ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Wij overwegen een BeoVision Avant 55" aan te schaffen voor gebruik in ons vakantieverblijf in Nederland. Maar Nederlandse kabel- en digitale televisieaanbieders bieden maar weinig Vlaamse zenders in hun pakketten aan (het beperkt zich eigenlijk tot één en Canvas).
Daarom dachten wij aan Stievie, zodat we daar ook de commerciële zenders zouden kunnen ontvangen (VTM, 2BE, Vier, Vijf,...). Weet iemand of de Avant in staat is om Stievie weer te geven? En zo ja, op welke manier gebeurt dit dan? Ik meen ergens iets gelezen te hebben over het gebruik van ChromeCast. Maar heeft iemand daar ervaring mee?
En een gelijkaardige vraag voor het weergeven van Netflix films en feuilletons op de Avant. Lukt dat? En zo ja, hoe?
Netflix werkt werkelijk perfect met een ingebouwde AppleTV. Sevie heb ik nooit van gehoord. Sorry
BeoVision 11-55, BeoLab 8000, BeoRemote One BT, AppleTV 4, 2x BeoPlay A2, BeoPlay A1
Stievie is (denk ik) een louter Belgisch product, maar wel overal in de wereld via internet te "ontvangen".
De Stevie app is wel een dure optie à 10 euro per maand, bovendien heb je een iPad of telefoon nodig en een Apple TV om te streamen naar je TV-toestel. Te veel geld en investering voor het handjevol arme Vlaamse zenders.
Er was een tijdje een heel erg goede en goedkope dienst Bhaluu maar volgens de oude grijze rechters die absoluut geen begrip hebben van het hedendaagse medialandschap kon dit niet langer en heeft Bhaluu de stekker moeten uittrekken. Er is een rechtszaak bezig, maar er lijkt weinig hoop te zijn om terug te kunnen keren, de lobby van de Vlaamse aanbieders is schijnbaar politiek te sterk en wil liefst zelf alle geld binnenhalen.
Het valt afwachten, de nieuwe regering wil snel werk maken van een open media-landschap. Maar heb ik dit al niet eerder gehoord!
"Believe nothing you read and only half of what you see, let your ears tell you the truth."
Stievie kan dan wel (volgens u) duur zijn, maar het is volgens mij de enige manier om overal ter wereld (dus - wat ons betreft - ook in Nederland) alle Vlaamse zenders te kunnen ontvangen. Tenzij iemand nog een alternatief kent?
En ik meen ergens gelezen te hebben dat je het naar een TV kunt streamen via ChromeCast. Is dat hetzelfde als Apple TV?
Volgens de website van Stievie:
"Kan ik Stievie kijken op mijn TV
Ja, dat kan. Ben je iOS (7 of 8) gebruiker en beschik je over een Apple TV, dan kan je gewoon streamen via je Apple TV. Van zodra je iPad of iPhone op het zelfde netwerk aangesloten is aangesloten dan je Apple TV, verschijnt er bovenaan rechts een icoontje op je iPhone of iPad. Door dit aan te duiden, maak je meteen verbinding met je Apple TV.Daarnaast kun je Stievie ook op een tv-scherm bekijken via Chromecast. Hiervoor dien je minimaal over iOS 7 of 8 of over Android OS 4.1 te beschikken. Je kunt dus zowel met Apple als met Android-toestellen gebruiken maken van de Chromecast-stick, die volgens hetzelfde principe werkt als Apple TV.Tot slot kan je met een aangepast kabeltje je tablet of smartphone op je tv-toestel aansluiten"
Al met al, als je een AppleTV in je Avant plaatst kun je volgens mij alle kanten op en heb je verder niets meer nodig. (als je een ipad of iphone hebt). Dat werkt perfect, airplay en netflix, en je kunt het volledig bedienen met je beoremote.
Als je alleen een Android device hebt kan je proberen of chromecast werkt met de Avant maar ik heb daar geen ervaring mee. Chromecast is een soort stick die je in je TV plaatst. een soort AppleTV maar dan niet van Apple.