ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Wat is jullie eerste indruk van de beosound Moment?
Nee.
Wat ik en wat ik van andere hoor is dat als je tablet eraf haalt je met zo'n vierkant raar blok zit.
Bij de Encore en BS5 heb je wat moois aan de muur.
Die moodwheel ........zitten we daar nou op te wachten?
Als je de tablet een paar keer neer legt is het hout bekrast.
Ik hou het bij de BS5! Hoop nog wel dat er een paar updates komen.
Ja, ik heb ook de discussie op het general forum een beetje gevolgd. Een groot deel van de leden waren niet zo positief. Ook ik hoor daarbij. Het is geen wauw effekt zoals bij de Beosound 5. Ik denk dat B&O bewust naar eenvoudige vormen zoekt, die makkelijk te produceren zijn, met als doel kortere duur in het leveringsprogramma. (Koning) Ik geloof nooit dat er nog grote aanpassingen zullen komen voor de BS5.
De houten bovenzijde van "moment" vind ik erg saai. De allluminium zijde vind ik wel aardig. De achterzijde van moment vind ik ronduit slecht, met een gat er in voor de bedrading. Dan te bedenken dat de Duitse designer ook de prijs winnende Essence onworpen heeft. Ben wel benieuwd naar de grafische vormgeving.
jammer dat het zolang moet duren voor dat het op de markt komt het had in sep/okt al moeten verschijnen. Het duurt nu nog tot mei/juni voor dat het helemaal compleet is.
of ik overga tot koop.. Ja, maar den alleen als netwerklink actief is. Ik heb nu ook gewoon NET RADIO via de Avant in de linkkamers.
Ik heb nu al enkele dagen een foto van de Moment op mijn bureaublad staan. En eerlijk het bevalt mij nu al best, maar dan wel zoals Geert prefereert, met de alu zijde in aanzicht.
Of ik dit ga kopen, voor 95 percent wel. Ik wil af van mijn Mac mini als opslag en digitale speler en terug naar die nette totaaloplossing zoals vroeger het geval was met mijn BS3200 toen ik nog CD's in huis haalde. Mijn server is overigens aan vervanging toe en de Mac mini kan deze nieuwe taak dan optimaal vervullen.
Die overige 5 percent twijfel voor ik de knoop doorhak kun je als volgt samenvatten: a) De link is een absolute must voor de rest van het huis. b) Het zou mij erg moeilijk vallen om dit toestel alsnog in huis te halen als je binnen korte tijd niet meer zou moeten hopen op enige ondersteuning, dus hoe vergaat het B&O straks, helaas missen wij een glazen bol. c) Hoe makkelijk kun je de Moment bedienen met een Beo4, een One of een andere tablet in de netwerklink. Ik verwacht mij binnenkort aan een uitnodiging voor presentatie van de Moment, en dan zien we wel wat er uit de bus valt.
Bij mijn laatste contact een paar maanden geleden met de dealer was hij helemaal niet zo te spreken over de Moment, over het uiterlijk was hij dan wel erg enthousiast en vertelde mij ook redelijk gedetailleerd hoe die Moment er zou uitzien. Maar softwarematig was het volgens hem toen verre van af, laat ons hopen dat er in Struer in die tussentijd hard is gewerkt.
"Believe nothing you read and only half of what you see, let your ears tell you the truth."
De vormgeving doet mij denken aan de Beomaster 8000, en dat is voor mij geen positieve associatie. Anderen zullen er anders over denken.
