ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Dette er min første post, så beklager hvis dette er svart på tidligere, men fant ikke dette ved et raskt søk.
Problemet er at det kommer utrolig med støy hvis jeg kobler (eller prøver å koble) en DIN plugg (med eller uten lydkilde), ekstremt kraftig sprake/knitre lyd. Trenger ikek sette pluggen helt ned, bar såvidt kontakt med phono inn gir støy.
Nabo inngangene AUX og Tape2 fungerer helt fint.
Noen som har forslag til hvordan dette kan fikses.
Velkommen til Beoworld!
Det er sikkert fordi, du ikke bruger et korrekt skærmet kabel.Husk på, at forstærkningen på Phono indgangen er meget højere end på en linie-indgang.Uden lydkilde i den anden ende, har du i princippet en AM radio med kablet som antenne...
Phono-kabler skal være dobbelt-skærmede: En signal-skærm til lydsignalet (pin2 i stikket) og en chassis-skærm (metalkappen omkring stikket).Begge skærme skal føres igennem og de skal holdes adskilte.
Martin
Takk for det.
Trodde jeg hadde godkjent overgang, 5 pin DIN til dobbel hunn RCA, som du beskriver.
Kan du legge ved en link til beskrivelse/bilde av den du foreslår, og evt forhandlere av den type plugger/adapter
RCA-stikkene har ikke den ekstra skærm, der behøves til en Phono indgang.Den findes som regel da i form af en ekstra (typisk sort) separat ledning.Det kan du nemt lave selv. Et stykke ledning fra metalchassiet på dit Beocenter til metalchassiset på din pladespiller.Mange har en lille fingerskrue til netop dette formål.
Hvilken pladespiller vil du tilslutte?
Da fikke jeg endelig koblet opp med en Dual 505 platespiller, sjekket over alle kontakter og at det var god jording.
Så nå virker alt