Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

This post has 1,576 Replies | 16 Followers

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Fri, Oct 5 2012 5:55 AM

Thanks PP! Your threads are a joy to read Yes - thumbs up

Brengen & Ophalen

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Oct 10 2012 7:53 AM

Så er det idag det sker -

Smugkig på B&O Beovision 11- her.

Bang & Olufsens BeoVision 11- Smart TV / supporter ud over denne app, WiFi og DNLA media streaming.

 

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
Posts 6,411
OFFLINE
Bronze Member

Peter Pan:
B&O's  BeoPlay A9 AirPLay - højttaler er tiltænkt en anden kundegruppe end
mig, og jeg har svært ved at forstå hvis der er nogle der syntes det er fedt
kun at få lyden fra en højttaler. Så kan elektronikken være nok så smart.

Back to the basicsBig Smile, Jeg begyndte sidst i 50erne a lytte til musik fra en gammel mono radio, senere blev det til stereo, derefter 5-7-9 kanaler og nu tilbage til mono.

I dag er lytter skaren ung og de er tilfredse med dårlige MP3 copier, et sæt øreplugs eller et par over øret, dyre men dårlige headphones, det at sidde ned i the sweet spot og lytte indgående til en god stereo gengivelse er gået i glemmebogen. om et par år, efter denne nostalgiske (Beoplay 9) mono oplevelse, kan vi måske komme frem/tilbage til højere kvalitet i stereo musik, sådan som vi kender den fra en 180 gram vinyl plade, spillet på en god pladespiller gennem an god stereo forstærker med gode højtalere.

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Oct 10 2012 5:02 PM

Hej Søren Mexico

Det er rigtigt, men sørgeligt at det ser sådan ud lige nu. Embarrassed

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Oct 10 2012 5:12 PM

Fejl indtastning. Sad

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Oct 11 2012 7:42 AM

Bang & Olufsen BeoVision 11 Smart TV Launch presented by CEO Tue Mantoni.


http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=R1wNqmD1iFw

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Oct 12 2012 9:34 AM

NL/ML Beolink Converteren lå på skrivebordet da jeg fik demonstreret BeoVision 11.
Jeg spurgte ind til den, og fik at vide den kun var for tilslutning sammen med BV 11.
NL/ML Beolink Converteren er ret stor, og med aluminium front, den flade kasse er i
hvid plast. Jeg har endnu ikke fundet et billede af den, men -

- B&O- Net Link / Master Link Beolink Converter.

 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Oct 14 2012 10:43 AM

Active højttaler i BV 11-

BeoVision 11 indeholder en ¾” diskantenhed, en 2” mellemtoneenhed og en kraftfuld
4” basenhed i både venstre og højre kanal. Hver af de seks højttalere forsynes af deres
egen dedikerede ICEpower-forstærker, der leverer 32 watt. BeoVision 11 har også et
komplet digitalt surroundmodul, der klarer op til 12 lydkanaler vha. Bang & Olufsens
TrueImage algoritme, der håndterer upmixing og downmixing af lydsignaler efter antallet
af lydkanaler i det indgående signal og højttalere tilsluttet.

Som noget nyt kan brugerne også tilpasse og indstille lydopsætningen frit gennem menuen.
Der er utallige indstillingsmuligheder, hvis man vil rode med dem. Man kan naturligvis også
blot holde sig til den simple tilgang, hvor tv’et selv styrer lyddelen.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

BeoLab 5 i rød. BL5 kan normalt kun købes med hhv. sort og hvidt cover.

OleOdense skrev om sit sæt RØDE BeoLab 5 højttaler.

I min lange, lange jagt efter de helt rigtige faldt jeg over noget unikt, som var værd at kæmpe for.
BL5 med rød covers skulle være et sæt af meget få fremstillede, der efter sigende blev produceret
til B&O i Struer som led i bestemmelsen af markeds strategien.