B&o moet iets met de redelijk plots veranderde situatie van een traditionele audio/video producent. Vroeger was alles lekker duidelijk; beomaster, bron eraan, speakers, klaar was Kees. Nu is er met WIFI ineens 'beolink' voor iedereen bereikbaar zonder veel moeite. Vroeger was dat een unicum van B&o, nu hebben ze toch wel jaren moeite gehad om in de nieuwe techniek iets dergelijks voor elkaar te krijgen. Er staat nu wel weer een tastbaar bemonster-achtig apparaat in je huis, met de Moment. Zichtbaarder dan de andere oplossingen met een iPad e.d. Ik begrijp wel dat ze geen tweede plaats accepteren achter Apple op hun eigen terrein. Blijft ook een feit dat Apple veel 'geleend' heeft van B&O al die jaren (Aluminium, vormgeving, wielnavigatie), en dat Apple ook weer zaken heeft gebracht die eigenlijk B&O had moeten uitvinden, zoals de iPod bijvoorbeeld)
Naar mijn idee is B&O de laatste 10 jaar erg sterk bezig, en hebben ze ook zeker een unieke positie als audio/video-leverancier op design-niveau. (en design is in dit geval een compliment) Geen ander merk levert toonaangevende interieur-inrichting waar topbeeld- en geluid uitkomt....
Nouja... dan mijn mening ook maar :)
Ontwerp > mooi en eindelijk weer eens in de richting van het design van David Lewis. (geen Ikea taferelen ala Beoplay A9 en Beolab 17)
Technisch > nog steeds afwachtend op andere merken en nog steeds weinig initiatief (ze lijken het te zijn kwijtgeraakt....).
Conclusie: Design is mooi, technisch moet B&O weer met iets revolutionairs zien te komen... dit is vrij knullig voor die prijs...
Van wat ik via YouTube zie van de Moment hebben ze het toch wel weer heel inventief gedaan hoor; in feite een touchscreen Beosound 5 met afneembaar tablet/touchscreen bediening. Je krijgt dus 'best of both worlds'. Velen misten het touchscreen op de 5, en de iPad-achtigen zijn ook volledig ingeburgerd. En 24 bit afspeelmogelijkheid. De houten afwerking maakt het ook weer meer up to date, en een mooie verwijzing naar de mooie fineren uit het B&o verleden.
Precies, dus toch niet vernieuwend niet waar ?...
Touchscreen bestaat al een tijdje....
Nee het wordt tijd voor iets nieuws, een zwevend apparaat in de lucht bijvoorbeeld. Technisch mag je van B&O ook wel meer verwachten (de laatste paar jaar op audio gebied niet echt...)..
B&O was één van de eerste die motorisch draaibare televisies verkocht. Anno 2015 mogen ze best weer eens met iets komen wat nog geen enkel ander merk heeft.
Er is niets dat gebruiksvriendelijker is dan een touchscreen voor deze toepassing. Het is naar mijn idee goed dat B&o hun eerdere 'fout' inzien, en die herstellen met de Moment. Persoonlijk vind ik een Beosound 5 een prachtig afgewerkt apparaat, maar de bediening is minder prettig dan mogelijk is. Dit zijn sowieso producten voor een hele kleine niche in de markt, en als je dan ook nog je potentiële afzet verkleint door een bediening te brengen die voor het gros van het publiek wezensvreemd is geworden dan is dat zakelijk en functioneel geen goed idee. B&o heeft er lang over gedaan voordat ze de digitalisering begrepen van hun markt. Ik hoop voor B&o dat ze er winst op gaan maken. Overigens is het door die digitalisering van consumentenelectronica steeds moeilijker geworden om nog iets te vinden dat niet bestaat. In feite had B&O natuurlijk de iPod moeten uitvinden destijds. Helaas deed de B&O-copycat Apple dat, zodat B&O in dat opzicht in een volgende rol is beland. Die ze vervolgens wel erg goed vervullen. Op de combinatie interieurdesign-bedieningskwaliteit-geluids/beeldkwaliteit zijn ze nog steeds, en misschien wel meer dan bijvoorbeeld in de jaren 80-90, onverslaanbaar, en onvergelijkbaar met de concurrentie. Hopelijk waardeert hun doelgroep dat ook, en wordt het spul goed verkocht.
Ik ben nog droeviger gestemd als je de laatste foto's op het "general forum" ziet.
Yep!
Als je de tablet eraf haalt zit je met een lelijke box,dat bedoel je toch Geert?
Er is maar liefst 3x het B&O logo gezet op het apparaat. Dit is volgens mij, ik ken B&O toch al heel erg lang, nog nooit vertoond.
