Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

beocenter 2800

rated by 0 users
This post has 8 Replies | 1 Follower

nb
Not Ranked
Posts 6
Bronze Member
nb Posted: Mon, Feb 1 2016 9:31 PM

Hej 

Jeg har et beocenter 2800 hvor pladespiller afdelingen er gået i stykker.

Pickup armen er nede hele tiden...

Den går fint ind ved start, men rammer på pladetallerkenen da den er nede.

Jeg kan godt løfte den ind manuelt, og den går fint tilbage når pladen er færdig, dog skøjter pickuppen henover pladen fordi den ikke løfter op.

jeg ved ikke om pladespilleren er en 1102, 1900, 1902 eller andet

Kan I ikke lige lægge hovederne i blød og komme med et par gode bud.

Niels

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
Founder
Moderator
Dillen replied on Mon, Feb 1 2016 10:00 PM

Det er ikke så svært.
Rens og smør løftemekanikken til tonearmen.
Særligt her, hvor en messing stang bevæger sig i et messingrør.
Det skal kunne bevæge sig ca 2mm op og ned.

n

Og så er Beocenter 2800 faktisk ved at være en lidt sjælden model.
Pas på den :-)

Martin

nb
Not Ranked
Posts 6
Bronze Member
nb replied on Wed, Feb 3 2016 2:03 PM

Hey Martin

Jeg er glad for mit beocenter og passer godt på det.

Spørgsmål: skal jeg ind igennem hullet ved pladetallerkenen, eller igennem bunden hvor der er en klap til at skrue af, for at kunne lave denne operation?

mhv Niels

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
Founder
Moderator
Dillen replied on Wed, Feb 3 2016 2:34 PM

Du skal have bunden af.
Husk at tage pickup og pladetallerken af, før du vender den på hovedet.

Martin

nb
Not Ranked
Posts 6
Bronze Member

Hmmm... nu er jeg spændt på om der er noget vedhæftet når jeg poster den her....

Jeg har fundet den messing ting du har pil ved. Jeg synes den sidder urokkelig fast. Er det meningen at den skal kunne bevæge sig op eller ned, eller er det den hvide "gaffel" der skal glide ind på den?

En anden ting, har jeg ret i at der under pickup armen sidder en sort plastic ting der skal kunne bevæge sig op og ned for at hæve og sænke P.U.? Den sidder også helt fast.....

Jeg har taget billeder af dem men kan ikke rigtig vedhæfte dem, eller måske er de vedhæftet.. 

nb
Not Ranked
Posts 6
Bronze Member
nb replied on Wed, Feb 3 2016 9:48 PM

ok der var et STORT billede med. nok nemmere at se det hvis du klikker på jpg´en oppe i hjørnet

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
Founder
Moderator
Dillen replied on Wed, Feb 3 2016 9:49 PM

Ja, messingstangen med den tynde stav igennem, skal kunne bevæge sig ca 2mm op og ned i messingrøret.
Det er stangen, der løfter og sænker den sorte plastikskive og dermed tonearmen.
Den hvide nylonsnude på styrestangen er skrå, så den løfter og sænker messingstangen, når den skydes
frem og tilbage, styret af sekvenshjulet.

Martin

nb
Not Ranked
Posts 6
Bronze Member
nb replied on Thu, Feb 4 2016 9:15 PM

Hey Martin

ikke mindre end fantastisk.. Den spiller igen, og så fandt jeg lige en gammel tråd hvor du forklarede hvordan knapperne på frontpanelet blev renset da det gamle fedt var ligesom lim og de gik lidt trægt.

Der sidder jo en gammel mmc 3000 på, og som den sikkert er født med.

Har du et alternativ hvis jeg nu skulle upgrade?

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
Founder
Moderator
Dillen replied on Thu, Feb 4 2016 10:19 PM

MMC3000 er den mindste (kvalitetsmæssigt) i den serie.
Du kan med fordel finde en højere model i serien (f.eks. MMC4000) eller en fra den lidt nyere serie (f.eks. MMC20E, MMC20EN eller MMC20CL).
De har dog efterhånden alle nogle år på bagen og finder du en brugt pickup er der ingen der ved, hvad stand den er i og hvor længe, den holder.
Så jeg ville nok ofre en lille sjat penge og sende pickuppen ned til Axel i Tyskland og lade ham retip'e den.
Han monterer ny nål og nyt nåleophæng efter behov, så den bliver som ny og i den forbindelse er det for så vidt
underordnet, om du sender ham en MMC3000 eller en MMC20CL til renovering. Resultatet bliver det samme.
Selv hans billigste nålevalg giver et ret godt resultat og med sikkerhed bedre end en MMC3000.

Martin

Page 1 of 1 (9 items) | RSS