ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Ik heb een aantal LC2 lichtdimmers waarvan er een aantal wel werken op de aanraking van de zwarte bol maar niet op de Beo4 afstandsbediening. Kan het zijn dat de LC2 misschien verkeerd "geprogrammeerd" is waardoor het niet reageert op de Beo4 of zit er iets niet goed in de electronica.
Verder zou ik graag weten of het de bedoeling is dat het zwarte "sponsje" boven op de print kontakt moet maken met de onderkant van de zwarte bol. En wat is daar het effect van gezien het plastic materiaal waar de bol van gemaakt is??
Brengen & Ophalen
-Manual staat (in zo ongeveer alle talen) op deze site.
-Ja: het rubbertje maakt kontakt met een dun geleidend vlakje aan de binnenkant van de bol die weer verbonden is met wat geleidende baantjes in de bol. (deze gaan vaak stuk door veroudering).
De werking is als een condensator (en als bv de glasplaten bij een BM4500 enz).
Dank je Paul! Ik had het kunnen weten, heb zelf replica's gemaakt van de BM4500 glaspanelen.
Dit betekent dus dat ik de touchfunctie op z'n werking kan controleren door het bolletje even weg te laten en alleen het "rubbertje" aan te raken? Zou ik de baantjes kunnen repareren door wat conductive paint, wat ik ook gebruik voor mijn glaspanelen, te gebruiken?
Kan het zijn dat er elco's zijn gaan lekken waardoor de LC2 niet goed meer functioneert?
Er zitten op de onderste print van de LC2 twee elco's, en of die willen lekken! Let wel op dat deze condensatoren 105 graden celcius uitvoeringen moeten zijn!