ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Wie weet raad,
Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een set Beolab 8000 speakers, helaas na het vervoer naar huis speelt een beolab niet meer. Het stand-by rode ledje brand en bij signaal gaat het ledje op groen maar geen geluid.
Nu heb ik het forum doorzocht op dit probleem en begrijp dat dit vaker voor komt na het vervoeren van de beolabs, oorzaak is vaak de inwendige verbindingen. Met veel moeite heb ik het frontje met speakerdoek kunnen verwijderen, was behoorlijk vast gaan zitten in de loop der jaren. Vervolgens alle schroeven losgedraaid. nu krijg ik zowel de speakers als de metalen koelribben niet uit de aluminium behuizing, deze zitten muurvast. Als leek durf ik niet te veel veel kracht uit te oefenen bang dat iets stuk gaat.
Wie kan mij adviseren hoe ik de boel verder kan demonteren zodat ik kan bekijken of er een onderbreking is. of dat ik een andere oorzaak kan vinden.
Als leek ben ik blij met jullie hulp hierin en hoop de beolab te kunnen herstellen.
Groetjes, Koebimusic
De kans dat dit wordt veroorzaakt door foamrot is vele malen groter dan transport. De speakers hoeven er in eerste instantie ook niet uit, de elektronica zit achter het koelrib. Maar ik zou deze reparatie laten uitvoeren en niet zelf aan de slag gaan.
De frontjes gaan idd. muurvast zitten, enig geweld is hier noodzakelijk!
let ook op dat de foamband die links en rechts naast het front loopt uit 1 stuk bestaat, als je 1 deel verwijderd gaat die hele band mee, op de scheiding van koelplaat en luidspreker board even met een mesje doorsnijden.
als je dan in een benedenhoek goed gaat duwen tegen de koelplaat zou deze zachtjesaan los moeten komen, als ie eenmaal gaat is de rest makkelijk.
let wel op de bekabeling, deze is vrij kort en voor je het weet trek je stekkers los, of erger, kapot!
maar een kier van een cm of 6, 7 is mogelijk en dan kan je redelijk goed zien of er ergens stekkers losliggen.
suc6!
Blackrix: De kans dat dit wordt veroorzaakt door foamrot is vele malen groter dan transport. De speakers hoeven er in eerste instantie ook niet uit, de elektronica zit achter het koelrib. Maar ik zou deze reparatie laten uitvoeren en niet zelf aan de slag gaan.
Ik wil alleen kijken of er onderbrekingen zijn, als dat niet het geval is moet ik er inderdaad door een deskundige naar laten kijken
marc: De frontjes gaan idd. muurvast zitten, enig geweld is hier noodzakelijk! let ook op dat de foamband die links en rechts naast het front loopt uit 1 stuk bestaat, als je 1 deel verwijderd gaat die hele band mee, op de scheiding van koelplaat en luidspreker board even met een mesje doorsnijden. als je dan in een benedenhoek goed gaat duwen tegen de koelplaat zou deze zachtjesaan los moeten komen, als ie eenmaal gaat is de rest makkelijk. let wel op de bekabeling, deze is vrij kort en voor je het weet trek je stekkers los, of erger, kapot! maar een kier van een cm of 6, 7 is mogelijk en dan kan je redelijk goed zien of er ergens stekkers losliggen. suc6!
Bedankt voor deze info, we gaan het voorzichtig op deze manier proberen