Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

B&O Beolab 2 subwoofer te koop

rated by 0 users
This post has 1 Reply | 1 Follower

tuttivini
Top 500 Contributor
Posts 186
Bronze Member
tuttivini Posted: Sat, Oct 29 2016 11:23 AM

TE KOOP:

Zéér recent heb ik deze Bang & Olufsen Beolab 2 subwoofer gekocht bij een B&O second-life dealer.
Helaas blijkt de subwoofer in mijn audio-opstelling/huiskamer veel te krachtig te presteren…
Deze ultieme subwoofer heeft geen enkel probleem met het spelen van tonen tot 23 hz op elk volume (dit hoort u niet, dit voelt u op fantastische wijze!). Deze frequenties zijn zo laag en worden zo krachtig door deze Beolab 2 weergegeven dat de luisterruimte zich hier voor moet lenen.

Helaas blijkt dit bij mij niet het geval. Precies op mijn luisterpositie zit een ‘dead-spot’.
Dit ligt absoluut niet aan de subwoofer. Integendeel zelfs. Deze subwoofer geeft de lage tonen, zowel bij muziek als film, bijzonder audiofiel, met zware precisie en met onvoorstelbare kracht weer.
Het ligt echt wel aan mijn luisterpositie (staande golven/muren/vloer/reflecties in de kamer/etc).
Ik ervaar deze bassen dus overal in huis op machtige wijze, behalve op de plek waar ik wil zitten.
Normaal is dit zeer simpel op te lossen door de sub iets anders te positioneren. Helaas is dat nu precies hetgeen wat in mijn opstelling niet kan (qua bedrading, looks, wat partner wil, etc).
Ook kan ik de subwoofer niet afzonderlijk inregelen omdat hij aangesloten zat op mijn B&O Playmaker (icm mijn Beolab 8000’s). De Playmaker is qua bassen/loudness en dergelijk niet zo in te regelen als u met volwaardige Beosound/Beovision apparatuur wel kan.

Met pijn in mijn hart bied ik deze high end subwoofer dan ook weer te koop aan.

De Beolab 2 is van het typenummer 6861 en het serienummer begint met 16xxxxxxx/
Op de zwarte ringen zit wat krasjes. Niet zichtbaar van meer dan 20cm afstand (vorige eigenaar heeft hem denk ik iets te enthousiast met een doek schoon geboend), maar wel netjes om te vermelden.
De aluminium/zilveren behuizing is 100% netjes.

De Beolab 2 wordt geleverd met een nieuwe voedingskabel.
Ook kan ik hem eventueel, afhankelijk van prijs, leveren met:
- 2x volledige 8 pins bedrade (mk2), 5 meter per stuk, Powerlink naar Powerlink kabels
- 1x volledige 8 pins bedrade, 5 meter lange, rj45 naar Powerlink kabel
(kabels kosten normaal nieuw 37,50 euro per stuk)

Gezien zijn gewicht en kwaliteit prefereer ik ophalen in plaats van verzenden.

Specificaties:

DESIGNER:                                         David Lewis
AFMETINGEN / GEWICHT:          26,0 x 31,5 x 31,0 cm / 17,7 kg
KLEUR(EN):                                       Grijs met zwart
MATERIAAL:                                     Aluminium
STROOMVERBRUIK:                      Nominaal: 15W; stand-by: 0,4 W
EINDVERSTERKER:                          LAGE TONEN     850W, Klasse D, ICEpower
EFFECTIEF FREQUENTIEBEREIK: 23 – 120 Hz (boven limiet afhankelijk van setup)
KASTPRINCIPE:                                Dubbel gebalanceerde passieve radiator
KASTINHOUD:                                  13 liter
WOOFER:                                           229mm / 9″ plat membraan woofer
PASSIEVE RADIATOR:                    2 x 229mm / 9″ plat membraan passieve radiator
EQUILIZER LAGE TONEN:             Adaptive Bass Linearisation (ABL)
BEVEILIGING:                                   Thermische beveiliging
AANSLUITINGEN:                           1 x Power Link (ingang) + 2 x Power Link (uitgang)
OPSTELMOGELIJKHEDEN:           Vrijstaand, aan de wand, hoek (instelbaar op subwoofer)

http://link.marktplaats.nl/m110228540

8

tuttivini
Top 500 Contributor
Posts 186
Bronze Member

En hier even de nieuwe link:

http://link.marktplaats.nl/m1103123557

Page 1 of 1 (2 items) | RSS