Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beovision 11

rated by 0 users
This post has 11 Replies | 1 Follower

Spencer
Not Ranked
Posts 12
Bronze Member
Spencer Posted: Wed, Oct 10 2012 8:21 PM

Vanavond hadden we een korte presentatie van de Beovision 11.

Mooie TV. Een Beovision 10 met een iets kleiner luidspreker rooster (een 6 à 7 cm minder hoogte) en iets minder dik .

Indien de klank wat beter is als die van onze BV10-32, mag je nog steeds geen overweldigende bass verwachten. Vooral dat die niet regelbaar is en evenmin de scherpe tonen. Je moet hier beroep doen op een aantal voorinstellingen zoals game, video, concert, ...

Ik veronderstel dat een aparte sub wel geregeld kan worden.

Een heel mooi beeld, vooral met Blu-ray, al was ik iets minder overtuigd bij snel bewegende beelden.

Ook de vlakheid van het glas is verre van perfect met heel wat golvingen in zijdelings licht, maar dat zie je bij alle nieuwe platte schermen van alle merken.

Beschikbaar in 40" (6000€), 46" (7500€) en 55" (prijs niet bekend)

Muurbeugel al of niet gemotoriseerd (scharnier voor beide) en vloerstand identiek aan BV10.

Op het hoofdforum staan alle technische mogelijkheden. Ik ga hier niet over uitbreiden. 

Hier staat meer:  http://www.pocket-lint.com/news/47924/bang-olufsen-beovision-11-pictures

Robert
Top 500 Contributor
Holland
Posts 204
Bronze Member
Robert replied on Thu, Oct 11 2012 7:51 AM

Ik ben ook gaan kijken. Lekkere hapjes en een drankje. Slanker dan de BV10 waar de BV11 99% op lijkt. B&O doet DIT erg slim, Volkswagen en Audi doen het ook (Passat en A4). beeld vind ik beter dan van de V1, op je tablet de beelden van de BV11 ontvangen is SPOT ON!

Nieuw is:

-Nieuw chassis, smart TV. Kijk beeld/TV ook op de tablet.

-vermelding van verbeterd geluid

-Motor wandbeugel

-Lichtsensor boven rechts die ook het licht van achteren meet!

-Boven achterop makkelijke aansluitingen voor USB, koptelefoon en HDMI

-ook zag ik een klein venster in het glas voor infrarood 3D brillen.

Groet, Robert

Zie hier de detail foto's die ik heb gemaakt:

http://archivedforum2.beoworld.org/forums/t/2992.aspx

david266
Not Ranked
Netherlands
Posts 61
Bronze Member
david266 replied on Thu, Oct 11 2012 11:50 AM
Mooi toestel, echter vindt ik persoonlijk de verhouding speakerdoek gedeelte en scherm niet mooi, mooiste is beiden bijna evengroot, en wat betreft geluid, ja hoe dunner hoe zwakker de geluidskwaliteit, plat uitgevoerde behuizingen van speakers kunnen zeker wel mooie klank geven maar dan moet het aantal liters inhoud wel voldoende zijn..
was
Not Ranked
Posts 4
Bronze Member
was replied on Fri, Oct 12 2012 3:33 PM
Ik ben in het bezit van een bv10 40" zit te twijfelen over een upgrade naar de nieuwe bv11 40". Wat zijn jullie ideeën? Kijk ik dan naar een beter apparaat!

Vroeger kon je nog wel eens wat inruilen, zou dat nu nog kunnen en hoe is de prijsstelling?

Groet was
geert bergmans
Not Ranked
Netherlands
Posts 81
Bronze Member

In verhouding van wat je betaald hebt zul je er veel op moeten toeleggen. De 10-40 kost nu nog maar 4885,= de 11-40 5995,= euro + de rest wat je nodig hebt.

Het grote voordeel van de 11 is de zwarting en de scherpte, die is duidelijk beter dan de 10. Heeft een kleinere zwartrand om het beeld, is dunner en heeft meer mogelijkheden.

Het geluid is navanant, hoe kleiner de inhoud hoe minder laag. Deze wet zal ook altijd blijven bestaan. Maar door allerlei kunstgrepen is het geluid zeker niet beter maar ook niet slechter. Ik persoonlijk is een inruil van 40 naar 40 niet zo groot dan van 40 naar 46. Ik schat dat de prijs van een inruil ongeveer 2500,= euro is.  

1983beo
Top 500 Contributor
Posts 127
Bronze Member
1983beo replied on Fri, Oct 12 2012 9:10 PM
Geert

Ik heb van de week de beovision 11 naast een beovision 10 gehoord en het geluid is echt een wereld van verschil. Dit doordat er 6 speakers in zitten ipv 5. Ook de veel uitgebreidere audio instellingen die je helemaal naar wens kan aanpassen ipv alleen Bass en treble dragen daar aan bij.

Aangezien er waarschijnlijk wel wat beovision 10s ingeruild zullen worden zal de prijs denk ik steeds lager worden.
koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sat, Oct 13 2012 6:35 AM

inruil ongeveer 2500,= euro.

