ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
We hadden vannacht een stroomonderbreking, en vanmorgen toen ik opstond was het heel leuk, vol licht in de kamer.
Duidelijk is dat ik de LC2 moet om-programmeren naar het niet opnieuw aanspringen bij een spanningsonderbreking. Makkelijker gezegd dan gedaan!
Ik heb alles volgens het boekje (aan/uit functie, pagina 22) uitgeprobeerd zowel met de Beo4 als Beolink 1000.
Geen van beide afstandsbedieningen geven resultaat na de programmering. Ik trek de LC2 uit de plug nadat ik deze gedoofd heb, na het opnieuw inpluggen brand de lamp lekker op volle sterkte.
Wat doe ik verkeerd?
"Believe nothing you read and only half of what you see, let your ears tell you the truth."
Had je wel de hand op het bolletje tijdens het programmeren?
Vermoedelijk is de binnenrand van de bol stuk. Dit heb ik ook bij 2 bollen. Reageert wel met de "One" op licht, maar niet handmatig met de handpalm.
@ Blackrix Euhm... hand op het bolletje voor programmatie?
@ Geert Ik kan de LC2 perfect nog steeds bedienen op de bol. Aan-uit, dimmen...
Chris: @ Blackrix Euhm... hand op het bolletje voor programmatie? @ Geert Ik kan de LC2 perfect nog steeds bedienen op de bol. Aan-uit, dimmen...
Even in het oude Engelse forum opgezocht en je moet tijdens de programmatie even het bolletje aanraken.
Alle mogelijke combinaties uitgetest van aanraken tijdens de programmering en uiteindelijk gelukt, maar vraag mij niet wanneer je het nu moet aanraken. Het doet er niet toe, gelukt dus bij toeval
PS.: Dit staat wel niet in de handleiding! Bedankt aan jullie twee voor de tips!
Ik wist het nog, maar heb het nog even nagekeken in de handleiding, het staat er wel in, maar niet erg duidelijk. Op de bladzijde voor de programmeer-instructies staat dat bij het programmeren de hand op het aanraakbesturing moet worden gelegd, maar dit wordt bij de programmeerinstructie zelf niet meer genoemd. Maar het belangrijkste is dat het nu werkt! De stroom kan weer uitvallen!