ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Beste Forumleden,
Ik heb recent een BEovision 7 bemachtigd die ik wil aansluiten op mijn beocenter 9500. Ik heb hiervoor de masterlink kabel gebruikt maar de instellingen van de audio van de beocenter worden daarmee overruled. Daarna heb ik de tulp audio-uitgang van de TV gebruikt en aangesloten op de TV-aux ingang van de 9500. Zonder resutaat want er zit blijkbaar geen signaal op de uitgang. Kunnen de instellingen op de TV worden veranderd? Wat doe ik verkeerd.
Alvast bedankt voor de reactie.
Mvrgr. Hans
Roga:Beste Forumleden, Ik heb recent een BEovision 7 bemachtigd die ik wil aansluiten op mijn beocenter 9500. Ik heb hiervoor de masterlink kabel gebruikt maar de instellingen van de audio van de beocenter worden daarmee overruled. Daarna heb ik de tulp audio-uitgang van de TV gebruikt en aangesloten op de TV-aux ingang van de 9500. Zonder resutaat want er zit blijkbaar geen signaal op de uitgang. Kunnen de instellingen op de TV worden veranderd? Wat doe ik verkeerd. Alvast bedankt voor de reactie. Mvrgr. Hans
De Beovision 7 heeft geen tulp audio-uitgang. De tulppluggen die je ziet zitten horen bij de AV4 ingang.
Als je een scart naar tulpverloopblokje neemt en deze in AV1 of AV2 steekt, dan kun je daarmee het geluid van de BV7 naar de BC9500 krijgen.
Een logische opstelling is het echter niet. Als je nu een beolink converter kan vinden (en die kosten weinig), dan kun je de BV7 en de BC9500 correct met elkaar verbinden. En ook dan kun je nog kiezen of je de luidsprekers op de BV7 of de BC9500 wilt aansluiten.
Duidelijk antwoord, Bedankt. Heb ondertussen een Beolink converter aangeschaft.
Roga:Duidelijk antwoord, Bedankt. Heb ondertussen een Beolink converter aangeschaft.
Morgen krijg ik hem binnen. Ik zal de ervaring posten.
Vandaag binnen gekregen en aangesloten. Masterlink in vanaf televisie en aan andere zijde din naar aux en powerlink naar beocenter. Bij inschakelen van televisie start beocenter niet op. Bij inschakelen aux geen geluid! Bij harder zetten van volume gaat volume op tv harder niet op beocenter maar dat komt waarschijnlijk omdat de afst.bed. ingeschakeld is op tv.
doe ik iets verkeerd?
Roga:Vandaag binnen gekregen en aangesloten. Masterlink in vanaf televisie en aan andere zijde din naar aux en powerlink naar beocenter. Bij inschakelen van televisie start beocenter niet op. Bij inschakelen aux geen geluid! Bij harder zetten van volume gaat volume op tv harder niet op beocenter maar dat komt waarschijnlijk omdat de afst.bed. ingeschakeld is op tv. doe ik iets verkeerd?
Bedankt voor je reactie. Maar wat is beotech?
Roga:Bedankt voor je reactie. Maar wat is beotech?
Hallo Roga
Ik heb vroeger de zelfde verbinding ook gehad
Je gaat met van de 9500 met powerlink naar je converter de1611 dan met masterlink naar de beovision.
De luidsprekers worden aangesloten op de beovision
De beolabs moeten dan niet meer op audio maar op video gezet worden.
De radio cd phono en cassette worden dan met de a.b via de beovision bediend
Succes
Ok, Bedankt voor je reactie. Deze had ik nog niet geprobeerd. Is de Audio output kwaliteit van de TV dan vergelijkbaar met die van de 9500?
Gr. Hans
Geluidskwaliteit zal u zelf moeten beoordelen naar mijn mening prima maar u kan inieder geval alles bedienen met uw ab
Hoe kan ik de tweeadrige kabel van mijn luidsprekers die op mijn 9500 zitten aansluiten op de meerpolige uitgang van de beovision?
Optie instelling wordt bepaald door waar de luidsprekers op zijn aangesloten.
Heeft de BV7 zelf een luidspreker? Beolab 7.x?
Als er enkel luidsprekers op de BC9500 zijn aangesloten, dan is de optie instelling dan A-opt 2 en V-opt 0. Zowel bediening als geluid gaan in dat geval via de BC9500. Surround sound is in deze setup niet mogelijk.
Bedankt voor de reactie.
Daarnaast wil graag weten hoe ik mijn oude luidsprekers aansluit. Deze hebben namelijk maar twee draden. De 6 uitgangen op de televisie hebben allemaal een 7 polige din. Welke pinnen kan ik gebruiken?
Sorry, heb je antwoord niet helemaal begrepen. Is het uberhaupt mogelijk om de luidsprekers op de TV aan te sluiten? Daarnaast waar vind ik de aansluiting “ A-opt 2 en V-opt 0“
Alvast bedankt voor je reactie.
