Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Nieuwe AB, Remote One

rated by 0 users
This post has 33 Replies | 0 Followers

Rombeek
Top 500 Contributor
Posts 105
Bronze Member
Rombeek Posted: Sun, May 11 2014 10:26 AM

Weet iemand al vanaf wanneer de nieuwe afstandsbediening (die al wel standaard bij de nieuwe Avant BV wordt geleverd) te koop is? En hoe duur zal ie gaan kosten?

Wellicht wel onhandig dat de "light knop" er niet meer op zit, maar het via "list" (dus extra handeling) moet....

geert bergmans
Not Ranked
Netherlands
Posts 81
Bronze Member

Ja ik vind het ook een gemis, maar ik denk dat je de lamp scène's ook kunt programmeren en op kan slaan onder je persoonlijke knoppen. Maar hij is wel heel mooi!  Dinsdag ga ik weer eens naar mijn vriendje toe om te vergapen aan al dat mooie speelgoed.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Sun, May 11 2014 7:15 PM

Wat beweert wordt is dat de nieuwe net zo duur, of iets duurder moet worden dan de huidige Beo4. De eerste gaan alleen vergezeld met een avant terwijl later met de verkoop los wordt gestart.

De light funktie is terug te vinden onder de list funktie.

geert bergmans
Not Ranked
Netherlands
Posts 81
Bronze Member

Dat klopt,  de prijs in euro's zag ik ergens op dit forum voorbij komen  20/30 euro duurder dan de beo4.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sun, May 11 2014 8:36 PM

Denk dat hij wel een stuk kwetsbaarder is voor krassen etc.

Voor mijn gevoel ligt de 'ouwe' beo-4 beter in de hand die ander is een stuk lichter.

Chris
Top 75 Contributor
Ostend-BE
Posts 1,170
Bronze Member
Chris replied on Mon, May 12 2014 8:44 PM

koning:

Denk dat hij wel een stuk kwetsbaarder is voor krassen etc.

Voor mijn gevoel ligt de 'ouwe' beo-4 beter in de hand die ander is een stuk lichter.

Super Angry hadden ze nu maar een oled in die beo4 gestopt, kocht ik hem direct. Mijn Mrs. is weg van die nieuwe remote, blink, blink Crying

"Believe nothing you read and only half of what you see, let your ears tell you the truth."

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Mon, May 12 2014 8:52 PM

Gewoon toegeven...is geen straf toch...haha

Chris
Top 75 Contributor
Ostend-BE
Posts 1,170
Bronze Member
Chris replied on Tue, May 13 2014 5:20 PM

Vanmorgen bij mijn dealer langs geweest, je kan nu reeds een pre-order plaatsen voor een 'standalone' nieuwe Beoremote-One. Levering gebeurt vanaf 1 juni.

"Believe nothing you read and only half of what you see, let your ears tell you the truth."

Rombeek
Top 500 Contributor
Posts 105
Bronze Member
Rombeek replied on Tue, May 13 2014 5:46 PM

Da's mooi nieuws!

wat is de prijs?

geert bergmans
Not Ranked
Netherlands
Posts 81
Bronze Member

Ja ik heb de remote ook vanmiddag in mijn handen gehad. Ik vind dat ie lekker in de hand ligt. Een nadeel is inderdaad de gladde onderkant en dus snel beschadigd raakt. Ze hadden dit kunnen oplossen door twee kleine dopjes te plaatsten. Over de 'light' functie zal de verkoper bij B&O informeren hoe dat zit bij meerdere LC2..

Over de Avant kan ik kort zijn, super, super. Gekeken naar 4k van B&O en een meegebrachte blu-ray van 'Verdi requiem' alleen niet met de nieuwe vervanger van de 9 maar de 18. De zwarten zijn echt zwart, en de kleuren zijn meer verzadigd. Het ligt zeer dicht bij plasma. Als deze Avant in de tijd van de 11 er ook was dan wist ik het wel. PS. De prijzen van de 11 zullen gaan dalen hoeveel is niet bekend

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Tue, May 13 2014 7:05 PM

Daar gaat je inruil waarden!

geert bergmans
Not Ranked
Netherlands
Posts 81
Bronze Member

Dat kan deze AOW er niet trekken. Ik wil nog 1x een audio systeem kopen dan is het welletjes. ['Monent']

De dealers hebben het prototype al gezien. 

geert bergmans
Not Ranked
Netherlands
Posts 81
Bronze Member

Dat kan deze AOW er niet trekken. Ik wil nog 1x een audio systeem kopen dan is het welletjes. ['Monent']

De dealers hebben het prototype al gezien. 

