Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Boevision 8 problemen

rated by 0 users
This post has 6 Replies | 1 Follower

Shiftie
Not Ranked
Posts 3
Bronze Member
Shiftie Posted: Mon, Nov 24 2014 6:39 PM
Dag iedereen, Ik ben onlangs de tweede eigenaar geworden van de Beovision 8. Echter hebben we tot noch toe niet kunnen genieten van zijn kwaliteiten. Ik krijg geen enkele vorm van input gekoppeld aan de TV. Ik heb geprobeerd een ziggo decoder via de AV1 ingang te koppelen en een laptop via de HDMI ingang. Instructies uit het boekje gevolgd.Dit is wel de eerste keer dat ik werk met B&O apparatuur dus het zou best is kunnen dat ik een essentiële stap ergens over sla. Ik heb het gevoel dat het te maken heeft met de oude instellingen van het apparaat. Deze was eerst van een familielid en was daar gekoppeld aan een andere TV, een radio en een CD speler (uiteraard door de monteur gedaan). Zouden deze oude instellingen mij nu in de weg zitten om nieuwe apparaten te koppelen aan de Beovision? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Sta te popelen om films te kijken op mijn nieuwe aanwinst! Met vriendelijke groet, Govert
Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Wed, Nov 26 2014 7:07 PM

Je geeft niet aan wat je hebt geprobeerd.

De video-ingangen worden via het setup menu gekoppeld aan zgn bronnen  DTV/VAUX/VTAPE etc. pas bij het gebruik van die bronnen vie de Beo4, zal de BV8 naar de bijbehorende ingang overschakelen.

Bij TV zal de BV8 de analoge antennekabel als bron kiezen.

Shiftie
Not Ranked
Posts 3
Bronze Member
Shiftie replied on Sun, Nov 30 2014 6:17 PM
Beste, Excuses dat ik niet duidelijk ben geweest. Ik heb de TV rechtstreeks meegenomen van zijn oude locatie en bij mij thuis aangesloten aan een decoder van Ziggo met een SCART kabel via de AV1 ingang. Vervolgens ga ik met de Beo4 naar 'Connections' en dan naar 'AV1'. Daar geef ik aan dat op de AV1 een decoder is aangesloten en druk ik op instellingen opslaan. Vervolgens gebruik ik de 'Auto tuning' functie om de kanalen af te stemmen. Er lijkt daarna echter niks veranderd te zijn en ik krijg alleen maar sneeuw bij het selecteren van de AV1 ingang. Hetzelfde geldt voor het aansluiten van een PC via de HDMI (AV3 uit mijn hoofd) ingang. Als ik probeer met de Beo4 een van de AV kanalen te selecteren dan lukt mij dat niet. De knop 'AV' lijkt niet te werken. In mijn handleiding staat dat ik via de knop 'DTV' in een menu van de Set-top box zou moeten komen. Ik heb die knop niet op mijn afstandbediening. Ik weet ook niet wat de Set-top box is en of ik die wel heb. Misschien ligt daar het probleem? Bedankt voor uw reactie! Groet, Govert
ipaul
Top 200 Contributor
Posts 422
Bronze Member
ipaul replied on Sun, Nov 30 2014 6:35 PM

Een de oder is iets anders dan een digitale intvanger.

je zou het zo wel kunnen gebruiken, maar dan moet je op een willekeurig tv kanaal afstemmen, dan selecteren dat dat via een decoder gaat, en die op bv preset (tv kanaal) 1 zetten.

maar simpeler en begrijpelijker: kies niet decoder op AV1 maar bv SAT, dan zul je zien dat, als je op SAT drukt op je Beo4 het wrs wel werkt.

AV heeft niets met ingangen als zodanig te maken, maar met linken van apparaten.

Het is wat lastig uitleggen zo, maar ga er maar vanuit dat het aan je manier van instellen ligt en niet aan de tv :).

zo ook AV 4, die kun je als PC benoemen (of wat dan ook) in je menu met aansluitingen.

Dan, als je op de Beo4 PC kiest, schakelt de tv om naar AV4 (als je geen PC hebt op de Beo4, toevoegen aan de list).

Beo4's bestaan  erschillende uitvoeringen in, vandaar verschillende knopjes, jij hebt wellicht het DVD type (met DVD toets, jawel...), dan zou je bijvoorbeeld AV4 DVD kunnen benoemen in het connections menu.

Druk je dan op DVD, schakelt de tv naar AV4.

Dat is zo'n beetje de logica...even doorkauwen met evt een handleiding of pdf....:)

Dave33
Not Ranked
Posts 80
Bronze Member
Dave33 replied on Mon, Dec 22 2014 7:34 AM
Ik heb de hdmi op dat tvtje via dvd knop beo4 ingesteld, er zit toch geen dvd in dat ding
Shiftie
Not Ranked
Posts 3
Bronze Member
Shiftie replied on Tue, Dec 23 2014 9:22 AM
Het probleem is inmiddels opgelost. Handmatig alle instelling uit de list op de beo4 verwijderen en weer toevoegen heeft gewerkt. Als je de TV nu aanzet pakt hij gelijk de AV1 ingang. Echter moet je wel eerst even heen en weer naar een andere input om ook het geluid er bij te krijgen. Om een of andere reden pakt hij dat niet gelijk. Dank voor jullie hulp!
Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder

Instructies verwijderen en weer toevoegen is niet de oplossing.

Kennelijk heb je nog niet door hoe het werkt.

Hier de basis:

Page 1 of 1 (7 items) | RSS