Farven blev dømt ude – passede ikke i butikkernes indretningsdesign. Who cares, passer perfekt
i min stue. Nævnte jeg at WAF (Wife Acceptance Factor) blev rykket markant. ;-)

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Nov 27 2012 12:25 PM

Spørgsmål til Oppo BDP-93 EU - Back to the playliste ?

Mit setup: NasServer trådløs til Oppo, og via HDMI til BeoVision 7 tv.

På Oppo's fjernbetjening hedder komandoen RETURN. På Beo4 hedder komandoen EXIT.

Så til spørgsmålet: Back to the playliste ?

Vælger jeg et musik nr. på playliste, og sætter et nummer igang, kan jeg gå tilbage til playliste med RETURN.

Vælger jeg en video/film på min playliste, og sætter et nummer igang, kan jeg IKKE gå tilbage til playliste
med RETURN. Der kommer bare et symbol på skærmen =  pakerings forbud.

Er her en der kan give mig en løsning på mit problem.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

BeoRemote App

BeoRemote App er en dedikeret tablet app, der er designet til at give dig en nem adgang til og kontrol over din
Bang & Olufsen Smart TV funktioner i BeoVision 11 og BeoPlay V1. Det tilbyder et fuldt QWERTY-tastatur,
der kan bruges til web browsing og gør indtastning af tekst og tal lige så let, som hvis du havde et tastatur sluttet
til dit tv. Desuden giver den dig mulighed for at designe din brugergrænseflade med tekst og symboler du kan lide.

BeoRemote App er udviklet til tablet brug, da størrelsen af en tablet er optimal til at skrive og browse på internettet.

http://www.youtube.com/watch?v=Iblhsi-Kmkc&list=UUdxzd8LCzByrM0b8ZnYVPiw&index=1&feature=plcp

Læs mere om Beo App -

http://beostores.bang-olufsen.dk/ringsted-scthansgade/undefined4

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Bang & Olufsen - Product management updatering Dec. 2012.

Network Link (digital) MasterLink (analog). Hvad kan du og hvad kan du ikke.

Network Link er Bang & Olufsens efterfølger til det velkendte Master Link. Det er vores første start på at realisere
overgangen fra analog til digital BeoLink. Nogle af de nye fordele ved denne overgang er, at med Network Link får
du nye multi-source muligheder, hvilket betyder at du kan f.eks lytte til cd i ét rum og tv i et andet rum både fordelt
på Network Link. Dette var ikke muligt i Master Link system.

Desuden digitalt indhold lagret fx på dit hjemmenetværk kan tilgås uden at konvertere den til analog. Vi har integreret
DLNA i Network Link system, vi får let styring og streaming af indhold fra mobile enheder. Den nye Network Link
lader os distribuere lyd til andre rum uden at installere kabler. Den automatiske overførsel og nem adgang til PUC
tabeller for tredjeparts kontrol er en direkte følge af overgangen fra Master Link til Network Link.

For linkrum, kan den nye Network Link tilbyde god fordeling af både lyd og video kilder og B&O produkter kan
styres via Network Link, også fra en App på en tablet eller smartphone. I denne overgang fra analog til digital er der
nogle ændringer i, hvordan vores produkter opfører sig, og hvad du skal gøre for at få den bedste brugeroplevelse i
hele huset. Dette vil vi forsøge at afklare med nedenstående række af spørgsmål og svar:
 
1. Hvilke produkter der fungerer med den nye Network Link?
BeoVision 11 er det første netværk Linked produkt. For at bygge bro mellem analog (Master Link) og digital
(Network Link) domæner, bruger vi BeoLink Converter NL / ML.

2. Hvilke typer DLNA funktionalitet er tilgængelig?
BeoSound 5 er det eneste produkt i Master Link system, som har DLNA roller - det kan virke som Digital Media
Player, Digital Media Renderer og Digital Media Server.

