Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Kan man tilslutte pladespiller til nye anlæg?

rated by 0 users
This post has 6 Replies | 1 Follower

Chrissy62
Not Ranked
Danmark
Posts 5
OFFLINE
Bronze Member
Chrissy62 Posted: Thu, Mar 18 2021 11:00 AM

Jeg overvejer, at købe et nyt Beosound anlæg, som kan streame musik via spotify og også digitale radioer.. spørgsmålet er om man kan tilslutte eksterne enheder til f.eks. en pladespiller og en kassettebåndoptager?

agenten0075
Not Ranked
Posts 48
OFFLINE
Bronze Member

Spændende - og det kan du sagtens.

Ikke mange pladespillere eller båndoptagere har naturligvis Chromecast, Airplay eller Bluetooth som udgang, men jeg vil anbefale en af nævnte trådløse standarder til at forbinde til dit nye B&O-anlæg (tjek lige hvilke standarder det nye anlæg understøtter.

Hvis det f.eks. understøtter Bluetooth kan du forbinde eksempelvis din pladespiller til Bluetooth via en sådan: https://www.dustinhome.dk/product/5011122768/bluetooth-connector-rstx-large-studio?ssel=true&gclid=CjwKCAjw9MuCBhBUEiwAbDZ-7pFtpTOzzmeatQ9RFuUrv4O1W3a6cZ9YbKFq1ca04URoWj1ehs8AeBoCa7gQAvD_BwE

På samme måde findes der adaptere til Airplay som f.eks.: https://www.av-cables.dk/traadloes-lyd/wifi-musik-modtager-dlna-og-airplay.html?utm_source=google&utm_medium=organicshopping&utm_campaign=googleshoppingorganic&gclid=CjwKCAjw9MuCBhBUEiwAbDZ-7jRrOhoak6DNHKReO-nzcyvJeNIHQx_2u8H5QuEXFetk_0cAVWLhKRoCD1wQAvD_BwE

 

Hvis dit nye B&O-anlæg har en eller anden form for INPUT (f.eks. digital lydindgang) kan du også bare konvertere dit analoge output fra f.eks. pladespillerens phono-stik til digital via en sådan: https://www.avxperten.dk/da-converter/da-converter-kompakt-deltaco.asp

F.eks. har nyeste A9 (ifølge B&O-hjemmesiden) en fysisk/digital indgang så her vil en kablet converter som vist herover virke. Den har også både Chromecast og Airplay samt Bluetoooth

Chrissy62
Not Ranked
Danmark
Posts 5
OFFLINE
Bronze Member
Chrissy62 replied on Thu, Mar 18 2021 11:27 AM

Mange tak :)
Nu er spørgsmålet hvilke nyere anlæg, der kan streames spotify på. :)

Jeg har hele tiden det her problem, at jeg gerne både vil have CD, kassette, pladespiller og kunne streame musik på en gang..

Men det er skisme svært at vælge.. samtidig synes jeg heller ikke, det skal fylde en bondegård.. de gamle stereoanlæg Beosound 9500 har jeg også overvejet, men de fyulder meget, og så skal jeg tilkøbe en digital B&O ved siden af, hvis jeg vil streame musik:)

Gode råd søges gerne til , hvilken løsning, der vil være optimal for mig :)

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Hej Chrissy62,

i det tilfælde kunne det jo godt gå hen at være CD-/kassette-/pladespiller-delene, der fylder den ‘bondegård’!

 

Hvad er det - udover muligheden for Spotify Connect/internetradio - du forventer af det ‘nyere anlæg’?

Er det en kompakt enhed med højtalere indbygget, er det noget, hvor du kan tilslutte ældre (passive) hhv nyere, Beolab (aktive) højtalere, eller?

Jeg tror du bliver nødt til at konkretisere dine ønsker lidt mere, da der findes mange kombinationsmuligheder.

 

Meeeen - hvad med et splinternyt Beosound Level?

Her har du - udover f.eks Spotify og internetradio - også en line-indgang, hvor du kan tilslutte en cd-afspiller....

Hvis du har brug for tilslutning af både CD, pladespiller m.m. får du brug for en lille switchbox, hvor disse tilsluttes og hvor du så skifter på alt efter, hvad du vil høre.

En helt anden kombination (som du jo selv er inde på) ville være et traditionelt B&O-anlæg (med alle de ‘gammeldags’ kilder og så en dims, en modtager til Spotify Connect tilsluttet dér også.

 

Altså skriv igen - så bliver det nemmere at hjælpe.

 

MM

There is a tv - and there is a BV

Chrissy62
Not Ranked
Danmark
Posts 5
OFFLINE
Bronze Member
Chrissy62 replied on Thu, Mar 18 2021 2:46 PM

Tusind tak for svar.. Jeg kan mærke, jeg bliver enormt inspireret til at finde nye veje :)
Nu er det jo også sådan, at jeg har et splinternyt OLED TV og den er i en anden stue, end hvor mit B&O skal stå.

