ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Beste Allemaal,
Ik heb een aantal weken geleden op Ebay.de een enkele Beolab 4500 versterker kunnen bemachtigen om één van mijn Beovox 3000 speakers om te bouwen ... na aansluiten van dit paar merk ik het volgende:
Bij het inschakelen klinkt het relais goed maar daarna hoor je een luide plof uit de speakers komen, als je kort daarna de speaker uitschakeld en weer inschakeld is dit zelfs nog harder te horen en het is mij zelfs al een keer overkomen dat er in het display kwam te staan ''Error, Turn Off ... '''
Bij mijn andere (origineel van fabriek afzijnde) en van marktplaats afkomende Beolab 3000 speakers die ik als front speakers gebruik (allen speelt dit via een Beocenter 2300) heb ik dit niet, maar lijkt het geluid na een uur spelen zachter te worden (nee ligt niet aan het gehoor en mijn Beolab's 2500 vertonen dit duidelijk niet)
Heeft dit allemaal wellicht te maken met verrotte cap's of kan het ergens anders aan liggen ?
Hartelijk dank voor de hulp !
Groetjes,
Salvador
Kan Paul je niet helpen? Idem mbt de cassette?
Brengen & Ophalen
Heb al weken niets van hem gehoort, en volgens mij is zijn telefoon/ipad stuk of.. ;)
Heb het al aan hem gevraagd, but no reaction !
Ik zou het niet weten ;) ... ik denk dat het misschien verrotte caps zijn , maar dat is niet zeker ...
Nou, ik heb mijn whatsapp omgezet naar ander nummer en dat lijkt bij de 1 wek en bij de ander niet te werken...ik probeerde jiu te appen maar werkt blijkbaar ook niet.
maar de mail/tel/sms doet het gewoon hoor...
Volume inzakken is wrs slecht relais, contactjes poetsen of relais vervangen :)
Aha oke ! :D
Hmm .. waar bestel je die relais en welk type heb ik nodig ?
Iemand nog een goede site met polyester caps ? (liefst NL i.v.m. verzenden etc.. )
Geen idee welk type, is niks exotisch iig, maar ik poets ze gewoonlijk: bij veel vuil eerst schuurpapier korrel 1000 en dan koffiefilter met alcohol, bij minder vuil alleen het laatste.
Die plof-box, meet eens DC op de soealker uitgang van de amp zonder de speaker eraan...
Sorry, posten hier blijft soms een aprte bezigheid: een tijd gebeurt er niks en dan knalt ie het er 4x op, weghalen van je post is blijkbaar ook al geen optie.
Ik was al bang dat de contacten van het relais het relais 4x gepoetst moest worden........
EIgenlijk wel, je weet het: hoe harder het glinstert, hoe beter het klinkt :):)....