ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Bij een Avant RF 32" DVD heb je qua bass geen BL11 nodig, liever een set achterspeakers erbij plaatsen. Geluid van een Avant vind ik (maar is natuurlijk persoonlijk) beter dan van een BL2/4. Kunt evt. Komen beluisteren. Mijn Avant RF 32" DVD (zilver) moet vanwege plaatsgebrek weg.
Wat irritant met een ipad posten!!!
Excuses voor mijn herhaling, herhaling, herhaling....
niemand gaat anno 2015 toch nog 'upgraden' naar een avant crt?
Koop dan een mooie 55 inch Samsung met een BeoPlay S8 of zo.
BeoVision 11-55, BeoLab 8000, BeoRemote One BT, AppleTV 4, 2x BeoPlay A2, BeoPlay A1
Secondlife:Vrees dat niet veel lezers begrijpen wat je wensen zijn en wat je budget is. Misschien een beetje extra toelichten? Ik snap er iig weinig van.
Met een budget van 1000 - 1500 zoek ik opties om met mijn huidige apparatuur een surround setup te creëren:
1. Mijn BeoLabs 3 en 4000 kunnen m.i. als front en rear luidsprekers draaien
2. moet wel een alternatief hebben voor de MX 4002 - MET (liefst hdmi) ingang voor een Apple TV.
ad 2
- een oude Avant heeft mooi 32" beeld, is niet duur, heeft DSS, kan functioneren als center speaker (toch?) - heeft geen HDMI-ingang maar signaal van de ATV kan wel geconverteerd worden?
- een 8-40: mooi beeld, DSS, HDMI, €1500 maar is/heeft geen center speaker
- een 7-32 met 7.4 center luidspreker is ook een optie (€1000?) maar welke versie van de MK1 .. MK5 raden jullie dan aan?
Welke van deze 3 opties raden jullie aan - en waarom?
3. De BeoSound 3000 wordt overcompleet
Klinkt logisch tenzij je van een MX 4002 komt en de Avants voor een habbekrats te krijgen - is voor mij iig een upgrade.
maar, variaties op een thema / voortschrijdend inzicht en nergens vind ik een antwoord (zal wel weer een maf idee zijn):
1. Als ik een AppleTV via HDMI op een beamer aansluit moet er iig nog ergens een TV-tuner tussen - check? iemand een suggestie voor merk/mode/type?
2. Hoe ik dan het TV-geluid synchroon/gelijktijdig op mijn BeoLabs krijgen? Lukt dat vanaf de Apple TV via een Airport Express? Zonder bertraging?
3. Zie ik nog iets over het hoofd?
bij voorbaat dank.
serenata: ....Avants .... - is voor mij iig een upgrade.
....Avants .... - is voor mij iig een upgrade.
Niet qua gewicht en omvang :)
Waarom niet een Asus MX299H computerscherm ?... speakers eraan via hoofdtelefoon en prachtig film kijken... Enigste is dat je geen AB hebt (maar die zit op je blu-ray, decoder, apple tv, etc..)
.. omdat .. voortschrijdend inzicht .. als we geen mooie films kijken het wel heel mooi is om aan die wand helemaal geen apparaten te hebben staan.
Maar goed: weet iemand of een Apple TV qua geluid een Airport Express met daaraan BeoLabs kan aansturen -
en/of is er misschien een zodanige buffering van het draadloze geluids-signaal dat het altijd later is dan het beeld?