ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hallo,
De 5 polige steekplug afkomstig van de TV en welke aangesloten dient te worden op de contra steker van de draaivoet van de Beovision 5 was door externe "invloed" deels afgebroken en eruit gerukt. Het afwijkende van deze verbinding is dat deze steek en contra plug verbinding geen unieke passing heeft, want de steker kan op 4 manieren in die contra steker gestoken worden ( hij heeft op elke (vier) hoek een pen en een in het midden)
Wie kan mij helpen aan de juiste pen bezetting aan de ontvangende zijde. De pen van de 14 volt voeding ( bruine draad) in de steekplug heb ik door meting kunnen achterhalen Deze zit op de pen RO en de massa (zwart) op de middelste pen. (gezien vanuit ; achteraanzicht steker - inhammetje van de plug naar beneden- en dan de pen RO. De andere draden en de pennen zaten nog vast , dus de volgorde klopt nog.
Als ik nu zou weten op welke ontvangende pen van de contra steker in de draaivoet deze 14 volt voeding pen aangesloten dient te worden ( gezien vanuit; in dat geval vooraanziccht op de pen LO of RO of LB of RB ) dan kan ik zonder gevaar de inmiddels gerepareerde plug in die stand weer insteken.
Wie o wie kan en wil me hierin helpen.
Misschien een eigenaar van een Beovision 5 met draaivoet voet die kan zien op welke pen de bruine voedingsdraad is aangesloten. Of iemand die een electro schema van de draaivoet heeft.?
Leon
Beste beomaster 11
Het door jouw geplaatste schema is waarschijnlijk van een latere versie.
Mijn plug komt daar niet op voor.
Zie onderstaande plug de "dobbelsteen" ( midden links ) ; dat is de in mijn Beovision 9 toegepaste plug.
Mvg
Ik heb in mijn vraagstelling een verkeerd type voor de Beovision opgegeven, het is geen -9- type maar een -5- type
Sorry, Beomaster 11 .
De eerdere vraagstelling heb ik op het juiste type nummer 5 aangepast
Hoop dat iemand het juiste antwoordt op mijn vraag heeft.
Stuur je 06-nummer maar even per PM.
Ik heb er foto's van gemaakt op m'n iPhone, maar krijg ze er ff niet zo gauw van af.