Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beogram 3500 med tangential arm problem

rated by 0 users
This post has 3 Replies | 0 Followers

remrem29
Not Ranked
Posts 7
Bronze Member
remrem29 Posted: Thu, Feb 25 2016 7:48 PM

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE

Hej

Håber der er nogen herinde som kan pege mig i en retning for at få liv i en  Beogram 3500 pladespiller.

Da jeg kommer hjem med pladespilleren er første udfordring at tangential arm ikke flytter sig når man trykker på play knappen. Skive kørte fint rundt men pickuppen droppede blot ned uden armen kørte frem.

Dette vist sig at den plastik pind som sidder på pickup slæden hvor træk wiren er forbundet til var knækket. Dette har jeg fået fisket ved at sætte en lille skrue og møtrik i stedet og fået wire monteret igen, og nu køre armen korrekt ud når der trykkes play og begynder også at spille. Tangential arm køre også korrekt tilbage når den har nået enden – så det ser fornuftigt ud.

Problemet er nu at når pickuppen kommer ca. ind på midten af LPen så stopper tangential armen med at ”køre” frem og stopper op som om der var rids i pladen.

Spoles der yderlig frem på pladen via ”<” tasten køre tangential arm frem, sætter pickuppen fint ned igen, men med samme fejl  - Spiller samme sted som om der var rids i pladen.

Nogen der har et bud på hvad kan været galt  - er det pickuppen der er defekt eller er der stadig noget galt med Wire trækket? Jeg fornemmer ikke der er modstand hvis jeg selv trække pickup slæden frem og tilbage, så fornemmer ikke at eks. Skruen jeg har monteret går på noget.

Hvordan fungere en tangential  pladespiller med hensyn til at ”trække” armen frem? Er det en motor eller er det pickuppen selv  der trækker sig frem, eller en kombi?

Håber ovenstående giver mening og at nogen har mod på at melde ind med et bud på en løsning.

På forhånd tak

/Torben

Weebyx
Top 75 Contributor
Denmark
Posts 1,213
Bronze Member
Weebyx replied on Thu, Feb 25 2016 8:48 PM

Der sidder en motor i øverste venstre side. Den trækker slæden frem via en trekantet gummirem.

Hvornår motoren kører, bestemmes af en "føler" der mærker hvor skæv pickup armen er i forhold til slæden. Hvis du starter afspilning og løfter pickup lidt inde i pladen. Så kan du skubbe armen lidt til venstre og slæden vil køre mod venstre, og omvendt..

/weebyx

remrem29
Not Ranked
Posts 7
Bronze Member
remrem29 replied on Sat, Feb 27 2016 5:20 PM

Hej

Kan starte med at skrive at jeg har fået løst mit problem. Årsagen var en fjeder der var hoppet af som styre en plastik pind der løfter pickuppen op og ned ved stop og start.

Problemet var at uden denne fjeder så blev slæden bremset da plastik pind ikke blev korrekt fjernet fra slædes bane.

Måske bedre vist i biledet herunder - Ved 1 tallet ses fjederen der var hoppet af, og ved 2 tallet ses den plastik pind der var årsag til problemet.

/Torben

Weebyx
Top 75 Contributor
Denmark
Posts 1,213
Bronze Member
Weebyx replied on Sat, Feb 27 2016 6:56 PM

Nå ja, den fjeder glemte jeg lige :) godt det blev fikset :)

Page 1 of 1 (4 items) | RSS