BeoVision 11 er en Digital Media Player, hvilket betyder, at du kan bruge Home Media browseren til at kontrollere
og afspille musik, vise billeder eller afspille film gemt på et andet produkt i hjemmet (f.eks NAS eller PC).

Selvom Playmaker ikke er et netværk Link produkt, det indeholder en integreret DLNA funktionalitet, som i en
digital mediegengiver. Det kan styres ved f.eks en smartphone.

DLNA DMS (Digital Media Server), som udsænder digitalt indhold til andre DLNA-produkter.
DLNA DMP (Digital Media Player) - kan styre og afspille indhold eksponeret fra en DMS.
DLNA DMR (Digital Media Renderer). Det er muligt fra for eksempel en smartphone at flytte indhold til en DMR
til afspilning. Styringen foregår på din smartphone.
DLNA DMC (Digital Media Controller). En App, en computer eller en smartphone kan have DMC funktionalitet.

3. Er det muligt at tilslutte audio-og videoprodukter sammen, og dele højttalerne?
Ja, du kan. Selv om audio produkterne i øjeblikket er baseret på analog teknologi (Master Link), kan kombinere
disse, hvis du bruger BeoLink Converter NL / ML.

4. Kan jeg lytte til den samme musik (party-mode) i mere end et rum på samme tid?
Ja, du kan, men i det digitale system, vil du opleve forsinkelser mellem værelserne. For at minimere forsinkelser
anbefaler vi at du bruger en kabelbaseret løsning.

Løsninger på forsinkelsen situationen undersøges i øjeblikket.

5. Kan jeg lytte til forskellige typer af musik fra den samme kilde i forskellige rum - såkaldte multi-room oplevelse?
Ja, det er muligt i det nye digitale netværk. I Master Link verden kunne du kun sendes (tream) en lyd  ad gangen.

6. Kan jeg distribuere video til andre rum?
Ja. Du kan distribuere high-definition video, hvis du installerer en centraliseret Atlona HDMI switch matrix.
Bemærk dog, at du kun kan distribuere video indhold fra en ekstern enhed, f.eks en Set-top Box, en Blu-ray afspiller
eller andet. Hvis du ser en optagelse fra f.eks en integreret harddisk eller en harddisk tilsluttet via hurtig adgang panel,
kan dette indhold ikke distribueres via HDMI switch-matrix til andre rum.

Hvis du ønsker at se optaget indhold i et andet rum, kan vi anbefale, at du bruger en Set-top Box med integreret
harddisk som distribuere indholdet af matrixen.

7. Kan jeg forbinde BeoVision 11 til min eksisterende Master Link setup?
Ja, du skal blot tilslutte din BeoVision 11 via BeoLink Converter NL / ML til Master Link setup. Der er en
begrænsning, på en BeoLink Converter pr. Master Link system.

8. Kan jeg tilføje et BeoVision 11 i et andet rum og få BeoLink funktionalitet?
Nej, i denne generation af BeoLink Converter NL / ML vil kun én BeoVision 11 kunne arbejde i en opsætning.
(Vi søger efter en mulighed med flere BeoVision 11 i det samme system.)

9. Kan jeg tilslutte en BeoPlay V1 i et netværks Link system, og bruge det som TV i et link værelse ?
Nej BeoPlay V1 er en stand-alone-tv, og virker ikke som et TV system i Network Link verden med BeoVision 11.
Du kan dog have high-definition video fra en central kilde på BeoPlay V1 i flere værelser, hvis du tilslutter en
Atlona HDMI switch matrix og bruger funktionen Activation Key.

10. Kan jeg slukke alle produkter i Netværk Link system med et langt tryk på Stand-by?
Ja, alle Bang & Olufsen produkter forbundet i den kombinerede Network Link og Master Link systemer kan
slukkes via et langt tryk på Stand-by.

