ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Ik was van plan het een en ander van B&O te verkopen, maar op de sites van Kapaza en 2dehands vind ik niets gelijkaardigs om de juiste prijs te schatten.
Is er hier iemand die mij zou kunnen helpen om de prijs te bepalen van hetgeen ik wil verkopen ?
Een Beovision 10-32 in zwart met metalen rand (+/- 3 jaar oud) met beo4 afstandsbediening en muurbeugel en 2 kabeltjes met sensoren voor de bediening van Telenet en DVD.
Een Beotime (+/- 2 jaar oud)
Een paar Beolabs 6002 (+/-2 jaar oud) zwart en metaal met kabels
Een aantal LC1 en LC2 die prima werken.
Dat materiaal staat in de slaapkamers, dus niet echt intens gebruikt.
Natuurlijk met de aankoopfacturen.
Dank bij voorbaat voor de hulp. Eventueel vermelden van een meer geschikte verkoopsite kan ook helpen natuurlijk.
Beste Spencer,
Ik heb bij Bang & Olufsen gewerkt en ik kan jou (denk ik) wel een zinnig antwoord geven.
Voor de Beovision 10-32 in het zwart met de genoemde accesoires schat ik de waarde nu op 1800 euro. Inderdaad sterk in prijs gedaald, maar door de komst van de Beovision 11 en de V1 die er beiden nu alweer een tijdje zijn is de Beovision 10 sterk in marktwaarde gedaald. De doekjes geven ook nog invloed (al kosten die niet veel..), zilver en wit wordt gauw vies en grauw... zwart, etcetera minder.
Een Beotime... kan ik niet zeggen, ik heb het altijd al een nutteloos flutding gevonden... maar de nieuwprijs is geloof ik rond de 400 euro (toch ?! uit mijn hoofd) en ik denk dat minimaal 125 euro met alles erbij netjes is...
Beolab 6002, inmiddels zo'n 1 jaar bijna uit de productie en inmiddels ook wel bij sommigen nog steeds gewilt. Heel andere en betere luidspreker dan de Beolab 6000. Nieuwprijs weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar als ze in zwart zijn (duurder) en nog geheel netjes dan zou ik er als ik u was minimaal 1600 euro voor vragen (minimaal !!!)
De LC1 en LC2 zijn eigenlijk alleen nieuw in doos nog echt een beetje wat waard. Gebruikte hebben vaak onderhoud nodig (elco's, rubbertjes, soldeercontacten, etcetera) LC1: 25 euro, LC2 (met doosje, etcetera erbij) schat ik nu op 75 euro.
Als verkoopsite lijkt eBay waar u ook meer zou kunnen vragen een betere verkoopsite. Op Marktplaats, e.d. zit tegenwoordig alleen nog maar volk dat óf wilt handelen óf het liefst helemaal gratis het spul wilt hebben. in 8 van de 10 gevallen ook geen serieuze kopers.
Ik hoop dat u hier wat mee kunt en mocht u verder nog vragen hebben op B&O gebied... :)
Dat is hoger dan ik verwacht had. Dank voor de hulp.
Voor de LC's had ik enige tijd geleden op dit forum gelezen dat er vraag naar was. Indien de prijs te laag uitvalt kunnen die wel naar iemand van de familie die daar zeker het gebruik van heeft.
Ivm Beotime: dit ding heeft echt zijn nut in een slaapkamer, nml wakker worden met het nieuws op TV.
Vroeger zat dit ingebouwd in onze Beocenter 1.
Sorry, dubbeltje
Herr. Salvador: Ik heb bij Bang & Olufsen gewerkt en ik kan jou (denk ik) wel een zinnig antwoord geven.
Nu wordt ik toch wel nieuwsgierig, waar heb jij bij B&O gewerkt dan?
Oops!
Brengen & Ophalen
Blackrix: Herr. Salvador: Ik heb bij Bang & Olufsen gewerkt en ik kan jou (denk ik) wel een zinnig antwoord geven. Nu wordt ik toch wel nieuwsgierig, waar heb jij bij B&O gewerkt dan?
Als hulp bij het installeren en vaak helpen in de winkel. Bij een winkel ! Welke ga ik natuurlijk hier niet zeggen, niemand noemt hier zijn of haar werkgever (op enkele gevallen na dan..) Dit heb ik bijna drie jaar gedaan en daarna ben ik gestopt. Ik vond het leuk om drie jaar naast de hobby een extra kennisschat op te kunnen bouwen... het was voor de winkel zelf ook prettig, aangezien ik elk typenummer etc uit m'n hoofd wist :) (tja als 5 jarig jongetje al in een B&O winkel komen om alleen folders te halen en alsmaar te kijken... dan weet je wel wat op een gegeven moment :) Helaas is dé ontwerper van B&O er niet meer en vind ik tegenwoordig de spullen niet meer interessant... vroeger zocht ik in elke stad een B&O winkel en nu neem ik die moeite niet meer... :) )
En Leslie wat is er ? last van rare dingen ?
Maar om ontopic te blijven, ik heb dus veel prijzen van apparatuur (nieuw) voorbij zien komen en weet de waarde dus wel redelijk in te schatten (inclusief veroudering natuurlijk).
OK, duidelijk! Is ook een mooie manier om met je hobby bezig te zijn!
In jouw geval zal ik hier niet verder op in gaan herr Salvador de elco expert Je had toch eerder een andere naam op dit forum? Ik heb niks te verbergen met betrekking tot mijn werkgever hoor.
Door tijdsgebrek heb ik ze nog niet te koop gezet. Iets voor de komende weken hoop ik.
We hebben ook nog niet beslist wat er in de plaats moet komen.
Net alles verkocht (buiten LC1's en 2's). Redelijke prijs. Een B&O gebruiker die alles eveneens voor de kamer wou gebruiken.
Schatting hierboven was misschien wat hoog gegrepen. Toch dank voor de hulp.
De toestellen hebben geruime tijd te koop gestaan en weinigen maakten een bod, vaak belachelijk laag.
In de laaste week kwam er plots een stroomversnelling met aanvaardbare prijzen.
B&O heeft toch helemaal niet meer de aura van weleer.