Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beogram cd-x draait niet

rated by 0 users
This post has 3 Replies | 1 Follower

Kornfed
Not Ranked
Posts 12
Bronze Member
Kornfed Posted: Sat, Jun 2 2018 11:57 PM

Hallo,

Ik ben Hans en nieuw hier op het forum. Sinds vandaag in het bezit van een Beocenter 7002 en een Beogram cd-x.

Die laatste doet het niet. Gaat wel aan maar draait niet en geeft dan een vraagteken.

Ik heb hierover al wat gelezen op het forum en blijkbaar ligt het aan slechte soldeerverbindingen.

Nu heb ik de soldeerpunten van pcb 04 decoder al een keer doorgesoldeerd op diverse plekken maar zonder resultaat. Ik smelt de tin en laat deze opnieuw uitvloeien.

Het servo pcb dat daar onder zit wil ik nu ook nog doorsolderen maar ik weet niet hoe ik deze er uit moet krijgen zonder iets te breken. Ik krijg deze wel los door de plastic houders van beide pcb's los te wippen maar hoe dan verder.

Iemand daar nog tips voor?

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member

De vereniging Beofriends heeft per jaar een tweetal technische dagen, waarbij leden hun eigen apparatuur kunnen repareren onder begeleiding van een aantal oud B&O technici. Is dat misschien een optie? De volgende technische dag is naar verwachting in het najaar.

Kornfed
Not Ranked
Posts 12
Bronze Member
Kornfed replied on Mon, Jun 4 2018 6:56 PM

Dat is nog erg ver weg.

Vandaag de andere printplaat ook eruit gehad. Ging eigenlijk heel simpel.

Daarna alle soldeerverbindingen nog eens doorgesoldeerd maar zonder resultaat.

Schijnt op het forum toch echt de oplossing te zijn alleen bij mij werkt het niet of ik doe iets fout.

Kijk alles nog een keer na en anders wordt het wachten tot het najaar ;-)

marc
Not Ranked
netherlands
Posts 78
Bronze Member
marc replied on Thu, Jun 14 2018 8:49 AM

Ik zou controleren of de laser überhaupt werkt

Page 1 of 1 (4 items) | RSS