Hallo Roga,
Wat voor speakers heb je?
- Als je BeoVox luidsprekers hebt, dan zijn dit 'passieve' speakers. Deze werken alleen met een versterkt signaal, via een twee-aderige luidsprekerkabel. Je BeoCenter 9500 kan dergelijke speakers direct aansturen.
- Als je BeoLab speakers hebt, dan zijn dit 'actieve' speakers, ze hebben een ingebouwde versterker en worden aangesloten met zowel meeraderige PowerLink kabels (ronde DIN pluggen) voor o.a. het geluidssignaal, alsook een 230V stroomkabel (voor de versterkers).
Op de BeoVision kunnen alleen BeoLab speakers worden aangesloten.
Ik heb het idee dat je passieve speakers hebt. Als dat zo is zul je ze aan je BeoCenter moeten blijven koppelen.
Om de TV en de BeoCenter het elegantst te koppelen zou ik BeoBuddy's advies voor een converter bestuderen.
Maar laat eerst even weten wat voor speakers je hebt. Gaat vast helpen voor goed advies :-)
Groet, Johan
Johan: Om de TV en de BeoCenter het elegantst te koppelen zou ik BeoBuddy's advies voor een converter bestuderen.
Hiermee bedoel ik de 'option' instellingen. Dit zijn instellingen van de BeoVision en de BeoCenter, in te stellen met de Beo4 afstandbediening, die ervoor zorgen dat de apparaten weten hoe ze zich dienen te gedragen wanneer ze gekoppeld zijn. Handleidingen zijn te vinden op de site.
Succes!
Johan
Nog 1 gedachte - de kabel tussen de converter en de 9500 moet wel een volledig bedrade kabel zijn! (geen mk1 powerlink bijvoorbeeld).
Ik heb 4 beovox 6522 achter de 9500. Inderdaad gewone pasive luidsprekers. Daarnaast heb ik de powerlink convertor 1614 gekocht.
OK - dan kun je de speakers gewoon aan de 9500 laten zitten. Die kunnen niet zonder meer aan de TV worden gekoppeld.
De manual voor de converter bevat alle info die je nodig hebt! Zie hieronder wat screenshots. NB - verzeker je ervan dat je de juiste DIN kabel tussen de 9500 en de converter hebt (met 7 pennetjes in de connectors). Hieronder een paar screenshots van de manual. Je hebt Diagram 1 (tv via masterlink naar converter, converter via datalink naar 9500). Ik hoop dat je het voorelkaar krijgt :-). Succes! Johan
Hoi Johan,
Diagram 1 had ik al eens aangesloten maar daar komt geen enkel signaal door. De kabels heb ik doorgemeten en daar zit geen fout in. Hoe kan ik de link converter testen?
Daarnaast nog een klein vraagje. De TV reageert niet op de Beolink 5000 afstb. die bij mijn 9500 hoort.
Mijn oude Beolink 1000 functioneert wel prima op alles. Kan ik de TV instellen zodat hij wel reageert?
Dag Roga,
Dat de Beolink 5000 (cool ding!) niet met je TV werkt? Zou dat aan het feit kunnen liggen dat de BeoLink 5000 2-way is? Beo4 en BeoLink 1000 zijn 1-way. Durf het neit met zekerheid te zeggen. Ook niet of je 'm 1-way kunt 'maken',
Over het signaal: in de manual van de BeoLink 5000 zag ik dit:
Zou dat het kunnen zijn?
Ik geloof dat het voor mij ook ophoudt hier :-|
Groet,
Neem de link 1000 ter hand.
Eerst de tv en BC9500 op de spanning, daarna het linkkastje.
Dan met de Link 1000, SOUND 2 Store naar de center richten en daarna Picture 0 Store naar de BV7 richten.
Bij beide instructies moet de standby-led even knipperen.
Gedaan. Als ik nu sat indruk op link 1000 krijg ik aux op de center en tv staat op radio. En wil daar ook niet vanaf. De tv reageert nergens meer op!
Ik heb het uiteindelijk niet voor elkaar gekregen, Heb de linkconvertor verwijderd, Een scartkabel in slot 2 van de TV met een audio-uitgang naar de center gemaakt. Daarna de televisie geprogrameerd (door variaties van de codes toe te passen) zodat tv en center op eenzelfde manier reageren. Dus als ik nu op sat druk gaat de tv naar de externe ingang zodat ik naar de externe sateliet ontvanger kan kijken en de center gaat aux zodat het geluid over de eigen boxen gaat. Werkt perfect zonder een extra hoeveelheid aan kabels en een linkconvertor.
Hallo Hans,
Het is een vreemde zaak dat eea niet werkt (ik gebruik zelf een converter om mijn BeoMaster 6500 aan een MasterLink systeem te koppelen, werkt feilloos), maar ben blij te horen dat je set-up draait nu!