Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

beoplay A8 MK2 met iphone 5?

rated by 0 users
This post has 4 Replies | 1 Follower

dirk
Not Ranked
Kapellen
Posts 26
Bronze Member
dirk Posted: Mon, Nov 21 2016 4:05 PM

Hallo;

Ik heb al enige tijd een beoplay A8 MK2 en dit toestel heeft altijd via Airplay gewerkt met mijn oude iPhone 4S.

Nu heb ik een  nieuwe iPhone 5S aangeschaft en ik krijg de Airplay verbinding niet in orde.

Via de lightning docking werkt het wel goed, doch de A8 is niet terug te vinden in de airplaylijst op mijn iPhone.

De app beosetup heb ik uitgevoerd, deze vind de beoplay A8 en na het selecteren kan ik dan de status bekijken, ik vind oa de softwareversie ( 2220 ) en geeft hier aan dat deze A8 is verbonden op mijn netwerk. Dus alles lijkt hier in orde, behalve dat ik dan nadien als ik via Airplay wil verbinden de A8 niet bij mijn airplayapparaten is terug te vinden en bijgevolg ik deze ook niet kan selecteren.

Misschien ook nog vermelden dat mijn echtgenote nog steeds probleemloos haar iPhone 4S via Airplay kan gebruiken op deze A8.

Wie weet er wat er aan de hand is en wie kan me een tip geven?

Hartellijk dank al bij voorbaat.

Alleyman
Top 500 Contributor
Posts 117
Bronze Member
Alleyman replied on Mon, Nov 21 2016 6:42 PM
Zit je iPhone wel op hetzelfde netwerk als de A8?

Soms zit het ene apparaat op het 2.4 Ghz en de andere op het 5 Ghz,

Of misschien 1 van de 2 op een wifi extender?
dirk
Not Ranked
Kapellen
Posts 26
Bronze Member
dirk replied on Mon, Nov 21 2016 10:47 PM

Hi, Bedankt voor Uw antwoord.

Beiden zitten op hetzelfde wifi netwerk en ik heb geen extender,

Als ik in mijn router ga kijken zie ik beide toestellen op het wifi netwerk , het probleem ligt blijkbaar toch ergens in mijn iphone, deze ziet de A8 niet, hij ziet wel mijn apple TV en kodi player...raar.

L1NO
Top 500 Contributor
Posts 250
Bronze Member
L1NO replied on Mon, Nov 21 2016 11:19 PM

Zorg bij de wifi instellingen van de iPhone voor een nieuwe 'lease'. Te vinden door bij wifi op 'i' te drukken naast netwerk. Herstart ook de modem/router een keer. 

dirk
Not Ranked
Kapellen
Posts 26
Bronze Member
dirk replied on Tue, Nov 22 2016 10:08 PM

Hi;

Bedankt voor uw antwoord; Ik heb dit geprobeerd doch ook zonder resultaat.

Ik ben dan verder gaan zoeken en heb uiteindelijk de oplossing gevonden; Zoals eerder vermeld was de A8 evenals de iphone wel degelijk gekoppeld op hetzelfde wifi netwerk. Het probleem moest dus in de iphone te zoeken zijn.

Het is uiteindelijk maar een "weetje"...Deze iphone werkt dus met ios10, daar moet je als je muziek wilt afspelen via airplay zoals gebruikelijk met een iphone eerst naar boven swipen, hier kies je dan airplayweergave, vervolgens moet je dan op dit scherm van rechts naar links swipen, dan krijg je hier uiteindelijk de A8 te zien die je hier dan aanklikken voor airplayweergave...simpel maar je moet het maar weten he!

Groetjes...Dirk

Page 1 of 1 (5 items) | RSS