Jeg havde så bestilt en Sonos Arc og subwoofer og 4 Sonos højtalere til.
Men kun noget af det er kommet, fordi, det er i restordre..

Hvis nu man kunne kombinere alt i B&O, så man har den fede lyd på Tv'et også til at se Musikfilm, og så den fede lyd i den anden stue, hvor jeg der kunne afspille CD, Plader og kassettebånd og streame Spotify, så ville lykken da være gjort.

Det skal også siges, at jeg har en gammel Ipod med den store brede connection.. jeg er glad for den, fordi den rummer 132 GB og det er der ingen andre Ipods der gør.

Men men, det kan nok ikke lade sig gøre, at få alle de her devices til at spille sammen :)

Jeg har egentlig ikke nogen præcise ønsker til specielle anlæg, andet end det skal kunne opfylde mine behov, som er dem ovenfor :) 
Højtalere kan der måske være flere af, og de kan enten være lange tynde og stå på gulvet, eller mindre og hænge på væggen :)

Men hvis TV'et også skal være med, så skal der være et system, der passer ind i den anden stue også :)

Chrissy62
Not Ranked
Danmark
Posts 5
OFFLINE
Bronze Member
Chrissy62 replied on Thu, Mar 18 2021 2:46 PM

Tusind tak for svar.. Jeg kan mærke, jeg bliver enormt inspireret til at finde nye veje :)
Nu er det jo også sådan, at jeg har et splinternyt OLED TV og den er i en anden stue, end hvor mit B&O skal stå.

Jeg havde så bestilt en Sonos Arc og subwoofer og 4 Sonos højtalere til.
Men kun noget af det er kommet, fordi, det er i restordre..

Hvis nu man kunne kombinere alt i B&O, så man har den fede lyd på Tv'et også til at se Musikfilm, og så den fede lyd i den anden stue, hvor jeg der kunne afspille CD, Plader og kassettebånd og streame Spotify, så ville lykken da være gjort.

Det skal også siges, at jeg har en gammel Ipod med den store brede connection.. jeg er glad for den, fordi den rummer 132 GB og det er der ingen andre Ipods der gør.

Men men, det kan nok ikke lade sig gøre, at få alle de her devices til at spille sammen :)

Jeg har egentlig ikke nogen præcise ønsker til specielle anlæg, andet end det skal kunne opfylde mine behov, som er dem ovenfor :) 
Højtalere kan der måske være flere af, og de kan enten være lange tynde og stå på gulvet, eller mindre og hænge på væggen :)

Men hvis TV'et også skal være med, så skal der være et system, der passer ind i den anden stue også :)

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Jamen - nu da du har et splinternyt OLED tv, er det da på sin plads at soørge om hvilket?

 

Hvis det er et LG tv fra C-serien, kunne det være oplagt at tilføje B&O’s bud på en soundbar.

Du ville så godt nok måtte give afkald på det delvist ankomne Sonos setup.

Til gengæld ville du fået slankere setup i stuen....og alt, hvad du efterspurgte af ‘nye B&O-muligheder’

Der er også en line-in mulighed dér (til f.eks din iPod).

Du kan også tilslutte en Bluray-/DVD-afspiller via HDMI dér, som giver dig mulighed for at afspille CD’er.

 

Generelt burde du - hvis jeg må være så fri - spørge dig selv hvor mange af de ‘gamle muligheder’ du reelt vil bruge i dagligdagen!!!

 

Hvis du ønsker noget (fra B&O), der kan have tilsluttede højtalere (eksempelvis ‘lange tynde på gulvet’), har du brug for en BS Core.

Ellers er der flere muligheder for en moderne Beosound med indbyggede højtalere (BS 1,2, Level......). 

Disse har alle en line-indgang, som kan bruges lige som beskrevet ved BS Stage - f.eks til en pladespiller.

Fordelen ved at have nyere B&O begge steder er, at du altid kan høre kilderne fra det andet rum i det rum, du er i (det kaldes B&O Multiroom/Beolink).

 

Ønsker du er rigtig integration af gammelt B&O (f.eks BC9000) og det nyeste B&O er det også muligt, omend langt mere kompliceret.

Vil du bibeholde Sonos-setup’et i stuen, ser jeg ikke mange chancer for integration af dette og det (B&O), du ønsker i det andet rum.

 

Du kommer ikke udenom at skulle konkretisere, hvad du vil, hvad du vil prioritere - og dermed hvad du måske vil vælge fra.

Og du skal også betænke, at det bør være nemt at håntere, at betjene i dagligdagen.

 

Håber det giver lidt inspiration.

 

MM

There is a tv - and there is a BV

Page 1 of 1 (7 items) | RSS