11. Kan jeg betjene min tilsluttede tredjeparter AV-produkter via min Bang & Olufsen fjernbetjening?
Ja, og det er blevet endnu nemmere i det nye Network Link system, dersom alle de PUC tabeller nemt installeres
via internettet. Det betyder også, at kunderne nu kan downloade de relevante PUC tabeller selv, hvis de ønsker det.

12. Kan jeg integrere mit Bang & Olufsen produkter via Master Link Gateway til home automation-systemer i den
nye digitale verden? Ja, du kan. Så længe du kun har ét BeoVision 11 i opsætningen. Opsætningen kræver både en
BeoLink Converter NL / ML og en Master Link Gateway.

13. Kan jeg distribuere DVB-radio i BeoVision 11 til en link højttaler f.eks BeoLab 3500?
Ja, du kan. Selvom BeoVision 11 ikke kan fungere som en konventionel Master i et Master Link system, kan du
løse dette specifikke problem ved at tilslutte en anden mester Link master (lyd eller video) eller blot tilføje en gammel
BeoLink Converter til Master Link siden.

14. Er det muligt at lave et link ruminstallation uden at installere Ethernet-kabler?
Ja, det er muligt, hvis du bruger f.eks Powerline eller WiFi-teknologi.

15. Har jeg brug for et separat kabel til min internet adgang?
Nej Netværk Link bruger det samme kabel eller WiFi-netværk, som du allerede har installeret.

Mvh. Peter Pan

Se test af Bang & Olufsen BeoVision 11-46 - Hvis du ikke allerede har set testen.

http://www.lydogbillede.dk/test/bang-olufsen-beovision-11-46/

BeoVision 11 - 40, 46 og 55 tommer. Priserne er hhv. 46.995, 59.995 og 79.995 kroner.

MARKFS
Top 500 Contributor
Posts 90
OFFLINE
Bronze Member
MARKFS replied on Fri, Dec 7 2012 9:21 PM

Det lyder spændende, men dog ikke som det helt store teknologiske gennembrud.

Er spændt på hvordan det kommer til at fungere med beosound 5 :)

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Tekniske Informationer
New software and table for Beo4 (171x) -

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

BS-/BM5 og BV11 - uden ML/NL-konverter?

Den eneste løsning jeg p.t. kan komme i tanke om er, at tilslutte BM5's digitale udgang til BV11's tilsvarende indgang. N.B. Ingen højtalere tilsluttet til BM5.

BS5 skal så betjenes manuelt - og indgangen på BV11 skal vælges via Beo4.

Selvfølgelig kan BM5  fortsat bruges i andre rum via ML.

Herudover vil man i BV11's mediaplayer kunne tilgå BM5's server for musik.

 

Med en konverter er problemerne ikke hverken større eler mindre end ved alle andre ML-baserede audio-anlæg.

 

Hilsen Millemissen

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Dec 22 2012 9:48 AM

Beo Penta Lab og Vox - Gode velspillende højttaler der er hver at rede.
 
I rigtigt mange hjem står et sæt af disse højttaler modeller, og rigtigt mange har måske ikke
bemærket en lydforringelse. Lidt som med bilen, her opdages fejlen dog fordi den går istå,
men det gør en Penta højttaler som regel ikke. Har du en mistanke må du finde ud af det.
 
Prøv forsigtigt at få frontrammen af. Undgå helst brug af værktøj. Træk istedet ud i stoffet
langs kanten, så slipper tapperne der virker som modhager. Når frontrammen skal på igen,
klikkes de ganske enkelt på plads.


 
Det er næsten altid skumkanten på mellemtone enhederne den er gal med. Her eksempler.
 

 

 
Næste fase, hvad gør du nu.
Jeg er ikke sikker på at du stadig kan købe nye i B&O's butikker. Men nogle firmaer og
privat personer giver mulighed for reparation af mørnet skumkant på eksisterende højttaler
ophæng. http://www.baseksperten.dk/ er et eksempel. En anden mulighed er Martin = Dillen
her på BeoWorld. Han bor i KBH. området og du kan sende Martin en PM.
 

