Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beomedia 1 bedienen zonder Beo4?

rated by 0 users
This post has 16 Replies | 1 Follower

Hans Kroon
Not Ranked
Uddel, the Netherlands
Posts 43
Founder
Hans Kroon Posted: Thu, Oct 18 2012 10:09 AM

Hallo allemaal,

Ik heb een Beomedia1 MKII en wil deze gaan updaten. Ik heb (nog) geen IR oog aan de BM zitten maar wel graag in het servicemenu van de BM terecht komen.

Hoe kan ik dat doen? 

Muzies and Enjoy the Music

Hans Kroon
Not Ranked
Uddel, the Netherlands
Posts 43
Founder
Hans Kroon replied on Thu, Oct 18 2012 10:14 AM

Ik heb het al gevonden.

Vanuit TaskManager, New Task: Explorer en daar is ie.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Thu, Oct 18 2012 7:58 PM

Toch wel interessant om te weten wat die dingen nou precies doen, ik heb er twee jarenlang in de kast liggen maar nog nooit een aangesloten. Zou je mij in het kort kunnen zeggen wat je er mee kunt?

Brengen & Ophalen

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Sat, Oct 27 2012 9:42 PM

Dank je wel!

Brengen & Ophalen

Hans Kroon
Not Ranked
Uddel, the Netherlands
Posts 43
Founder

Hoi LEslie,

De Beomedia 1 is een media ´server´van BeO welke opgenomen kan worden in je ML netwerk. Je gebruikt de BeO 4,afstands bediening om de BM  te bedienen en je de muziek en foto´s die je wilt afspelen op je TV (via S-Video/VGA/CVBS) of via een convertor op HDMI nivo. Ook kun je er het WEB mee op, om daarvandaan info en filmpjes te tonen. Ook kun je na registratie van de BM internet radio gebruiken en de track-info automatisch laten ophalen.

Het systeem draait op Windows XP Embeded (UK) SP2  + IE6 met een Celeron 1 - 1.2 GHz processor. Geheugen bij mij 512 MB en een IDE HDD van 250GB.

De software kun je makelijk upgraden naar SP3 / IE8 /Media Player 11, zodat je de huidige meer eisende web pagina´s kunt bekijken. Verwacht echter niet et veel prestaties van het celeron systeempje. foto´s en audio geen enkel probleem. Meer geheugen en grotere ´snellere´schijf zouden je nog kunnen helpen. Eventueel een kleine extra HDD voor alleen het virtueel geheugen van Windows XP kan ook wonderen doen.

Het systeem voedt je middels een windows netwerk verbinding (share daarvoor de BM-SHARE$ van de BM1 met een ander windows systeem en plaats de audio/foto in de juiste folders) of je gebruikt hiervoor BEOPlayer (voor beo pc2 of normaal systeem) en geeft tijdens installatie aan dat je BM hebt. De programmatuur leidt je verder door de configuratie. Vanuit dce player kun je dan de BM vullen of leeghalen.

Ik heb daarnaast ook een USB WiFi adapter aangesloten voor draadloos netwerk. Maar via een UTP kabel is ´betrouwbaarder´. 

Al met al een leuk spele dingetje. Ik ga nog proberen een en ander op andere hardware te instaleren, al zal dat moeilijk worden.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Sun, Oct 28 2012 4:51 PM

Iets te vroeg met dank je welEmbarrassed

Dank je wel Hans!Yes - thumbs up Nou weet ik wat ik met zo'n Beomedia kan doen. En wat een hoop informatie. Ik hoop alleen dat de Beomedia geen problemen zal geven na 2 jaar te hebben stilgestaan! Ik ga het binnenkort eens aansluiten.

Brengen & Ophalen

Hans Kroon
Not Ranked
Uddel, the Netherlands
Posts 43
Founder
Hans Kroon replied on Mon, Oct 29 2012 10:55 AM

Hoi Leslie, de BM zal het nog wel doen. Mits droog bewaard. Het is immers gewoon een pc.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Mon, Oct 29 2012 11:40 AM

Nou ja, ik maak me meer zorgen om de batterij , net zoals een die op een moederbord zit? 

