Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Avant og CI-kort

rated by 0 users
This post has 7 Replies | 1 Follower

Jan Præst
Not Ranked
Denmark
Posts 34
Bronze Member
Jan Præst Posted: Wed, Apr 18 2018 6:42 AM

Min Anant 55 NG har nu gentagne gange fået problemer med at anvende CI/CA-kort. Jeg er Yousee kunde, og bruger kortene til mine tilvalgskanaler. Fejlen indebærer, at selv om kortet er anerkendt og korrekt monteret, så efter en tid får TV'et alligevel ikke godkendelseskoden som gør, at jeg kan åbne tilvalgskanalerne.

Er der andre der har oplevet tilsvarende? Og hvad er i givet fald løsningen?

Regards

Jan Præst

BeoLap 17, BeoLap 3500, Beosound 35, BeoSystem 4, BeoPlay A2 Active, Beovision Eclipse 55, Beoplay E8 2.0, Beolap 19

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
Bronze Member
Fritz replied on Thu, Apr 19 2018 2:02 AM

Hej Jan

Hvis du har et ekstra CA modul, prøv lige det først. Nogle Viaacess ca moduler skal genstartes, hvergang DVB modtageren startes. Jeg skiftede mine Yousee moduler ud med Boxer TV moduler (Ikke CI+) det virker. Et andet kendt problem er, at nogle moduler begynder at blive ustabile. når de bliver varme. Det betyder at selve chip kortet også af en eller anden grund bliver ustabilt, og forbindelsen til chippen svigter.Rengør med et viskelæder.

mvh/fritz

Jan Præst
Not Ranked
Denmark
Posts 34
Bronze Member

Tak Fritz

Jeg startede med 2 CI+ holdere fra Yousee på samme tid. Det gik i en periode, men pludselig duede det ene CI+ holder/kort ikke(B&O siger, at det er "koden" fra Yousee som kommer ud af sync!!!) Udskiftede så den fejlramte CI+-holder til en CA-kortholder. Det virkede så nu i en måneds tid. Nu opstår fejlen imidlertid igen!!??

Om varmen spiller en rolle ved jeg ikke. Fejlen opstår ikke mens TV'et kører. Det er altid en afvisning af kortet ved en kold start som varsler fejlen.

Regards

Jan Præst

BeoLap 17, BeoLap 3500, Beosound 35, BeoSystem 4, BeoPlay A2 Active, Beovision Eclipse 55, Beoplay E8 2.0, Beolap 19

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
Bronze Member
Fritz replied on Thu, Apr 19 2018 1:32 PM

Hej Jan

Rens chipkortet (Yousee) med viskelæder på chippen. Næste hvor gammelt er dit yousee kort.

Der er flere versioner, nogle af disse giver problmer med Viaccess 3, CA moduler. Det er muligt, at du skal have et erstaningskort fra Yousee.Prøv lige viskelæderet først.

mvh/Fritz

.

Jan Præst
Not Ranked
Denmark
Posts 34
Bronze Member

Viskelæderet hjalp ikke. Tror stadig, det er TV'et der "taber" koden og dermed ikke kan verificere, at det er det rigtige kort. Der skal åbenbart en renset (fabriksindstillinger) til!

Regards

Jan Præst

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
Bronze Member
Fritz replied on Thu, Apr 19 2018 8:51 PM

Hej Jan

Prøv at skifte chipkortet, hvis du har et ekstra. eller prøv at trække Ca mudulet ud (med indsat chipkort) vent 15 sek, og sæt det ind igen. og meld tilbage.

mvh/Fritz

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
Bronze Member
Fritz replied on Fri, Apr 20 2018 11:00 AM

Hej igen Jan

Jeg tror ikke, at en reset vil hjælpe. Det er snarere en hardware fejl (Strømforsyning) i digital TV modulet, der styer, strømforsyningen til CA modulet når det er indsat. Hvis forskellige CA-moduler ikke virker ved opstart, og ved at tage ca modulet ud og ind igen, så er det en hardware fejl. Det vil sige at hele bag chassiet skal skiftes på garantien. De gamle DVB-HD moduler MK 1 havde samme fejl, men det klarede man med en software opdatering.

mvh/Fritz

Jan Præst
Not Ranked
Denmark
Posts 34
Bronze Member

Trikket med kortholder ud og ind igen gør ingen forskel. Tror du har grundlæggende ret omkring hardwarefejl.

Har aftalt at jeg på garantien får udskiftet TV'et. End of story Smile

Tak for hjælpen.

Hilsen Jan

Regards

Jan Præst

Page 1 of 1 (8 items) | RSS