ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hi allen,
Op het moment heb ik een aantal BeoLink Actives en Passives in mijn opstelling staan.
Het is mij gelukt om op de Beo4 mijn Airport Express af te luisteren via V.MEM,dit werkt feilloos via al deze apparaten.
Ook heb ik een Beogram 3500 aangesloten op mijn BS Ouverture,die ik ook kan bedienen vanaf de Beo4 (A.AUX).Nadeel hiervan is dat ik hem alleen kan bedienen met de afstandsbediening als de platenspeler al ergens op het systeem afspeelt.
Om dit te omzeilen zet ik de Beo4 altijd eerst in CD, waarna ik probleemloos A.AUX kan aanklikken.Hier weer het nadeel van is dat er vaak een 'plop' uit het systeem komt bij dit overschakelen,waar ik niet gerust op ben.
Daarom zou ik graag de BL Active en Passive willen upgraden naar de nieuwste software (1.6x), zodat ik vanuit alle apparaten direct A.AUX kan selecteren.Ook vroeg ik me af hoeveel het (ongeveer) zou kosten als ik het zelf zou doen.
Indien er andere oplossingen zijn om mijn BG 3500 te kunnen bedienen hoor ik dat graag!
Samenvattend mijn vele vragen:- Kosten BL Active naar 1.6x (laten doen)- Kosten BL Active naar 1.6x (zelf)- Kosten BL Passive naar 1.6x (laten doen)- Kosten BL Passive naar 1.6x (zelf)
Bedankt alvast!
Wat de Beolink Active betreft kan ik je geen antwoord geven.
Je hebt software versie 1.4 op de Beolink Passive, ziehier de versie's:
Je kan het toestel niet zelf upgraden als je dit nog niet hebt gezien. Er wordt namelijk een printje vervangen, en dit printje zit nogal diep in het toestel. Je moet dus heel wat prints uitbouwen voor je het kan vervangen. Ik heb bij de vervanging van mijn printje erop toegekeken en erbij gebleven, en zou dit nu ook zelf kunnen doen. Helaas is er geen handleiding bijgevoegd om te weten welke stappen je moet doen, je moet het dus al gedaan hebben. Overigens heeft een technieker van B&O er nauwelijks een kwartiertje werk aan!
Kostprijs print versie 1.5 en werk was voor mij ongeveer 50 euro een kleine 2 jaar geleden. Ruim zijn geld waard om de A.AUX te kunnen gebruiken!
Niet zomaar naar de dealer met het toestel stappen, maar even bellen of het printje wel in voorraad is.
"Believe nothing you read and only half of what you see, let your ears tell you the truth."