ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Weet iemand van jullie of een Beomaster 4500 S/W2.1 die volgens mij standaard geen RIAA voorversterker heeft ingebouwd in een latere versie wel werd ingebouwd. De Beogram 4500 platenspeler maakt een pokkeherrie wanneer deze is aangesloten op de PH/TP1 ingang. Op de CD ingang werkt het wel.
Ipaul had mij al aangegeven dat er oversturing plaatsvindt omdat waarschijnlijk de BM4500 een ingebouwde RIAA heeft. Kon er uberhaupt in de BM4500 een RIAA versterker ingebouwd worden? Wat is de beste en meest simpele oplossing, RIAA uit de Beomaster of uit de Beogram "slopen"?
Brengen & Ophalen
De BeoMaster 4500 is nooit af fabriek geleverd met een RIAA voorversterker, dit is altijd optioneel geweest. Bij deze set zat de voorversterker in de platenspeler. Om alles zo origineel mogelijk te houden zou ik de RIAA voorversterker uit de BeoMaster 4500 halen.
Blackrix, ik had al gehoopt een antwoord van de pro te krijgen
Is het verwijderen van de RIAA een grote ingreep, of is het een kwestie van een printje er uit trekken?
Nog nooit gedaan, ook inbouwen niet. Volgens mij is hij gesoldeerd en moet je een aantal draadbruggen herstellen. Heb je een schema?
Heb ik, toch niet te moeilijk?