Den originale enhed.
 
 Jeg vil også opfordre alle der har løst opgaven tilfredsstillende med alternative mellemtone-
enheder, skrive og fortælle hvad for 4 Ohm enheder der er anvendt og om der evt. er fundet
en løsning for at tilpasse enhederne til de eksisterende huller.

************************************************

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Her laves frontpaneler i metal til Bang & Olufsens højttalere.

RMIG er navnet på en 100 % dansk virksomhed, som dog producer til B&O fra deres tyske fabrik.

http://rmig.com/files/RMIG/PDF/DE/RM_formed_products_DE_EN_1012.pdf

http://rmig.com/files/RMIG/PDF/DK/RMIG_Express_Cat_RMDK_112B.pdf

Hjemmeside: http://rmig.com/dk

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Jan 10 2013 10:16 AM

 

Aktuel Software liste for B&O produkter 2013.- Download herhttp://peecee.dk/upload/view/397217   

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Thu, Jan 10 2013 5:43 PM
Thx peter
Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Jan 11 2013 7:48 AM

Måske nogle kan få glæde af dette. En måde at få analog lyd til et sæt passive højttaler.
Her fra BS5 E. Ledning til pin 1 & pin 4 ombyttes for at kunne få MCL 2P til at gå i ON/OFF.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Jan 22 2013 5:44 PM

BeoLink NL/ML-konverteren

 

Januar 2013.

 

BeoPlay V1 bliver nu kompatibel med BeoLink Converter NL/ML.
 
B&O er glade for at kunne meddele dem, at med den næste softwareopdatering vil de introducere Network Link
kompatibilitet i BeoPlay V1. I dette første trin, vil BeoPlay V1 være i stand til at arbejde som et hovedrumTV
på niveau med BeoVision 11 tilslutning til et Master Link systemet via BeoLink Converter NL/ML.
 
Med denne opdatering, kan du stadig kun have et Network Link TV i en opsætning, men du kan integrere 
Master Link systemet med BeoPlay V1, som godt eksempel lave et setup med en lyd master og BeoPlay V1.
 
I løbet af foråret vil B&O videreudvikle Netværkslink kapaciteten til at omfatte ekko-fri lydfordeling (part-mode)
samt mulighed for at tillade både BeoPlay V1 og BeoVision 11 til at arbejde som et linkrumsfjernsyn i en
Network Link setup med enten BeoVision 11 eller en anden BeoPlay V1 i hovedrummet. Dette betyder, at
du kan tilslutte flere Network Link TV i opsætningen, og distribuere lyd til en eller dem alle samtidigt.
 
BeoLink Converteren vil have Power Link sokler aktiveret, hvilket betyder at du kan tilslutte fx et par højttalere
i et linkrum til BeoLink Converter, installere et IR øje, og få sound distribution til dette rum fra enhver lyd-eller
videokilde i systemet. Beolink converter NL/ML, Type 1790, er i b&o butikkerne nu. Pris nu 4.995 Kr.

http://archivedforum2.beoworld.org/forums/p/4392/39476.aspx

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Jan 29 2013 10:24 PM

Tænker du på at tilslutte aktive BeoLab højttaler til din pre-out surround receiver med
12 V trigger out, og kan du bruge en loddekolbe, er her et diy projekt som kan spare
dig for indkøb af dyre færdig lavet PowerLink adapter kabler, samt kabel rod.

+++++++++++++++++++++++++

Du vil samtidigt kunne tilslutte -


Aktive højttaler som kan tilsluttes PowerLink boksen.

Mvh. Peter Pan

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

BeoLab 14 Sub & BeoVox Speakers system kommer snart.

http://archivedforum2.beoworld.org/media/g/speakers/default.aspx

Billeder er oprindeligt lagt på internettet af:

http://www.cb-leipzig.de/Neuheiten/neuheiten.html

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Bo
Not Ranked
Posts 18
OFFLINE
Bronze Member
Bo replied on Sun, Feb 3 2013 10:16 PM

Ser spændende ud. Jeg er kun nået til at - næsten - bestille en Bevision 10, men farvekombination giver problemer.