Ben wel benieuwd of je aan de aluminium zijde ook - de functies hebt van pauze, stop, en play enz.? Of moet je hem dan weer omdraaien? Dat zou wel omslachtig zijn. Ik begrijp dat dat ook met de AB kan. Ook denk ik dat het tablet erg scherpe randen heeft als je het eraf haalt.
Heeft er iemand al ergens een muurbeugel (of stand zoals bij BeoSound 5) langs zien komen?
Dat heb ik ook al een paar gevraagd op de general forum.
ze vinden dat blijkbaar niet interessant.
Neem aan dat de bediening wel gewoon met een beo4 zal kunnen?
Enig idee hoe de Moment op een BV7mk3 ("ml product") aangesloten wordt?
Volges mij gaat dat allemaal met de ml/nl converter.
Tevens is er geen muurbeugel bij. Ik zou niet weten hoe je Moment op zou moeten hangen
wel word er een Essence muur remote bij geleverd.
En de bijgeleverde Essence remote kun je mbv ir receiver via beo4 bedienen?
Dat weet ik niet. Ik heb zelf ook nog veel vragen.
Als de dealers hem hebben ga ik op onderzoek uit.
Goed plan! Ga ik ook doen.
bedankt voor je reactie
is er een muurbeugel beschikbaar ?
koning:is er een muurbeugel beschikbaar ?
Heb het toestel nog niet in handen gehad, maar als ik de B&O site en filmpjes daarop bekijk bevalt het mij meer en meer. Vooral de bediening lijkt mij erg makkelijk te zijn, stukken overzichtelijker en minder gecompliceerd dan die iTunes remote wat wij nu gebruiken op de iPad. En dat is voor ons een cruciaal punt, de huisgenoten willen het zo eenvoudig en gebruiksvriendelijk als mogelijk. De zoekfunctie op de Moment zelf ziet er vooral makkelijk en eenvoudiger uit dan wat iTunes nu bied. De iTunes Mac mini welke nu voor muziek wordt gebruikt is niet verloren en kan ik blijvend inzetten als DLNA server voor de Moment. (Pluspunt!)
Ik twijfel niet aan de geluidskwaliteit van de Moment, maar ben vooral geïnteresseerd bij een bezoek aan de dealer wat de integratie nog zal te bieden hebben op ML gebied. Ik stel er mij weinig bij voor, maar als ik het toestel: a) Kan gebruiken in samenwerking met de bestaande ML/NL converter en masterlink, en b) Die Beomusic app. vanop een iPad evenzo eenvoudig te gebruiken valt ben ik tevreden.
Even een goed gesprek binnenkort met de dealer lijkt mij wel nodig, misschien zit er een deal aan te komen net zoals met de introductie van de BL18. Misschien valt mijn BS3200 voor een goede prijs te ruilen. Dit zou de aankoop verzachten.
Zoals ik begrepen heb komt er een nieuwe ml/nl converter.
koning: Zoals ik begrepen heb komt er een nieuwe ml/nl converter.
Misschien wel, maar zou dit dan niet meer naar NL gericht zijn? Een uitgebreider type. Eigenlijk vanuit een simpel standpunt gezien, het omgekeerde van de converter die nu in het gamma aanwezig is. Want tenslotte de converter die nu verkocht word is eigenlijk specifiek bedoelt om een NL product bijkomend te laten meedraaien op de, in hoofdzaak ML bus.
Ik zie niet direct uit het gamma de BeoLink Passive, Beolab 3500, etc... Als specifieke ML producten verdwijnen. Er zal altijd wel een mogelijkheid voorzien zijn om deze producten verder blijvend te integreren. Of B&O moet, gezien de heersende problemen een nieuwe investeerder vinden die een grote opkuis van plan is en hardhandig komaf maakt met bestaande klanten en hun oudere producten. En dat is iets wat wel niet zal gebeuren, bestaande klanten maken absoluut nog steeds een niet te onderschatten deel uit van het koperspubliek naar nieuwere systemen met eis tot integratie in hun bestaand AV-product.