Dan heeft hij net zoveel afschrijving als een nieuwe autoBig Smile

Ik blijf wel bij mijn Bv10, het blijft zo namelijk.

voor dat je het weet heb je de Bv16 (heb ik nog tijd voldoende tijd om te sparen)

jpvr74
Not Ranked
Posts 17
Bronze Member
jpvr74 replied on Sat, Oct 13 2012 9:49 AM

ik heb de BV11 nog niet gezien, maar wat me wel duidelijke plussen lijken (tov bv 10 nu) zijn de dlna uitwisseling en de mogelijkheid om mijn ziggo decoder en een harde schijf in te bouwen, ipv dat gepiel met dat puc kabeltje (zit nu voor de vierde keer nieuw plakbandje over het oog) en een aparte mediakast. nadeel is wel dat alles nieuw moet: muurbeugel en customized front en naar ik aanneem dus ook nieuwe gaten in de muur. 2500 euro bijbetaling lijkt me wel van de heel positieve....

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sat, Oct 13 2012 11:00 AM

mijn is 3 maanden oud....2500 euroSurprise

Wat jij zegt over dat puc kabeltje heb je gelijk in,en het vervelende vind ik ook dat je weer met gaten zit in je muur.

Ze hadden eigenlijk de beugel het zelfde moeten houden,niet slim van onze deense vrienden.

geert bergmans
Not Ranked
Netherlands
Posts 81
Bronze Member

jpvr74:

ik heb de BV11 nog niet gezien, maar wat me wel duidelijke plussen lijken (tov bv 10 nu) zijn de dlna uitwisseling en de mogelijkheid om mijn ziggo decoder en een harde schijf in te bouwen, ipv dat gepiel met dat puc kabeltje (zit nu voor de vierde keer nieuw plakbandje over het oog) en een aparte mediakast. nadeel is wel dat alles nieuw moet: muurbeugel en customized front en naar ik aanneem dus ook nieuwe gaten in de muur. 2500 euro bijbetaling lijkt me wel van de heel positieve....

Het puc kabeltje kan je het beste onderkant van de decoder vastplakken (het dunste stuk) en dan in de hoek van de klep, als je tenminste een Humax hebt, naar binnen en daar opzoek gaan naar het oog en met een dubbelzijdig tapeje vastzetten. komt nooit meer los.

Over de gaten gesproken ik denk, als de ontwerpers slim zijn geweest, de gaten voor een 40 naar 40 het zelfde zullen zijn. Van een 40 naar 46 zullen er gaten bijgemaakt moeten worden. Maar ik kan er helemaal naast zitten.

2500,= bijbetaling: dat ligt er maar aan hoe oud je tv is en welke 11 je wil.

Ook maar even terug komen over het geluid van de 11. Wat ik te horen kreeg leek veel op MP3 geluid. Dit kwam overigens van een Beosound 5. Na wat zoekwerk in het menu klonk het iets beter. Stemgeluiden klonken helder maar geen laag. Bij de 10 vond ik het geluid iets warmer klinken. De kontrasten waren iets groter. Bij neutrale instelling. Ik weet dat het allemaal zeer kort is om het echt goed tebeoordelen, daarom kwamen we tot de zelfde conclusie: zeker niet wauw maar ook niet veel beter. Er zijn teveel instellingen die je kan aanpassen, maar waar je op zo'n avond de tijd niet voor krijgt. Kortom het is knap wat ze gepresteerd hebben bij zo'n dunne TV.

update: Over de gaten gesproken ik denk, als de ontwerpers slim zijn geweest, de gaten voor een 40 naar 40 het zelfde zullen zijn. Van een 40 naar 46 zullen er gaten bijgemaakt moeten worden. Maar ik kan er helemaal naast zitten.

Nou ik zat er inderdaad helemaal naast voor heel de 11 serie moeten er nieuwe gaten geboord worden.

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
Bronze Member
DoubleU replied on Sat, Oct 13 2012 7:03 PM

De wallbracket is wel anders, maar zit op dezelfde plek en heeft dezelfde vorm. Dus de schade zal wel meevallen als de nieuwe bracket geplaatst wordt over de oude gaten.

Het ir-oogje kan wel eens los gaan zitten. Zeker als het geplaatst wordt op een box die warm wordt, waardoor de lijmlaag los gaat raken. Oplossing is een betere tape gebruiken. Bv 3M tape die wat elastischer is. Een schilderstape-je of gewone plakband is rommel. Of je koopt via je dealer de bracket voor het ir-oogje. Die gaat echt nooit meer los. Elke dealer koop regelmatig bij STBBrackets mag ik aannemen.

http://www.stbbrackets.co.uk/?page=proddetail&catID=50&ProdID=1180

jpvr74
Not Ranked
Posts 17
Bronze Member
jpvr74 replied on Sun, Oct 14 2012 8:11 AM

@DoubleU: thanks! Dit lijkt idd de handigste oplossing, is even checken of er een dealer is die deze snel, makkelijk en goedkoop kan opsturen. 48 pond voor 10 van die dingen lijkt me wat overdreven. En voor wat betreft de muurbeugel van de BV10 vs BV11: had er iemand wat anders verwacht? Het leven van klanten makkelijker maken (lees: goedkoper) staat voorzover ik de afgelopen 15 jaar heb kunnen beoordelen niet in de company values. En oh ja: er zal vast wel weer een technische of esthetische reden zijn waarom het niet kan....Crying

Page 1 of 1 (12 items) | RSS