Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Sluiting in motorboard Beosound 9000 Type 2561 Sw2.1

rated by 0 users
This post has 0 Replies | 1 Follower

alanso
Not Ranked
Posts 2
Bronze Member
alanso Posted: Tue, Oct 27 2015 9:57 AM

Hallo B&O liefhebbers,

Allereerst mijn dank voor het lezen van mijn probleem, wordt zeer gewaardeerd.

Ik heb een groot probleem met mijn Beosound 9000 Type 2561 Sw2.1 .

De cd speler heeft jaren stil gestaan en na een verhuizing wou ik hem in ere herstellen.

Echter bleek de laser niet goed meer te zijn en las hij de cd’s niet meer.

Ik heb een nieuwe laser besteld en ingebouwd. De speler draaide weer als vanouds.

Een dag later zet ik de speler weer aan en bemerk dat de unit geheel niet reageert, geen led, geen display, totaal dood. Zeer vreemd want de dag ervoor draaide hij perfect en in de tussentijd is er niets mee gebeurd.  Ik ging op onderzoek uit en vond een sluiting  in de motor control board pcb35.

Op het moment dat ik het motor control board loskoppel brandt het rode ledje weer.

Ik vond twee kapotte torren de TR19 en de TR18 BUZ71A

Echter als ik de torren vervang klapt TR18 er meteen weer uit. Ik bemerk dat er een grote stroom loopt op pen 2 van connector P51 . Als ik de tor TR18 er uit soldeer is de sluiting verdwenen en brand de led ook weer. Ook als ik alle  connectors  loskoppel van het motorboard op connector P51 na heb ik die sluiting.

Ik kan op het motorboard geen kapotte componenten vinden en weet even niet hoe ik verder moet.

Ook weet ik niet of ik wel het juiste schema gebruik. Ik kan alleen de service manual van MKIII vinden en niet van MKII maar die lijkt hetzelfde. 

In de bijlages onderaan deze vraag ziet u de TR18 en de connector P51  waarvan pin 2 een hoge stroom doorgeeft

Kan iemand mij adviseren alstublieft? 

Bij voorbaat mijn grote dank

Alan Sodenkamp 

Page 1 of 1 (1 items) | RSS