Nogen der ved hvor man skaffer det rigtige stof til frontrammen? De nye farver ser bestemt spændende ud :-)

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Dette skal i vide hvis i allerede har købt et BeoVision 11. Flere nye funktioner, som er relevante
for BV 11 / Smart-tv kan ikke findes i den medfølgende Beo4.

haden skriver:

Så fik jeg opklaret mysteriet, og er sq lidt rystet over den service de byder fra Struer.

Jeg var nede hos min pusher og de var lidt forundret. Jeg har fået den Beo4 de har fået sammen
med deres BeoVision 11 sending.

De ringede til Struer, og der var meldingen at de sender de gamle BEO4 ud til forhandlerne, så længe
de er på lager, først derefter kan vi få de nye, der passer til BV11.

Så måtte man købe et nyt print og skifte, den helt nye BEO4, eller bytte printet fra en BEO4 Play.
Det er sq da ringe at de ikke sender de fjernbetjeninger med som er beskrevet i vejledningen.

Min forhandler gav min en BEO4 Play og jeg får den byttet til en ny når den kommer, så kanon service
derfra.

haden skriver:

Den nye BEO4 Play (med B&O logo) har SW:8.00 og DB:1.20 BL:1.0 Det skulle være det samme print.
EE er ikke nævnt mere.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

I dette brev fra Bang & Olufsen står der -

Download Bang & Olufsen Tekniske Informationer om
"New software and table for Beo4 (171x)"
Tryk her.

Den nye PCB og tabeller vil blive indført i produktionen af Beo4 fjernbetjeninger tidligt 2013.

Man må da forvente at B&O forhandlerne er så ærlige at de fortæller køber af BeoVision 11,
hvis deres Beo4 ikke er opdateret med den nye PCB og tabeller, fordi Bang & Olufsen endnu
ikke har nået at producere den tilhørende Beo4 fjernbetjening. 

Kan vi få de rigtige EE: x / SW: x , for en Bang & Olufsen Beo4 version der kan styre de nye
funktioner på BeoVision 11 / Smart-tv. 

En må da have modtaget den rigtige fjernbetjening sammen med et BV 11.

For at afgøre, hvilken version af Beo4 du har,- trykke GO og MENU på
samme tid, og derefter LIST for at 'rulle' gennem information og se EE: / SW:
  

Kom så på banen -  

beolion
Top 200 Contributor
Posts 485
OFFLINE
Bronze Member
beolion replied on Fri, Feb 8 2013 3:54 PM

Hej Peter

Ja, mon ikke en forhandler så ærlig :-)

Men jeg mangler lige et BV11 for at kunne bruge de nye funktioner Wink

Nå, må "nøjes" med BV7 indtil videre......

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Det skal du bestemt ikke være ked af beolion. BeoVision 7 har efter min mening det absolut flotteste design.
Med HDMI tilslutning af en Apple TV boks, og et IR kabel samt PUC opdatering (som vi har råd til ved at
beholde det gamle tv) er vi stadig godt kørende, også med Smart tv og bruger interface.

Her ud over køre BV7- MasterLink uden ekstra udgift. Netværks tilslutning klares fx med en B&O Playmaker
eller en Oppo Blu-ray afspiller med HDMI / dongle (sender trådløst). Harddisken sidder i NAS- severen eller
i den DVB HD boks du får dit tv signal fra. Alt i alt et SUPER TV fra og med Mk III.

Mvh. Peter Pan

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Det nye ved BV11/V1er nok ikke så meget at man får SmartTV-funktionerne integreret.

Det der er vigtigere er, at det er tv på ny platform med NL, som giver helt andre integrationsmuligheder i fremtiden.

