Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beovision 7-32 digitaal?

rated by 0 users
This post has 5 Replies | 0 Followers

Beovision732
Not Ranked
Posts 2
Bronze Member
Beovision732 Posted: Mon, May 25 2015 3:18 PM

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Beovision 7-32 ( type: 9331, item: 18177xxx). Aangezien hij volgens de specificaties hd-ready moet zijn wil ik graag digitaal tv kunnen kijken, dus via hdmi en niet via scart. Op verschillende internetsites heb ik gelezen dat dit via de dvi poort zou moeten kunnen maar ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar. Heb oa geprobeert om vanuit mijn ziggo box met een hdmi>dvi kabel aan te sluiten maar zonder resultaat. Heeft iemand hier ervaring mee?

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Mon, May 25 2015 9:40 PM

Is de DVI aansluiting ook benoemd via het menu van de TV?

Michelvandenberg
Not Ranked
Posts 1
Bronze Member

Dag Beovision732, ik heb de 7-40 mk2 en heb een upc horizon aangesloten op de dvi-aansluiting het geluid laat ik lopen via de scart-aansluiting die ik ook op de horizonbox heb zitten. In het menu overige instellingen moet je dan eerst aangeven via welk item je wilt dat de tv schakelt naar de (in uw geval de ziggobox) digitale tv-tuner (bij mij is dat V-mem) en aangeven via welke aansluiting je het geluid wil laten binnenkomen. (bij mij de scart) Waarschijnlijk heeft de Ziggo wel een coaxiale geluidsuitgang en dan kan je het geluid via A1 t/m A4 aansluiten en die dan activeren!

Veel succes!

Beovision732
Not Ranked
Posts 2
Bronze Member

Dag michel,

Ik heb hetvolgende ingesteld: Menu > Overige instellingen > Aansluitngen > AV1 (staat op V.mem) > bron:v.mem, audio:A1, IR-uitgang:geen, HDTV: DVI-I

Ik krijg helemaal geen beeld of geluid.

Alleyman
Top 500 Contributor
Posts 117
Bronze Member
Beovision732:

Dag michel,

Ik heb hetvolgende ingesteld: Menu > Overige instellingen > Aansluitngen > AV1 (staat op V.mem) > bron:v.mem, audio:A1, IR-uitgang:geen, HDTV: DVI-I

Ik krijg helemaal geen beeld of geluid.

Zet hem eens op AV4.

En dan op L en R tulp van AV4 het geluid naar de BV 7 sturen.

Heb je dan wel beeld en/of geluid?
jlpmolenaar
Not Ranked
Posts 31
Bronze Member

Dat zou moeten kunnen en inderdaad via een HDMI naar DVI kabel. De TV is namelijk HD ready en in staat HDCP te decoderen. Je moet echter de TV wel aangeven dat er een HD bron op zit. Zie verder de handleiding voor meer info.

Page 1 of 1 (6 items) | RSS