ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Heren,
Hierbij een nieuwkomer op dit forum.
Heb al een lading Philips MFB thuis, maar in de woonkamer heeft de vintage Philips plaats moeten maken voor een B&O 4500 set welke op hun beurt keurig de Philips MFB aansturen. Waarom die 4500 set, tja zoals zovelen, hij is zo mooi!! Later is er ook een 3500 set aan toegevoegd, voor op de slaapkamer, deze laatste sturen een setje Beovox Mondriaan speakers aan.
Het lot dreef mij onlangs een Beosound Overture tezamen met 4 stuks 4500 Beolabs in de handen. Daarvan heb ik er 2 verkocht. De Overture wilde ik ook verkopen, want ik had alleen interesse in 2 Beolabs. Maar het is wel een mooi compact toestel, en eigenlijk vind ik de 3500 set iets te groot voor op de slaapkamer. Dus besloten dat de Overture een plekje op de slaapkamer gaat krijgen.
Omdat kabels ontbraken kon ik niet testen. Dus gisteren kabels gekocht, afkomstig van een B&O dealer. Daarop voorzichtig begonnen met het testen, maar alle gebruiksaanwijzingen ten spijt het lukt me niet. Wat ik ook probeer en test, ik krijg geen geluid uit de Beolabs. Deze Beolabs heb ik ook aangesloten op de 4500 set, daarop doen ze het wel. Dus aan de speakers en kabels kan het niet liggen.
Ook meermaals de Overture op Optie 1 gezet, ofwel de fabrieksinstellingen. Dat zelfs met beide afstandsbedieningen, de Beo4 en Beolink. Helaas kun je niet zien of de instelling ook is vastgelegd.
De Overture werkt wel, tenminste als ik de koptelefoon aansluiting gebruik, dus daaraan kan het ook niet liggen.
Heeft iemand nog ideeën?
-check of je Ouvertute wel geluid geeft met een koptelefoon.
-probeer evt je labs uit met de 3500.
-wellicht meest voor de hand liggende oorzaak: er zit een schuifschakelaar aan de zijkant van de labs, die moet in de juiste stand staan: gewoon verschuiven en zien of hij aan springt , uiteraard met de Ouverture eraan en ingeschakeld :)
Zoals ik al schreef,
-de labs werken, want ze zijn getest op de 4500 set.
-de Overture werkt ook, want op de koptelefoon krijg ik geluid.
Persoonlijk denk ik dat ik hem ondanks alle pogingen niet op de fabrieksinstellingen terug kan zetten, dat is stand 1. Hoe kan ik controleren dat die daarop staat. Ben er al 2 avonden continue mee bezig geweest.
Nu lees ik denk ik de missing link: je hebt andere PL kabels gebruikt, en nu vermoed ik dat die niet volledig bedraad zijn (bv de dunne versie, als spaghetti, is niet vol bedraad).
jehebt voor deze labs dikke, dus vol bedrade kabels nodig, zegebruiken extra schakelsignalen en info voor display enzo.
het heeft niks met al dan niet fabrieksinstellingen en opties van de Ouverture te maken, dat zou voor mij iig nieuw zijn :)
Dus toch:heb je de labs dan ook getest met de huidige kabels op bv de 3500/4500 ?
Even een update, ik heb contact gehad met de oud eigenaar en dus verkoper van de set.
Aan hem uitgelegd dat ik ondanks alle goede wil en zorgvuldig doorpluizen van de manuals er geen geluid uit krijg. Het toeval wil dat de B&O installateur vrijdag de laatste hand komt leggen aan de nieuwe installatie, die kijkt dan ook direct naar het probleem met de Overture en labs. Als het inderdaad niet de correcte kabels zijn krijg ik wederom nieuwe.
Kortom wordt vervolgd
Hoi Kojak,
Frappant genoeg heb ik een soortgelijk probleem.Ik heb onlangs vanwege verbouwingswerkzaamheden 2 BeoLabs 8000 losgekoppeld van de BeoSound Ouverture.Toen ik ze weer aansloot, brandde de lampjes op de BeoLabs rood en bij het inschakelen van de BeoSound werden ze groen.Echter, wát ik nu ook probeer: er komt met geen enkele mogelijkheid geluid uit.Jouw post lezende, denk ik dat we beiden hetzelfde probleem hebben.Mocht iemand de/een oplossing/suggestie hebben, dan houd ik me zeer aanbevolen.Uiteraard ben ik ook benieuwd naar het vervolg van jouw verhaal.
Update over deze problemen.
Ik heb de installatie bij de oud eigenaar afgeleverd. De B&O installateur was daar nog aan het werk om de nieuwe installatie te installeren. Oorzaak blijken de niet correcte kabels te zijn, ze waren niet "vol-bedraad". De B&O installateur heeft nieuwe kabels geleverd en nu werkt alles naar behoren.