ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
ik heb recent een Beotalk 1200 gekocht. Het functioneert goed, met uitzondering van het tonen van het telefoonnummer als er wordt gebeld (het scherm licht wel op) en zie ik geen nummer bij het ingesproken bericht van een beller. Op mijn telefoon zie ik wel wie er belt, dus het nummer wordt wel meegezonden. In het scherm staan twee symbooltjes: het vierkantje van het telefoonboek en het dubbele pijltje van mededeling en boodschap. Als ik zelf bel wordt het nummer wel getoond in het scherm.
Ik heb een abonnement bij UPC en nummermelden is geactiveerd.
Wat kan de oorzaak zijn en wat moet er anders worden ingesteld?
Dat heeft te maken met de twee verschillende systemen van nummerweergave. KPN gebruikt het ene systeem, de kabelaars in Nederland en alle buitenlandse bedrijven gebruiken het andere. Wanneer je een Duitse Beotalk 1200 gebruikt, werkt de nummerweergave wel. Ik heb bij mijn dealer een soort omvormertje gehaald dat tussen de Ziggo aansluiting en de Beotalk 1200 komt. En dat werkt perfect.
Dat de telefoon nu wel het nummer weergeeft betekent dat dit een toestel is dat geschikt is voor bellen via de kabel, of het is ooit bestemd geweest voor de markt buiten Nederland.
KPN gebruikt het DTMF systeem, de kabelaars gebruiken FSK. Nadeel is dus dat de nummerweergave niet werkt. Je kan ook een omvormer kopen die van het FSK signaal van UPC een DTMF signaal maakt waardoor de nummerweergave weer zou moeten werken. Dit werkt prima op een BeoCom 6000, waarschijnlijk werkt dit ook wel bij een BeoTalk 1200.
Bedankt voor de snelle reacties.
Een converter heb ik inmiddels besteld.
Weet er iemand of er dan ook verschil zit tussen een duitse of een nederlandse Beocom 5?