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Tue, May 13 2014 8:02 PM

kan jij er iets meer over vertellen geert?

geert bergmans
Not Ranked
Netherlands
Posts 81
Bronze Member

Beste Koning, dat mag ik niet van mijn dealer, en daar houd ik mij maar aan.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Tue, May 13 2014 8:57 PM

ach geert,je zit hier toch alleen met vrienden.....kom op!

Chris
Top 75 Contributor
Ostend-BE
Posts 1,170
Bronze Member
Chris replied on Wed, May 14 2014 9:20 AM

Rombeek:

Da's mooi nieuws!

wat is de prijs?

Omgerekend, weliswaar uit een Deense prijslijst : BeoRemote One - Silver art.1716 = 267,28 euro.

EDIT: Gezien op http://www.zwolle.dk/producten/beoremote/ > prijs 255 euro

Rombeek
Top 500 Contributor
Posts 105
Bronze Member
Rombeek replied on Wed, May 14 2014 12:42 PM

oke, dank je Chris

geert bergmans
Not Ranked
Netherlands
Posts 81
Bronze Member

Ik kan je wel vertellen dat het sterk lijkt op de AB 7000, alleen anders. Het is geen CD en geen video. Het tablet zal verdiept liggen in een soort blok met voor de bediening. De voorzijde moet prachtig zijn, de achterzijde (iets van hout) vonden ze niet mooi. Het was immers een prototype. Alle aansluitingen zitten achter. Het kan in een netwerk en het tablet kan uitgenomen worden. Ook kan het schuin staan. De mogelijkheden is mij allemaal een beetje ontgaan het belangrijkste voor mij is netradio, en liefst van een top kwaliteit ter vervanging van de BC2. 

Dit zal vermoedelijk beter aanslaan dan een Encore die te weinig flexibel was. De BS5 vond ik te duur met de externe schijf. Het komt er op neer dat dit de vervanger zal worden van de Encore. De introductie zal wel sept/okt zijn dan is iedereen weer terug van vakantie en kan B&O weer een feestje bouwen. Meer weet ik niet.

Maar jij was toch ook bij de dealer geweest?

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Wed, May 14 2014 3:28 PM

Klopt,ben er geweest maar de boss himself was vrij zodoende.

Kan je hem ook zo schuin aan de muur bevestigen net als de beosound 5?

geert bergmans
Not Ranked
Netherlands
Posts 81
Bronze Member

Dat weet ik niet.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Wed, May 14 2014 4:51 PM

De mots functie is die ook aanwezig of hebben ze het daar niet over gehad.

Chris
Top 75 Contributor
Ostend-BE
Posts 1,170
Bronze Member
Chris replied on Thu, May 15 2014 4:59 PM

geert bergmans:

Het tablet zal verdiept liggen in een soort blok met voor de bediening...Het kan in een netwerk en het tablet kan uitgenomen worden...De introductie zal wel...

Na de zomer... en muziek staat op een nas of server of... 

Net hetzelfde gehoord van mijn dealer, maar ik verwacht deze week of volgende week de B&O technieker met mijn BL19 aan huis, ik probeer dan wat meer details los te peuteren, koffie met een koekje kan misschien de tong losser maken Big Smile

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Thu, May 15 2014 5:10 PM

Jaaa chris dat is het!

hou ons op de hoogte.

veel plezier met de beolab19

Chris
Top 75 Contributor
Ostend-BE
Posts 1,170
Bronze Member
Chris replied on Thu, May 15 2014 5:27 PM

Doe ik zeker ! en bedankt.

