ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Jeg vil gerne have nye højttalere til ovennævnte anlæg.
Kan dog ikke bestemme mig for om det skal være en passiv sub ala Cona sammen med de CX100 jeg har, eller om det skal være et sæt Beovox S45-2, et sæt RL6000, P45 eller måske en helt anden.
Eller bør jeg gå helt over til et sæt aktive Beolab?
Har I nogle tanker herom?
Hej,
Jeg kan ikke udtale mig om de kombinationer du nævner, men jeg bruger et sæt Beovox S75 til mit BC 8500, og dette passer mine ører mægtigt.
Jeg har også et sæt Beovox S55 som ligeledes passer fint til, men foretrækker dog S75.
Venlig hilsen
René.
Hej René
Og du synes ikke BC8500 er for "lille" til at trække dem?
Har du forsøgt med andre højttalere tidligere udover S55?
Jeg synes ikke der mangler noget, jeg fornemmer masser af power i BC8500.
Og de nævnte højttalere er næppe særligt effektkrævende. Der er jo også 2 x 80 watt til rådighed.
De nævnte højtalersæt er de eneste jeg har prøvet, læs: de eneste jeg har :-). Jeg er glad for begge sæt.
S55 erne har jeg skiftet kantophæng på da de var smuldret væk, og delefiltrene er renoveret hos en dygtig mand her i dette forum.
S75 erne er der så vidt jeg ved ikke gjort noget ved, men de spiller fantastisk, så det er nok heller ikke nødvendigt.
René
P45 spiller ellers dejligt. Skal dog hænge på en væg for at lyde bedst.
Office: Beomaster 3000-2 with Beovox P45 (all in white)
Living room: Beomaster 7000 and Beogram 7000 with Beovox RL 7000 (all in white)
Kitchen: Beocenter 2300 with Beovox 4500 (not available in white :-(
Jeg tror jeg vil prøve et sæt S45-2 eller muligvis S75/S60.
Hvem renoverede delefiltrene?
Mvh. Kenneth
Hej Beold
Er der andre end P45 du kan anbefale?
Det bliver muligvis et problem at hænge dem på en væg nemlig.
Fik prøvet S45-2. De lyder rigtig godt men desværre passer de ikke ind i stuen.
Er der nogen har prøvet kombinationen med et sæt CX100 og en Cona subwoofer? Og hvad synes I om denne?