ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
---
Als de ruimte niet zo groot is voldoet de beolab 11 prima hoor.
Het laag loopt inderdaad niet zover door.
Heb je de verschillende subwoofers al eens in je opstelling beluisterd?
Precies. Uitproberen is belangrijker als specs. Plaatsing en de akoestiek in de ruimte kan zoveel meer verschil maken.
Heb jaren terug nog ooit een REL gehad als subwoofer. Volgens mij ook niet peperduur.
Ik heb de beolab 11,en voor mijn ruimte voldoet ie.
Beolab 2 vind ik niks.
Ik heb ook geen vergelijkingen gedaan,en wat double zegt de akoestiek speelt ook een grote rol.
Velodyne maakt ook hele goeie subwoofers.
Wat is de leeftijd van de BeoLab's 6000? De rubber randen van de woofers willen namelijk na verloop van jaren nog wel eens gaan verharden, wat natuurlijk niet erg positief is voor het laag dat ze weergeven. Het vervangen van de complete woofers of alleen de conusranden geeft dan al een stuk verbetering in het laag!
Ik zou verwacht dat de prijzen van de 11 en 2 nu verder snel zullen gaan dalen aangezien de S8 nieuw nu ongeveer hetzelfde kost als gebruikte 2's 11's.
Tja, hier staat momenteel een werkloze REL T5 (hoogglans wit) een mooie compacte sub met fenomenale prestaties.........kijk daar eens gerust naar.