ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Jeg har før haft et Beovision MX 7000 sluttet til en set top box Maximum T-641 VA. Set top boxen kan tage Boxer kort, og det har fungeret fint. Jeg har primært Boxer for at kunne se TV 2.
Nu har jeg anskaffet mig et Beocenter 6-26. Det virker også fint med set top boxen, bortset fra at jeg ikke mere kan se TV 2. Når jeg vælger TV 2 kanalen, kommer denne meddelelse på skærmen.
" Tjenesten kan ikke vises på denne enhed"
Er der nogen der ved hvorfor? Det virkede jo fint på MX 7000.
/riis
Hvordan er set top boxen tilsluttet 6-26?
Umiddelbart gætter jeg på det ikke er via scart, som på din MX?
Det lyder mærkeligt. Jeg har også en boxer boks (Sagem) som jeg i sin tid købte da jeg flyttede til et sted hvor der ikke var kabel-tv og mit daværende tv ikke havde CI-slot. Jeg har siden fået en fladskærm med CI-slot - og boksen røg over til nr. 2 tv'et -et Beovision 1. Her fungerer den fint og kan også vise TV2. Fornylig købte jeg så et Beocenter 6 - 26 da jeg fik et tilbud jeg ikke kunne modstå. Og der er ingen forskel mht. hvilke kanaler den kan vise - den viser også TV2.
Så jeg tror ikke det har noget med tv'et at gøre.
CasperI: Hvordan er set top boxen tilsluttet 6-26? Umiddelbart gætter jeg på det ikke er via scart, som på din MX?
Jo det er via scart. Der er jo ikke nogen HDMI indgang i BC 6-26, kun dvi. Jeg har HDMI fra Set top boxen og jeg har prøvet med et HDMI til DVI kabel og phono kabel til lyden, men jeg kan ikke få det til at virke. Enten har jeg kun lyd eller også har jeg kun billede. Ikke både lyd og billede samtidig!
Jeg har rodet lidt med de forskellige tilslutningsmuligheder via scart, og pludselig kan jeg se TV 2, men spørg mig ikke hvordan.
Er der nogen, som har fået et BC 6-26 til at virke gennem DVI til billede og phono til lyd.
Hej Ris
Spørgsmål: Hvor mange Phono stik har dit BC-6-26 i strik brønden placeret i venstre side 2 eller 5. Hvis 5 er dit tv HD ready. Hvis der kun er to stik skal du vælge PC i Beo 4, så overføres lyden/billed fra boxen Du kan ikke bruge BEO 4 til ret meget i denne opsætning. Hvis der er fem phono stik skal du AV3 og vælge DVI som video indgang. Som kilde vælges f.eks V.aux (også på beo4) Boxen kan styres via BEO 4 hvs STB tabellen har din box i systemet eller skal tabellen opdateres. Du skal bruge det rigtige HDMI til DVI kabel. (såvidt jeg husker er det DVI dual link (Altså fuldt monteret DVI stik.
mvh/fritz
Hej Fritz
Jeg står i samme situation og skal have tilsluttet en Stofa tv boks til et Beocenter 6 26. Jeg har så ledt efter det hdmi-DVI kabel du omtaler. Jeg har fundet et (varenummer EVN-1740-3516 hos Aveksperten), men kan ikke helt forstå at der er et minijack kabel i hdmi-enden af kablet også?
Jeg troede bare der ville være Hdmi i den ene ende og så DVI plus lyd i den modsatte, og den så trak lyden fra hdmi stikket - for hvis lyden alligevel kører separat kan jeg vel lige så godt bruge et hdmi-fuldmonteret DVI og så lydkabel ved siden af - eller er der noget jeg misser her?
Mvh Casper
Min erfaring er, at det ikke kan betale sig på en 6-26 at 'rode med' DVI+lyd.
Man skal op i en større/bedre skærm, før det gavner.
Bare brug Scartforbindelsen!
Hvis boksen kan afkode TV2, så kan tv'et også vise billedet.
Derimod vil det være en fordel i dagligdagen, at der er den rette puc-kode til styring af boksen.
Et 6-26 er ikke større end, at man kan tage det under armen og lade en B&O-forhandler opdatere puc-listen.
MM
There is a tv - and there is a BV
Fint nok med mig - rod med, hvad du vil --- det er dit tv!
casperfalden: Jeg troede bare der ville være Hdmi i den ene ende og så DVI plus lyd i den modsatte, og den så trak lyden fra hdmi stikket - for hvis lyden alligevel kører separat kan jeg vel lige så godt bruge et hdmi-fuldmonteret DVI og så lydkabel ved siden af - eller er der noget jeg misser her? Mvh Casper
Hvis det er det, du søger svar på?
Kablet fra AVeksperten er blot to kabler samlet - med samme funktion som, hvis du ville bruge dem seperat.
casperfalden:Hej Millemissen Ved du hvad man kan gøre i dette tilfælde? Mvh Casper
Ved du hvad man kan gøre i dette tilfælde?
Ja!
MM ;-)
Nej - - - jeg har bare ikke tid til at skrive lige nu!