Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Vertraagde bediening van mijn beosound 3000 no openen glasdeuren

rated by 0 users
This post has 3 Replies | 0 Followers

erwinvdleeden
Not Ranked
Posts 4
Bronze Member
erwinvdleeden Posted: Sat, Feb 20 2016 9:25 PM

Wanneer ik mijn beosound 3000 aan het apparaat wil bedienen, kan ik na het openen van de glasdeuren niet direct de knoppen gebruiken. De deuren schuiven probleemloos open, maar op de achtergrond hoor de de beosound intern een zoomend geluid maken (lijkt een motortje) voor 2-3 seconden. Pas als dit geluid stopt reageren de knoppen van het apparaat. Wat kan hier aan de hand zijn? Gezien deze beosound een tweedehands aankoop is, weet ik niet of dit hoort. Een beocenter 2300 die ik bezit hebt heeft dit niet.

Bedankt voor jullie expertise!

ipaul
Top 200 Contributor
Posts 422
Bronze Member
ipaul replied on Sun, Feb 21 2016 8:55 AM

Meten is weten, misschien dat de schalelaar die aangeeft dat de deur zijn open stand heeft bereikt, geen/slecht contact maakt.

Verder zou je kunnen checken of er vuil/stof op de zwarte platen anchter de deuren zit, aan de binnenkant uiteraard...

ipaul
Top 200 Contributor
Posts 422
Bronze Member
ipaul replied on Sun, Feb 21 2016 8:55 AM

Meten is weten, misschien dat de schalelaar die aangeeft dat de deur zijn open stand heeft bereikt, geen/slecht contact maakt.

Verder zou je kunnen checken of er vuil/stof op de zwarte platen anchter de deuren zit, aan de binnenkant uiteraard...

erwinvdleeden
Not Ranked
Posts 4
Bronze Member

Bedankt voor je antwoord! Je hebt mij op het juiste spoor gebracht. Oplossing: De eindschakelaar van de deurtjes maakte slecht verbinding. Achterpaneel heb ik verwijdert (5 schroeven) waardoor ik bij het mechanisme kon komen. Met een papier strookje doordrenkt met contactspray heb ik het schakelaartje proberen te reinigen. Het is een klein koperkleurig schakelaartje welke door een tandwiel wordt geactiveerd. Hij functioneert weer naar behoren!

Page 1 of 1 (4 items) | RSS