BS Moment gisteren geinstalleerd. Werkt alleen in één vertrek. D.w.z. ik kan hem met één van de BV11 verbinden of één van de NL/ML converters.
Geen distributie naar andere NL producten. (vooralsnog) Maar bijvoorbeeld een BV7 met een NL/ML converter en de Moment kan het geluid wel distribueren naar ML.
Nog niet geprobeerd als ik de Moment bij de BLC NL/ML aanmeldt en vervolgens op ML geluid krijg (ga ik nog doen!)
NB: met de NL/ML converters zijn nu al "leuke" integraties mogelijk. Bijvoorbeeld zowel een BS5 en BS3000 in één systeem (nee, de BS5 is geen slaaf van de BS3000)
@Carolpa
Could you - perhaps - repeat that in the english Moment thread.
Following this thread is very hard - the Google Translation is extremely bad.
It might, however be interesting for non-nederlandish-understanding people too.
I understood, that you had setup a Moment yesterday, and that it is about integrating with ML.....
MM
There is a tv - and there is a BV
Begreep gister bij dealer dat als ik een moment via (huidige) nl/ml converter op m'n BV7 aansluit, ik de functies vd aangesloten BS9000 verlies; maw er zou maar 1 audio-bron (of de Moment of de BS9000) bruikbaar kunnen zijn
als ik je post goed lees, dan kun je volgende:
a) de moment aansluiten op de ML/NL en het geluid horen overal op de ML, inclus de BV7 die ook op ML zit.
b) de Moment aansluiten op de ML/NL en het geluid horen overal op de ML, enkel niet dan op een BV11 die aangesloten is via NL (via een switch miss.), m.a.w. wil je de Moment horen via de BV11 dan moet je de Moment rechtstreeks erop aansluiten.
Chris: Carolpa:Geen distributie naar andere NL producten. (vooralsnog) Maar bijvoorbeeld een BV7 met een NL/ML converter en de Moment kan het geluid wel distribueren naar ML. Kan je dan elke bron van de Moment distribueren naar de ML? Instellen van knop voor bron via de webpagina op ML/NL? Of slechts één knop op de ML/NL voor de Moment?
Carolpa:Geen distributie naar andere NL producten. (vooralsnog) Maar bijvoorbeeld een BV7 met een NL/ML converter en de Moment kan het geluid wel distribueren naar ML.
Kan je dan elke bron van de Moment distribueren naar de ML? Instellen van knop voor bron via de webpagina op ML/NL? Of slechts één knop op de ML/NL voor de Moment?
Volgens mij alle bronnen binnen de Moment. Dit nog niet uitgeprobeerd maar gezien hoe de NL/ML converter werkt moet je dit kunnen configureren als apparte bronnen (nb: een IR commando kun je globaal slechts één maal gebruiken in ML). Helaas werkt de JOIN functie niet in ML.
@Carolpa -Ik heb mijn post een edit gegeven, maar ik begrijp je werking nu.
Goed nieuws, dit betekend dat je best de Moment nu al in een ML bus opstelling kunt gebruiken
Chris: b) de Moment aansluiten op de ML/NL en het geluid horen overal op de ML, enkel niet dan op een BV11 die aangesloten is via NL (via een switch miss.), m.a.w. wil je de Moment horen via de BV11 dan moet je de Moment rechtstreeks erop aansluiten.
BV11 & Moment zijn op hetzelfde netwerk aangesloten/aangemeld. Dan is de Moment uitsluitend op de BV11 te beluisteren; op geen enkel ML apparaat
Carpola had je hiervoor een beosound5.
Kun je op de moment wel meer dan 4 playlists maken.
@Koning
Weet ik nog niet, Nog niet uitgeprobeerd, maar gezien de structuur verwacht ik niet dat dit beperkt wordt tot 4.
koning:Kun je op de moment wel meer dan 4 playlists maken.
Als je een linkversterker T1656 in de douche hebt,klopt het dan dat de Beosound Moment geen optie is?