Vi ser allerede nu, at de kan betjenes med BeoRemote-app'en.

Når vi får den snarlige opdatering - så tv'ene også kan bruges som link-tv - og nok også snart et NL-audiosystem, bliver det rigtigt sjovt at bladre i sit musik/video-bibliotek på NAS'en og vælge, hvor hvad skal afspilles Whistle

Hilsen Millemissen

N.B. Jeg er da forøvrigt ganske glad for mit BV8-40 med en Bluray-spille og et Apple-tv(plus en iPad)!

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Feb 8 2013 11:32 PM

Jeg tror også du skal nyde det så længe det vare Millemissen -

Der er vist ingen tvivl om at alt dette handler allermest om at trække flere penge ud af os.
I frentiden vil der nok skulle betales ved kasse 1, hvergang vi vil se en TV kanal en film,
eller høre musik, i ennu højere grad end idag. Samtidigt tror jeg ikke vi skal forvente højere
kvalitet. Streaming kan komprimeres tæt, og det er pengene der styre, og ikke moralen.
Det er muligvis allerede planlagt hvornår DAB & FM signalerne skal slukkes.

AS
Not Ranked
Posts 31
OFFLINE
Bronze Member
AS replied on Fri, Feb 8 2013 11:42 PM

Peter Pan:

I dette brev fra Bang & Olufsen står der -

Download Bang & Olufsen Tekniske Informationer om
"New software and table for Beo4 (171x)"
Tryk her.

Den nye PCB og tabeller vil blive indført i produktionen af Beo4 fjernbetjeninger tidligt 2013.

Man må da forvente at B&O forhandlerne er så ærlige at de fortæller køber af BeoVision 11,
hvis deres Beo4 ikke er opdateret med den nye PCB og tabeller, fordi Bang & Olufsen endnu
ikke har nået at producere den tilhørende Beo4 fjernbetjening. 

Kan vi få de rigtige EE: x / SW: x , for en Bang & Olufsen Beo4 version der kan styre de nye
funktioner på BeoVision 11 / Smart-tv. 

En må da have modtaget den rigtige fjernbetjening sammen med et BV 11.

For at afgøre, hvilken version af Beo4 du har,- trykke GO og MENU på
samme tid, og derefter LIST for at 'rulle' gennem information og se EE: / SW:
  

Kom så på banen -  

Min hedder EE: 0.62 SW 7.00
Er det så den gamle?? For jeg kan se på opsætningen i mit fjernsyn er der f.eks. en "mulig knap" der hedder apple tv..

Jeg havde en beo6 som jeg byttede til denne Beo4.. Da jeg købte mit fjernsyn i oktober var der fejl i beo6 softwaren til beovision 11 ...

 

Nå jeg kan se på den PDF at jeg har den gamle Beo4 ;) Men håber da at jeg får det opdateret... Ellers må jeg lige få det gjort ved næste køb

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Feb 9 2013 12:20 AM

Hej AS

Det håber jeg også, jeg husker jo du havde bøvl fra starte.

I de nye BEO4 Play (med B&O logo) Og Beo4 (med Bang & Olufsen logo) skal der
stå for at kunne betjene alt på/ i et BeoVision 11 TV - SW:8.00 og DB:1.20 BL:1.0.
EE: står der ikke mere. Vi er nu også nået til at eneste forskel på de to er logo'et.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Feb 11 2013 11:40 AM

DIN RIAA Amplifier for Beogram.

Udgået Angry

http://www.soundsheavenly.co.uk/bando.htm

beolion
Top 200 Contributor
Posts 485
OFFLINE
Bronze Member
beolion replied on Tue, Feb 12 2013 8:58 PM

Peter Pan:

Jeg tror også du skal nyde det så længe det vare Millemissen -

Der er vist ingen tvivl om at alt dette handler allermest om at trække flere penge ud af os.
I frentiden vil der nok skulle betales ved kasse 1, hvergang vi vil se en TV kanal en film,
eller høre musik, i ennu højere grad end idag. Samtidigt tror jeg ikke vi skal forvente højere
kvalitet. Streaming kan komprimeres tæt, og det er pengene der styre, og ikke moralen.
Det er muligvis allerede planlagt hvornår DAB & FM signalerne skal slukkes.

