Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

BV9 skærmudskiftning.

rated by 0 users
This post has 8 Replies | 2 Followers

Christian Jensen
Not Ranked
North Zealand
Posts 11
OFFLINE
Bronze Member
Christian Jensen Posted: Sat, Feb 5 2022 8:27 PM

Så har min gamle d9 skærm udtjent sin værnepligt, BV9 købt brugt og nu er burn in ved at være generende. Er simpelthen så glad for BV9 som møbel og center, så påtænker at montere en Samsung UHD skærm istedet.(kan jo ikke få en OLED der passer😂). Nu er problemet bare at jeg ikke kan få skærmen til at fungere på Display1(DVI) udgangen, men sagtens på DIsplay 2(DVI). På Display2 (projektor) udgangen kan jeg stille opløsning manuelt til 1920x1080 og så virker Samsungen fint, men den skriver at den ikke understøtter opløsningen på Display1 og denne kan jeg ikke indstille manuelt. Er der nogen der har en ide ??

Mvh

Christian

Ravsted
Top 200 Contributor
Denmark
Posts 345
OFFLINE
Bronze Member
Ravsted replied on Sat, Feb 5 2022 8:52 PM

Billedmotoren i BV9 er BeoSystem3. 

Mig bekendt er max opløsning på BeoSystem3 Full HD = 1920x1080. 

Du vil ikke kunne udnytte Ultra HD medmindre du bruger interne kilder på Samsung TV'et (Tuner og HDMI kilder).

Hvorvidt du kan tilslutte via Display1 ved jeg ikke. Hvis ikke du får svar så prøv at stille spørgsmålet på engelsk.

Christian Jensen
Not Ranked
North Zealand
Posts 11
OFFLINE
Bronze Member

Tak for svar, er klar over System3 “kun” kan håndtere FullHD, det går jeg gerne med for at få mine “Gardiner” med 😉 samt integration med mit gamle ML system og BC2. Der er fint billede på Samsungen i FullHD på Display2 udgangen, mangler som sagt bare at kunne tilslutte på Display1. Vil prøve at spørge på engelsk i det generelle forum.

Mvh

Christian

Christian Jensen
Not Ranked
North Zealand
Posts 11
OFFLINE
Bronze Member

Tak for svar, er klar over System3 “kun” kan håndtere FullHD, det går jeg gerne med for at få mine “Gardiner” med 😉 samt integration med mit gamle ML system og BC2. Der er fint billede på Samsungen i FullHD på Display2 udgangen, mangler som sagt bare at kunne tilslutte på Display1. Vil prøve at spørge på engelsk i det generelle forum.

Mvh

Christian

Ravsted
Top 200 Contributor
Denmark
Posts 345
OFFLINE
Bronze Member
Ravsted replied on Sun, Feb 6 2022 10:36 AM

Jeg har opgraderet BV5 med nyere LG TV men måtte give afkald på gardinerne. Og de er jo en del af B&O oplevelsen. Så jeg forstår dig. Den opgradering er beskrevet her på Beoworld hvis det skulle have interesse.

Jeg har ikke BeoSystem3 men tænker løsningen er en EDID emulator/manager/doctor som sættes mellem BeoSystem3 og dit Samsung TV.  

Jeg tænker på denne, som jeg dog ikke har fundet i dansk/europæisk webshop.

https://www.amazon.com/Manager-Feeader-Emulator-Support-Control/dp/B07QL78BDH

Held og lykke med projektet. 

R.

Christian Jensen
Not Ranked
North Zealand
Posts 11
OFFLINE
Bronze Member

Tak for dette svar også, fandt løsningen på det gamle forum. Autodetect skal slås fra i User service menu (ind i hovedmenuen-gå til Øvrige muligheder, tryk rød pil-go). Så starter skærm op i safe mode, derefter kan opløsning stilles manuelt, husk at gemme). Nu er der proof of concept, mangler “bare” at bygge den nye skærm ind😉. Ser ellers fedt ud med din BV5 ombygning👍. Lever selv med at have Samsungbetjeningen liggende i en skuffe for de lejlighedsvise finjusteringer.

Mvh

Christian

Christian Jensen
Not Ranked
North Zealand
Posts 11
OFFLINE
Bronze Member

Så lykkedes det !!Thumbs Up Tak for hjælpen.

Ravsted
Top 200 Contributor
Denmark
Posts 345
OFFLINE
Bronze Member
Ravsted replied on Wed, Feb 16 2022 10:35 PM

Fedt.... Fedt.... Fedt....

Hvad trigger tænd/sluk af Samsung TV'et ?

PUC styring ? Eller ?

Christian Jensen
Not Ranked
North Zealand
Posts 11
OFFLINE
Bronze Member

Har nørdet et 230v arduino relæ med på powerlinksignal på Subwoofer. Skærmen starter selv op på hdmi indgangen. Har dog overvejet noget PUC, men mest for at kunne tilgå indstillinger på skærmen via Beo4, har Samsung plasticdimsen…. liggende i skuffen. Eneste ups ved denne løsning er at skærmen slukker, hvis jeg vælger Speaker 1, alle andre comboer tager Sub med. Kan heller ikke lige lure hvordan man kan bruge 2 Puc koder samtidigt, ATV4 og skærm, men måske overtænker jeg det ??Smile

Page 1 of 1 (9 items) | RSS