Hier gaat mijn interesse ook naar uit, en als het echt iets word dan gaat mijn BS3200 in de uitverkoop. Hopelijk gaat het toestel meerdere formaten aankunnen, ik stond deze week in de winkel met een stick vol met AIFF files en dat werkte niet op de BM5, gelukkig had ik een back-up met Flac files ook mee.

Windows platformen Crying

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Thu, May 15 2014 5:35 PM

Ik luister op dit moment  naar het album Love over gold van The Dire Straits in flac 24-96.

Niet normaal zo mooi.

Billie joe & Norah Jones met het album foreverly in flac 24-96 een aanrader!

ga nou de hele beatles collectie in dit formaat binnen halen super.

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Fri, May 16 2014 8:11 AM

Ik heb de BeoRemote One in handen gehad en denk dat ik het toch maar bij de Beo4 blijf. Veel effectiever tegen eventuele inbrekers! 

Nee, de BeoRemote One is een erg mooie AB, ben alleen wel benieuwd of deze volledig zal werken met Beo4 systemen omdat er toch de nodige toetsen anders zijn.

Chris
Top 75 Contributor
Ostend-BE
Posts 1,170
Bronze Member
Chris replied on Fri, May 16 2014 9:32 AM

koning:

Ik luister op dit moment  naar het album Love over gold van The Dire Straits in flac 24-96.

Niet normaal zo mooi.

Billie joe & Norah Jones met het album foreverly in flac 24-96 een aanrader!

ga nou de hele beatles collectie in dit formaat binnen halen super.

En dan te bedenken dat Dire Straits nooit digitaal hebben opgenomen : Private Investigations, super goed Yes - thumbs up
Ook één van m'n favorieten : Steve Winwood / Arc of a Diver

Rombeek
Top 500 Contributor
Posts 105
Bronze Member
Rombeek replied on Sun, May 18 2014 9:45 AM

Heb een ab besteld; zou medio juni geleverd moeten kunnen worden door dealer. 

Er moet blijkbaar nog wel een software update van m'n BV7 mk3 plaatsvinden; iemand een idee waarom / hoe dat precies zit?

Chris
Top 75 Contributor
Ostend-BE
Posts 1,170
Bronze Member
Chris replied on Sun, May 18 2014 9:51 AM

Hmm Dus de dealer moet langskomen voor die upgrade? Klopt de prijs 255 euro?

Rombeek
Top 500 Contributor
Posts 105
Bronze Member
Rombeek replied on Sun, May 18 2014 10:23 AM

Klopt, dealer moet komen upgraden.

heb niet naar de prijs gevraagd (wil em. sowieso hebben....)

geert bergmans
Not Ranked
Netherlands
Posts 81
Bronze Member

Klopt de prijs 255 euro?

De prijs van de Remote One is de zelfde prijs als de Beo4. Dat is zeker.

Wanneer de 3 buttons actief zijn op andere TV's heeft B&O nog niet besloten. Wel raar.

1983beo
Top 500 Contributor
Posts 127
Bronze Member
1983beo replied on Fri, May 23 2014 4:48 PM

voorlopig is hij toch nog niet los leverbaar dus het maakt voor nu nog niet uit of en wanneer de 3 knoppen actief zijn. Dit heeft pas zin als hij los leverbaar is.

En dan is de vraag of de oudere tv's wel compatibel zijn met die 3 knoppen.

BayernTechnik
Top 500 Contributor
Germany
Posts 291
Bronze Member

Ik vind het persoonlijk maar een raar geval die Beoremote 1... 

Ik moet wel zeggen dat het wel modern oogt maar ik mis iets... iets waarvan je zegt ''Dit is B&O''.. De tv (avant) vind ik wel erg mooi... maar de ab vind ik persoonlijk te ''goedkoop'' ogen en neigt naar mijn mening al meer naar een apple of KPN kastje afstandsbediening geval...

Wat wel top is is het gebruikersgemak van het loshalen van de achterkant met de behuizing... dat hebben ze mooi ontworpen vind ik :) .. maar die toetsen ?... ik vind het geen B&O ;)

Page 1 of 1 (34 items) | RSS