Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beolab 3500 en Ouverture systeem

rated by 0 users
This post has 4 Replies | 0 Followers

Lieske85
Not Ranked
Posts 2
Bronze Member
Lieske85 Posted: Tue, Jun 2 2015 6:39 PM

Hallo iedereen,

ik ben sinds kort de eigenaar van een B&O systeem en dus nieuw hier op het forum.Ik heb een woning gekocht en hier hangt een B&O systeem. De ruimte is L-vormig. In de lange ruimte hangt het Ouverture systeem en in het korte gedeelte de Beolab 3500. Het systeem is van de muur gehaald geweest en nu het teruggehangen is, heb ik een probleem.

Als ik de ouverture aanleg start de Beolab niet automatisch mee op. Daarbij komt dat, als ik de Beolab manueel aanleg, ik wel geluid heb maar dit op een heel zacht volume. De ouverture reageert op mijn afstandsbediening maar de beolab niet. Als ik dus het volume verhoog via mijn afstandsbediening, zie ik op de ouverture dat het volumepeil stijgt, maar het volume in de beolab wijzigt niet.

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit opgelost geraakt? Het is wel zo als ik op de ouverture bv. switch van radio naar cd, de beolab deze switch ook maakt.

Alvast bedankt aan degene die mij kan helpen :-)

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member

De BeoLab 3500 is een luidspreker die in een extra ruimte kan worden geplaatst, het is dus normaal dat deze niet inschakelt als de Ouverture wordt ingeschakelt. Ik vermoed dat de BeoLab 3500 in optie 4 staat, waarbij hij niet zal reageren op de normale IR-codes van de afstandsbediening. Welke afstandsbediening wordt er gebruikt? Is dit een BeoLink 1000 (geen display) of een Beo4 (met display)?

Lieske85
Not Ranked
Posts 2
Bronze Member

De afstandsbediening is een Beo4. Ik heb al gezocht op internet en vond daar dat ik de knop met rode bolletje en listknop samen moest indrukken, dan op list moest drukken tot ik aan options kwam, dan L. option kiezen en dan 4,5 of 6 drukken. Ik geraak tot aan de L option maar als ik dan op een cijfer druk gebeurt er niets (normaal zou standby lichtje moeten knipperen om aan te tonen dat het signaal doorgegeven is, maar dit is niet zo). Ik weet dus niet wat ik nu moet doen (heb ook al stroom afgelegd en weer aangelegd).

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member

Onder de toets LIST zitten een aantal extra functies die in het display worden weergegeven als de toets wordt ingedrukt. Elke keer als LIST wordt ingedrukt wordt een andere functie weergegeven in het display. Zit hier toevallig ook de functie LINK bij?

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder

Als de optie procedure niet werkt en de standby led reageert niet, dan zou het kunnen zijn dat de infrarood-ontvanger is overleden.

Ik heb al meerdere exemplaren gehad die hetzelfde verschijnsel hadden.

Page 1 of 1 (5 items) | RSS