ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hej alle sammen,
Jeg har for nyligt anskaffet mig en håndfuld beogrej (BG4002 og BM4000) og har i selvindsigtens ulidelige klare lys, lagt opgaverne med at renovere grejet ud til kyndigt fagpersonale. Således vil jeg også gerne have nålen på beogram'en kigget efter og jeg kan forstå at Axel Schürholz er et godt sted at starte.
Til en MMC20CL tilbyde han tre løsninger:
- en med Shibata diamantnål, 199 euro- en med Nude Line diamantnål, 179 euro- en med elliptisk diamantnål, 99 euro
Som CasperFalden siger, vil det være øv at der står Aston Martin på hjelmen, når det nedenunder ligger en Skodamotor. Hvad tænker i ville være en passende nål at skifte til? Man kunne selvfølgelig bare gå all-in, men jeg er heller ikke interesseret i at slå bunden ud af budgettet med et overkill i forhold til setuppet.
Hvad tænker i? Nogen erfaringer?
Mvh Jonas
Faktisk synes jeg, at selv den billigste af Axels tilbud giver et godt resultat mennaturligvis er de dyrere teknisk og teoretisk bedre.Når jeg siger teoretisk bedre, er det fordi det er meget individuelt, hvordan folk opfatter lyd ogjeg har set et par tilfælde, hvor Beogram-ejere foretrækker lyden fra den billigste pickup fremforen dyrere.Men det er nok svært for andre at svare på, hvilken løsning der passer bedst til din smag i forhold tilkombinationen af lyd og penge.Martin
Tak for svar.
Det er sandt at når vi begynder at snakke smag, er vi på meget forskelligartet grund. Derfor fiskede jeg også mest efter de få objektive grunde der kunne være til at vælge den ene frem for den anden. Hvis den billigste har ry for at lyde som Westside Story spillet baglæns, vidste jeg helt sikkert hvad jeg så ville gøre. Bevæger vi os mere ud af smagstangenten - selvfølgelig vil lyden helt sikkert være mere defineret ved et highend valg - vil jeg overveje valget som sådan. Tak for hjælpen.
Selvom de selvfølgelig kan udskiftes på et senere tidspunkt, er højttalerne også et meget vigtigt led, så hvilke højttalere har du tænkt dig at benytte?
Jeg har desværre ikke selv nogen erfaring med hverken Axel eller de gamle MMC20 pickupper. Det er der dog en del på BeoWorld, der har, men størstedelen forstår jo ikke dansk, så du ville nok få en del flere input, hvis du stillede spørgsmålet på engelsk i stedet.
/Dennis