Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Brugte Beo priser i DK

rated by 0 users
This post has 6 Replies | 4 Followers

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
Posts 6,411
OFFLINE
Bronze Member
Søren Mexico Posted: Tue, Feb 7 2012 1:08 AM

Da jeg lige har købt en BG CD50 og en Beocord 5000 (jeg har en BG 5000), vil jeg selvfølgeæig også gerne have en BM 5000, på Ebay USA fandt jeg ingenting, så jeg gik ind på Gul og Gratis og DBA og kiggede, fandt nogle stykker men til meget høje priser i forhold til USA, er 5000 serien så populær i DK eller er det et spørgmål om efterspørgsel.

Så også en Classic BM-BL 5000 på tyske bay som gik for ca Euro 250.00 eventyrligt billigt efter min mening. Så også at fragtpriser fra Tyskland til F.eks. USA/Mexico er meget billigere end DK, Så skal i sende noget tungt, tag ocer grænsen og send med DB eller DHL.

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Steffen
Top 75 Contributor
Denmark
Posts 1,408
OFFLINE
Bronze Member
Steffen replied on Tue, Feb 7 2012 11:14 PM

Jeg tror ikke 5000 serien er så populær mere -men de er ret sjældne efterhånden  hvilket får nogen til at gå amok i deres prissætning. Man kan dog stadig finde rigtig gode tilbud hvis man checker jævnligt. Jeg købte et komplet Beosystem 5000 for 4 år siden for 1700,- kr. Alt virkede (dvs. CD-afspilleren virkede ikke da sælger skulle demonstrere den -men den virkede da jeg kom hjem. Og har spillet siden) Big Smile
Jeg har kun skiftet remme i Beocord'en -men skal have skiftet i CD 50'eren da lågen er begyndt at give problemer.
Jeg faldt så forleden over 2 CD 50'ere samlet for 500,-kr. Den ene fuldt fungerende -den anden splittet ad, da sælgers far havde begyndt at reparere den, men havde opgivet at samle den igen. Jeg er nu i gang med at samle den -og har fundet ud af at den også fungerer

Mange hilsner til Mexico. Vi sidder her med 15 graders frost udenfor Angry

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
Posts 6,411
OFFLINE
Bronze Member

Ja ja, jeg fik CD50 og Beocord for 80.00 USD, Sælgeren vidste ikke at CDerne skal vende opad med spillesiden, han sagde at den ikke kunne læse CDerne, men han vidste heller ikke at der er transportsikringer (skruer) i Beocorden, Så jeg er ret sikker på at i det mindste CDen fungerer.

Sidst i denne eller først i næste uge skal de ankomme til McAllen TX, og så må jeg se hvornår jeg kan afhente dem. Håber så at jeg kan finde en Beomaster 5000 og MCP inden jeg skal derop. Bgen har jeg her med en ny SMMC4.

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Steffen
Top 75 Contributor
Denmark
Posts 1,408
OFFLINE
Bronze Member
Steffen replied on Wed, Feb 8 2012 12:53 AM

Søren Mexico:

Ja ja, jeg fik CD50 og Beocord for 80.00 USD, Sælgeren vidste ikke at CDerne skal vende opad med spillesiden, han sagde at den ikke kunne læse CDerne, men han vidste heller ikke at der er transportsikringer (skruer) i Beocorden, Så jeg er ret sikker på at i det mindste CDen fungerer.

Sidst i denne eller først i næste uge skal de ankomme til McAllen TX, og så må jeg se hvornår jeg kan afhente dem. Håber så at jeg kan finde en Beomaster 5000 og MCP inden jeg skal derop. Bgen har jeg her med en ny SMMC4.

 

Big Smile Tillykke med det. Håber du finder en BM 5000 Yes

Magnus
Top 200 Contributor
Norway
Posts 331
OFFLINE
Gold Member
Magnus replied on Thu, Feb 9 2012 3:47 PM

I Norge er de ofte priset ganske høyt, men de blir gjerne satt ned både en og to ganger før de blir solgt... Virker som om etterspørselen er veldig avhengig av hvor i landet de befinner seg, så tror nok det kan være verdt å prute litt!

Tillquist
Top 500 Contributor
Posts 225
OFFLINE
Bronze Member
Tillquist replied on Sun, Feb 12 2012 11:55 AM

Jeg syntes efterhånden ikke man ser 5000 serien tilsalg længere.

My Bang & Olufsen....

  • BeoCenter 2 DAB/DVD mk.II
  • BeoVision 7-40 DVD mk.III
  • Beo 5
Steffen
Top 75 Contributor
Denmark
Posts 1,408
OFFLINE
Bronze Member
Steffen replied on Mon, Feb 13 2012 11:37 PM

Apropos priser -så vil jeg da lige fortælle om den bedste 'handel' jeg har lavet...

Fornylig faldt jeg over en annonce med et BV MX4200 med Beo4 for 200,- kr. Tilsyneladende var eneste 'issue' at frontglasset manglede.
Jeg ringede til sælger og aftalte at jeg skulle komme og se det.
10 minutter efter ringede han tilbage og fortalte at han lige havde tilsluttet det og opdaget at billedet havde nogle misfarvninger (grønlige og rødlige 'plamager' hen over skærmen) -det viste sig at hans søn havde væltet fjernsynet (derfor var glasset gået i stykker).
Han tilbød at jeg kunne få det gratis, hvis jeg stadig var interesseret. Det var jeg selvfølgelig, da alene fjernbetjeningen var en køretur værd Smile

Jeg ankom og så på fjernsynet -han spurgte om jeg var interesseret i B&O (hvilket jeg jo måtte erkende) -og så viste han mig et Beocenter 2300 som han havde stående. En glaslåge var gået løs -ellers fejlede det intet. Han fortalte mig at det havde fået nyt CD drev for nogle år siden og viste kvittering på det. "Det er dit, hvis du vil ha' det" sagde han Big Smile
Jeg takkede mange gange og kørte hjem med grejet. Jeg limede glaslågen på -og anlægget var næsten som nyt igen.
Det blev så byttet ud med et andet 2300 anlæg som jeg havde stående -hvor CD drevet havde de sædvænlige problemer med hakkende eller ingen afspilning -nok grundet nogle 'caps'. Jeg havde påtænkt at det skulle repareres -men da jeg nu havde fået et nyt, satte jeg det defekte til salg og fik 800,- kr for det. Fjernbetjeningen solgte jeg (da jeg har adskillige i forvejen) og fik 500,- for den Beer

Fjernsynets billedrør havde naturligvis taget skade -så det ryger nok ud. Men alt i alt en ganske indbringende søndag.

Page 1 of 1 (7 items) | RSS