ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hallo,
Ik heb een Beosound Ouverture, type 2638 van iemand gekregen. De CD start niet, met de testmode werken alle items, maar de CD start niet. Blijkt dat als het apparaat ongeveer 45 minuten aan de netspanning is aangesloten, de CD normaal opstart en ook blijft werken. De radio werkt normaal, de cassette kan ik nog niet proberen omdat de aandrijfriem versleten is.
Wat kan dit zijn????
CD lens defect, zoek op google er zijn veel filmjes op youtube over het vervangen van de lens.
Volgens mij is er op Beoworld veel over geschreven, is alleen zoeken.
Zelf heb ik een gevonden op Ebay, of als je niet handig ben, bel de dealer het komt vaak voor.
mvg ken
Just found this video on youtube
https://www.youtube.com/watch?v=DbEW8qvY1Pc
Shows how to replace the CDM12.4
Is hetzelfde laser voor een Beosound 2300
Ken
JKW TAYLOR:CD lens defect, zoek op google er zijn veel filmjes op youtube over het vervangen van de lens. Volgens mij is er op Beoworld veel over geschreven, is alleen zoeken. Zelf heb ik een gevonden op Ebay, of als je niet handig ben, bel de dealer het komt vaak voor. mvg ken
Laser is afgekoeld ?
mvg Ken
JKW TAYLOR:Laser is afgekoeld ? mvg Ken
Kan een los onderdeel zijn op de print plaat, als het warm word zet het uit en maakt contact met de printplaat en dus werkt.