Brengen & Ophalen

Hans Kroon
Not Ranked
Uddel, the Netherlands
Posts 43
Founder
Hans Kroon replied on Mon, Oct 29 2012 12:22 PM

Er zit inderdaad een batterij voor de CMOS op (CR2032) op een 'moeilijk'bereikbare plaats, namelijk onder het PCMCIA/CF slot.

Frankyman
Not Ranked
Posts 42
Bronze Member
Frankyman replied on Mon, Oct 29 2012 10:36 PM

Ik heb er een 500gb schijf erin gezet en de simmetjes vervangen voor een wat grotere.
volgens mij kon er max 1 gb in, maar dat weet ik niet meer helemaal.
Het is al weer een tijdje geleden dat ik hem opgevoerd heb.

succes.

Hans Kroon
Not Ranked
Uddel, the Netherlands
Posts 43
Founder

Frankyman:

Ik heb er een 500gb schijf erin gezet en de simmetjes vervangen voor een wat grotere.
volgens mij kon er max 1 gb in, maar dat weet ik niet meer helemaal.
Het is al weer een tijdje geleden dat ik hem opgevoerd heb.

succes.

Inderdaad op het VIA EPIA - MII moederbord kan maximaal 1Gb geheugen.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Tue, Oct 30 2012 9:25 PM

Dus dat is ook nog mogelijk? Eerst maar eens kijken of ik het aan de praat krijg!

Brengen & Ophalen

Frankyman
Not Ranked
Posts 42
Bronze Member
Frankyman replied on Wed, Oct 31 2012 5:07 PM

Yep dat is ook mogelijk.
Hij kan niet zo veel maar wat ie kan doet hij zeer goed.
het geluid is super en spat zuiver, en ik heb me laten vertellen dat  het komt omdat er een hele goede a/d converter in zit.
ik zat toendertijd te stoeien met windows op de BM en na een paar dagen geklooi heb ik het maar zo gelaten en een tivx gekocht voor de films.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder

Leslie:

Nou ja, ik maak me meer zorgen om de batterij 

Het is dat jouwe al langer stil staat. Maar ik zou mij eerder zorgen maken om de elco'tjes op de atx voedingbordje en de bijgeleverde externe voeding.

De elcootjes ploffen allemaal vroeg of laat en als je een oudere adapter hebt, dan moet die ookvervangen worden door de nieuwere.

Of je moet hem openkraken en aanpassen.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Thu, Nov 1 2012 8:49 PM

Tis toch wat met die elco's. Het lijkt wel of alles om die pokkedingen draait...

Btw, proficiat Hans met je "mooie" prijsGift

Brengen & Ophalen

Hans Kroon
Not Ranked
Uddel, the Netherlands
Posts 43
Founder

Hoi Leslie,

Bedankt voor de felicitatie. Overigens draait mijn 'oude' BM als een zonnetje, heb wel 1GB geheugen besteld en ga de onboard USB 3 ook gebruiken voor WLAN. Zodat ik geen extra touwtje hoef te trekken van mijn router naar de BM. De Elco's op mijn bordje (2009) zijn nog prima, ik heb wel een nieuwe oversized 12 V voeding besteld.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder

Je zou eens systeembeheer moet activeren en het geheugengebruik over langere tijd loggen. Je zal zien dat 1GB overkill is en dat hij nu al ruim onder de 512BM blijft.

Verder merk je pas dat de elco's defefect zijn als de BM1 opeens niet meer opstarten. Je merkt het vanzelf wel (of liever niet natuurlijk). De elcootjes geven de geest omdat het een voedinkje betreft met een dc-dc converter. Bij veel van dit soort voedingen, bijvoorbeeld ook in digitale ontvangers, begeven de elco's het dan.

Page 1 of 1 (17 items) | RSS