ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Beste Forummers,
Onze oude Beovision 2800 stond aangesloten op Ziggo Interactieve TV met scart en werkte op zich naar behoren (kostte wel uren voordat we doorhadden hoe) maar nu hebben we de tv verhuist naar boven en daar hebben we digitenne. De TV wil niet werken. Je ziet wel iets van beeld maar zwaar vervormt en de afstandsbediening lijkt niet te reageren. Je ziet iig geen cijfertjes oid in beeld als je met de afstandbediening wat probeert... Overigens als je de scart uit de tv trekt zie je wel dat de afstandbediening reageert.. maar daar schiet je dan uiteraard verder niks mee op. ):
Het digitennekastje is goed, de antenne en de scartkabel zijn nieuw....
Iemand een idee wat we fout doen of is zo'n oude B&O gewoon niet compattable met Digitenne?
Alvast bedankt!
Arnoud
Ik denk dat je uitgang van je digitenne eens moet nakijken welk signaal eruit gegeven wordt.
Digitenne is nog steeds SD kwaliteit en zou prima door de LX2800 begrepen moeten worden. Alleen kan het beeld op verschillende manieren worden overgedragen. RGB, Video-composiet, S-VHS, component etc. Jouw video-uitgang van de Digitenne zou op RGB of composiet moeten staan.
Bedankt voor je antwoord!
Ik ben een enorme leek op dit gebied... dus nog een paar wellicht wat domme vragen:
Waarom moet de tv ueberhaupt op de VCR uitgang worden aangesloten?
Hoe kan ik weten of de VCR uitgang op RGB of Composiet staat en (hoe) kan ik dit eventueel aanpassen? Manueel valt er aan de achterzijde iig niets te verstellen.
Nogmaals dank!
GR Arnoud