ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
ik heb mijn beosound 5 aangesloten op een nas.
Alles ging goed tot nu toe.
Heb Twonky (Opnieuw) een scan laten doen en nu blijft dat M.O.T.S symbool op de beosound 5 steken op 75%
Daar staat hij nu al 2 dagen op.
Weet iemand hier een antwoord op?
Mots weer oke'
Alleen laat twonky een paar albumcovers niet zien.
Weet iemand hoe ik de database kan wissen?
koning:Alleen laat twonky een paar albumcovers niet zien
Heb je een B&o "hoesje" of een wit vlak met twee "noten". In het eerste geval ligt het aan de BS5 database (in de instelligen te wijzigen). Het kan ook zijn dat de cover een verkeerde formaat heeft. Tip: wijzig de cover naar een JPG van 500*500. In het tweede geval aan Twonky: op de "Instellingen" pagina van Twonky is het mogelijk de database opnieuw op te bouwen.
witte vlak met 2 noten.ik haal mijn cover van allmusic.com en albumartexchange.Dat zijn Jpeg bestanden.
Met mp3tag plak ik ze er in.
Rare is het is altijd goed gegaan.
Carpola weet jij hoe je de hele database moet wissen?
eerst even een testje
kopieer het bestand met de verkeerde hoes naar een andere directory.
Wordt de hoes dan wel zichtbaar? Ja...de tag info is correct; nee.... verander de tag info met mp3tag
Twonky: ga naar het Service menu van je BS5. open http://127.0.0.1:9000/webconfig of http://local:9000/webconfig
Je moet nu in de setup pagina van Twonky komen. Hier kun je op een van de pagina's de database opnieuw opbouwen. Trouwens in de menu structuur van de BS5 bestaat ook de optie om de database opnieuw op te bouwen. Doet deze niet precise hetzelfde? Heb ik nooit geprobeerd omdat ik met een externe Twonky werk.
succes
De hoes is niet verkeerd hoor,hij word gewoon niet weer gegeven.
Speel ik het bestand af met VLC dan komt de hoes wel te voorschijn.
ja maar kan je BS5 hem wel goed lezen? Te hoge resolutie werken bij mij niet altijd.
Als je nadat een album is ingelezen in Twonky en/of de BS5 en je gaat dan de tags alsnog wijzigen krijg je dit fenomeen ook . Het kopieren naar een andere plek is alleen om Twonky te triggeren om de tag opnieuw te lezen!
De resolutie is 500x500.
Ik heb wel geprobeerd de tag opnieuw te wijzigen.
Als ik het dus goed begrijp is dat je een map tijdelijk ergens anders heen kopieert en dan weer terug zet enTwonky opnieuw laat scannen.
dat heb ik geprobeert,maar zonder succes.
op de beosound 5 heb je bij onderhoud ook deleted databases wat houd dat nou in?
koning: Als ik het dus goed begrijp is dat je een map tijdelijk ergens anders heen kopieert en dan weer terug zet enTwonky opnieuw laat scannen.
NB: niet direct terugzetten.
koning: op de beosound 5 heb je bij onderhoud ook deleted databases wat houd dat nou in?
Volgens mij worden de db' ses van de BS5 verwijderd. Hoezen, (groot en klein), mots misschien, maar ook de opbouw van de verzameling. Je kunt het uitproberen.
Ik draai op Twonky 7.2.7
ga naar de service menu
open browser
open http://127.0.0.1:9000/#advanced
onderaan vind je knoppen om de server opnieuw te starten of om de database inhoud opnieuw te scannen.
een antwoord is geblokkeerd tot een moderator hem vrij geeft? waarom? zou het niet weten.............
Ik zag dat bij de hoesjes die niet weergegeven werden Flac ID3v2 staan.
Terwijl bij de hoesjes die wel goed te zien waren gewoon Flac staat.
Carpola wat houd ID3v2 nou precies in,en hoe krijg ik het weg?
Oplossing gevonden:
MP3Tag - In Tools | Options | Tags, choose 'remove ID3' options. Filter for files needing work. Select all files, right click, choose Tag Cut, then Tag Paste.
dit was de weg om het op te lossen; in MP3tag....prima
ID3 is een standard voor tag info, eigenlijk voor mp3 bedoeld maar ook op andere formaten toegepast
Ik heb alles geprobeerd.
Database wissen - twonky Upwaarderen - opnieuw scannen etc etc
Toen ging ik de Flac files vergelijken en toen zag ik dat.
Dank voor het mee denken Carpola