ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Mede liefhebbers,
Nieuw in dit forum en lid geworden omdat ik nu een Ouverture op de operatietafel heb liggen. Deur problemen. Deuren gingen een hele tijd niet meer dicht. Leek muurvast maar heb er op zich beweging in gekregen, maar kan zomaar zijn ik daarbij iets geforceerd heb (maar wat).
Na het verwijderen van alle beplatingen en het schoonmaken van wat vies is, zie ik een stukje plastic dat er iets afwijkend uitziet en waar het palletje op het witte tandwiel contact mee zoekt. Foto uploaden vanaf mijn IPad lukt niet, maar ga zo nog een andere poging doen.
Zou dat met het probleem te maken hebben?
Ook lijkt bij het openen een snaar geluid te maken, en niet bij het dicht gaan. Ik zie nu ook dat die snaar zijn langste tijd heeft gehad.... hoe kom ik aan een nieuwe?
Ik ben benieuwd hoe ik de problemen echt kan verhelpen en waardeer al jullie bijdragen daarbij.
De ouverture is niet vanmijzelf, maar van mijn moeder (bijna 87). Ze is gewend aan dit apparaat. De bediening van vervangende radio leren lukt haar niet meer, dus zal ze erg blij zijn als deze weer in de woonkamer staat.
Inmiddels via de Praalder nieuwe snaartjes besteld, ontvangen en geplaatst! Ouverture doet het weer... of deed het weer, want het lijk alsof er een nokje is afgesleten / afgebroken waardoor het tandwiel er aan voorbij kan schieten als er iets niet goed gaat. hoe ziet die bij jou eruit?