Ja, der er ingen direkte penge i det for B&O hvis de laver gratis SW updates........... :-)

Den del af forretningsmodellen har de givetvis tænkt over, bliver spændende at se hvordan det "ender".

beolion
Top 200 Contributor
Posts 485
OFFLINE
Bronze Member
beolion replied on Tue, Feb 12 2013 9:11 PM

Peter Pan:

Det skal du bestemt ikke være ked af beolion. BeoVision 7 har efter min mening det absolut flotteste design.
Med HDMI tilslutning af en Apple TV boks, og et IR kabel samt PUC opdatering (som vi har råd til ved at
beholde det gamle tv) er vi stadig godt kørende, også med Smart tv og bruger interface.

Her ud over køre BV7- MasterLink uden ekstra udgift. Netværks tilslutning klares fx med en B&O Playmaker
eller en Oppo Blu-ray afspiller med HDMI / dongle (sender trådløst). Harddisken sidder i NAS- severen eller
i den DVB HD boks du får dit tv signal fra. Alt i alt et SUPER TV fra og med Mk III.

Mvh. Peter Pan

Uha, jeg er skam enormt glad for mit TV og de muligheder jeg har, fx. at sætte andre boxe til og styre dem vha PUC. Jeg har ML i hele huset, og har - som det er nu - ikke det store behov for NL. Men kan godt se ideen i at afspille det man vil i et givet rum. Kunne være jeg havde lyst til at høre en CD i stuen mens konen hørte radio i køkkenet :-)

Det som jeg lige nu savner mest er den styring af lyd som er i BV11, og som vi desværre ikke har i BS3. Jeg ville ønske at jeg kunne fjerne BL2 fra Speaker 2 mode, når jeg bare skulle høre musik via mine BL9. Men jeg vil ikke undvære min BL2 i speaker 5 mode når jeg ser film.

Jeg har ikke noget "behov" for at pille ved billedinstillingerne på mit BV7, de er for mig at se ganske perfekte. Med andre ord, jeg ville ikke vide hvordan jeg skulle forbedre det.

Men, det er trods alt et luksus problem Wink

Ehlerz
Not Ranked
Posts 51
OFFLINE
Bronze Member
Ehlerz replied on Wed, Feb 13 2013 8:41 AM

Prøv at sæt dine højttalere til Beolab 5 i setuppet. Beolab 5 har indbygget subwoofer så der vil så vidt jeg ved ikke være et signal til BL2 i stereomode, hvorimod den stadig vil være der i 5.1.(så vidt jeg husker)

Mvh

Ehlz

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Feb 13 2013 9:03 AM

Ja det er rigtigt Ehlerz

Vælges BeoLab 5 som front højttaler i BeoVision 7's højttaler
opsætning er der intet signal på PowerLink SUB udgangen.

beolion
Top 200 Contributor
Posts 485
OFFLINE
Bronze Member
beolion replied on Wed, Feb 13 2013 10:49 AM

Mange tak, det vil jeg prøve.

Det skal lige tjekkes om SUB udgangen også er inaktiv i speaker 5 mode (her må den gerne være aktiv). Der er en scene i filmen Super 8 (Spielberg) hvor et tog kører galt, her er der skrald på, da får man lige den ekstra bund i BL2 som BL9 mangler :-)

Interessant nok, så er SUB som default inaktiv i Speaker 1 mode (jeg har BL7-2 som center), men ikke i de andre modes.

Page 3 of 40 (1577 items) < Previous 1 2 3 4 5 Next > ... Last » | RSS