Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

2 x Beoplay S8 tilsluttet BV11?

rated by 0 users
This post has 2 Replies | 0 Followers

CSTAR
Not Ranked
Posts 2
Bronze Member
CSTAR Posted: Sun, Jan 19 2020 2:50 PM

Hej

jeg har et sæt S8 højttalere tilsluttet BV11.

Spørgsmålet er, om et ekstra sæt S8 kan tilsluttes BV11 (som baghøjttalere) og om jeg derved kan opnå Dolby 5.1 lyd?

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

CSTAR:

Hej

jeg har et sæt S8 højttalere tilsluttet BV11.

Spørgsmålet er, om et ekstra sæt S8 kan tilsluttes BV11 (som baghøjttalere) og om jeg derved kan opnå Dolby 5.1 lyd?

Ja, det kan du da!

Det er et spørgsmål, om hvordan du konfigurerer setup’et.

Jeg går ud fra, at du har sat det første setup som på billedet forneden.

Så har du konfigureret sub-delen som sub og satelit-delen som front L/R.

Det andet sæt skal du så konfigurere som sub og baghøjtalere L/R (hedder surround L/R i opsætnings-menuen)

Du skal så selvfølgelig lave en ny højtalergruppe eller tilføje de nye til en allerede eksisterende.

(Hvis du ønsker at gengive dine stereo-lydkilder som ‘stereo, laver du en seperat 2.1-højtalergruppe med det ene sæt blot til dette formål.)

Hermed har du lavet et 5.2-setup........som kan gengive, hvad der nativt kommer som 5.1 fra tv’et eller, hvad du lader upmixe (vha True Image-processoren) i BV11.

Det kan endda være en fordel at have to subwoofere i et setup, da det dermed er nemmere at få styr på bassen......alt efter hvordan dit rum er.

Prøv dig lidt frem med placeringen, hvis muligt!

BV11 giver dig mulighed for at vælge mellem at sætte begge sub’en op som sub eller at sætte dem op som højre hhv venstre sub.

Hvis du ikke vil eksperimentere med dette, så sæt dem blot begge som sub.

Du kunne også lave en højtalergruppe med kun den ene sub aktiv, hvis det passer dig bedre lydmæssigt.....der er masser af muligheder i BV11’s lydmotor.

P.S. 

Måske er du heldig, at din - eller den, du tænker at købe - er en af de første versioner.....de havde nemlig alle indgange aktive.

Vil være fint, hvis du melder tilbage, om hvordan du synes resultatet er blevet.

Spørg gerne igen, hvis nødvendigt.

MM

There is a tv - and there is a BV

CSTAR
Not Ranked
Posts 2
Bronze Member
CSTAR replied on Mon, Jan 20 2020 9:51 AM

Hej MM

Det var et fint og detaljeret svar. Jeg må ud og finde et sæt S8 :-) 

Jeg melder tilbage når jeg har sat det til tv’et

Page 1 of 1 (3 items) | RSS