ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Dag forumleden,
enige dagen geleden ben ik lid van dit forum geworden. Sinds 1 week ben ik volledig om van een mengelmoes aan hifi troep, naar B&O.
ik heb nu een setting van een Beosound 3200, met daaraan de Beolab2500, 2x de Beolab 6000, Beo4 (SAT uitvoering) en sinds gisteren de Beolab Penta MK3. Alles is van 1 eigenaar geweest, de 6000 hebben nieuwe speakers erin, de Penta’s zijn voorzien van nieuwe foamranden en gereviseerde versterkers.
De BS3200 staat op een zilver B&O audio/cd meubel. Helaas heb ik nog niets aangesloten omdat ik niet de juiste PL kabels heb. Ga kijken voor fully pinned (8pins) PL kabels.
Mijn huidige Tv gaat eruit en wil gaan kijken naar of een hele goede Beovision 7-40 mk3 of mk4, of misschien een Beovision 10-40 mk3(??)
Mogelijk dat ik de frontjes nog ga herstofferen, moet even gaan kijken hoe ik de Penta fronts en de BL2500 eraf krijg. De BL6000 is bekend hoe ze eraf moeten. Vind 1 kleur doek mooier dan 3 verschillende grijs/zwart tinten. inmiddels heb ik het matje van de Beo4 vervangen door een hele nieuwe en de Beo4 printen goed gereinigd ook die contactpunten.
Komende week eerst goed uitzoeken welke kabels ik nodig heb en waar ik die ga halen en dan zien hoe ik alles met zo min mogelijke kabel goed kan aansluiten.
Ik zal wellicht nog wel tegen onbekende zaken aanlopen, maar dan hoop ik op jullie hulp te mogen rekenen.
groet,
Marcel
Kind regards, vriendelijke groet, herzliche Grüsse,
(Eindhoven-Netherlands)
Beovision 10-40 zou je dat nou wel doen?
Het beeld is vrij donker,zou eerder voor een Beovision 11 gaan.
Dag Marcel,
Sorry for replying in English. Welcome to Beoworld!
You have some great B&O products there. I can help you with the cables, you need the fully wired mk.2 cables for your Beolab Penta speakers, but you can use either mk.2 or mk.3 cables for the other Beolab speakers without any issues.
You can see details of the Powerlink cables here: https://soundsheavenly.com/44-powerlink-8-pin-din-connection
Please ask if you have any questions and I will be happy to help.
Kind regards, Steve.
Steve.
www.soundsheavenly.com
Founder of Sounds Heavenly Cables and Brand Ambassador for Bang & Olufsen
Sounds Heavenly are proud to sponsor BeoWorld!
Please check out my YouTube channel at https://youtube.com/soundsheavenlycables
Hi Steve,
Thank you for your kind welcome. Much appricated.
I allready saw your website in an earlier state. I will order the cables as soon I redesigned myh living room.
@Koning : is een 7-40 in meest laatste versie dan een goed alternatief voor de 10-40?
Dat kan ik je niet zeggen.
Want dat toestel heb niet in bezit gehad.
BV10 en BV11 wel.
Zou de 10 overslaan
De BeoVision 11 heeft geen MasterLink, dus als je de BeoSound 3200 wil koppelen loop je daar wel tegenaan. En met een BeoVision 11 met NL-ML converter kom je op een flink hogere prijs uit.