ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hej
Nu har mina "gummi ringar" gått sönder på mina beolab 6000, förmodligen är dom gamla och har torkat ihop. Frågan är om jag ska köpa nya woofers eller om det är lönt att kanta om dom?
Har kollat med en som kan göra det, men det kostar 425skr/gummiring inkl jobb =1700skr. Hittade nya woofers på ebay för 2400. Vad skulle ni gjort, jag står i valet och kvalet, reparera eller köpa nytt?
Att göra jobbet själv, med om-kantning är bara att glömma så jag måste lämna bort dom.
Jag har hört att om man köper nya woofers måste man "tuna" in dom, stämmer det eller är det bara att sätta in dom? Mina högtalare tror jag är från 98/99 om det nu har någon betydelse
Tacksam för svar, Pedda
Har alla gått sönder?
Jag har 3 stycken liggande som jag gärna blir av med. En liten symbolsk pris sku jag villa ha för dom.
Jag bytte på mina BL6000 utan att justera dom, och jag märkte ingen skillnad. Det gjorde hällre inte killen som köpte dom.
"You think we can slap some oak on this thing?"
Det är klar värt att kanta om dem. Borde inte kosta så mycket. Var bor du?
//Bo.A long list...
Japp alla 4 har gått sönder, så tyvärr räcker det inte med 3 stycken =(
Jag bor i Stockholm
Dom jag kontaktat är Hifikit här i Stockholm. Eller är det någon som har tips på någon annan som kan göra det?
Med vänlig hälsning Pedda
Ringde till Technovox Loudspeaker shop, som kunde ta sig an högtalarna, är det någon här som har erfarenhet av dom?