ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Ik ben in het bezit van een beovision 8-40 die ik via een CI+ van Ziggo wil aansluiten. Dit gaat helaas niet goed. Zodra ik de kaart in de televisie stop krijg ik de melding: "UPC, Your TV is not compatible with your module" De zenders vanaf RTL4 zijn geblokkeerd, met de melding: "Kan niet decoderen". De B&O dealer en Ziggo kunnen mij tot op heden niet verder helpen.
Enkele gegevens:
- Model BV8-40
- DVB-HD T/C mk1
- software versie 0.1.9.9
- Ziggo CI+ module van het met SmarDTV
Ligt het naar jullie idee aan de smartcard? (werkt wel op een andere tv van philips) of is mijn tv niet geschikt? Zelf heb ik gedacht dat het merk CI+ module mogelijk een oplossing biedt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen
Groet, Erwin
Ziggo werkt al jaren met CI plus modules.
De kans is aanwezig dat jouw televisie geen CI plus ondersteunt maar slechts, CI.
Volgens mij zou als je in het oud Ziggo gebied woont, een Alphacrypt module nog wel kunnen werken met een Ziggo smartcard.
Als je in oud UPC gebied woont, werkt de Alpchacrypt module niet.
Bedankt voor je snelle antwoord! Is T2C anders als T/C? Hoe zou ik kunnen controleren of T/C geen CI+ ondersteund?
Bedankt! Groet, Erwin
T staat voor terrestrial of zoiets. In ieder geval het DVB-T gebeuren of hier vaak genoemd Digitenne.
C staat voor DVB-C dus het digitale kabelgebeuren, in MPEG2 of MPEG 4.
Beiden hebben niks te maken met de codering via een module.