Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

BS9000, Shape, beoremote One en beo-app

rated by 0 users
This post has 6 Replies | 0 Followers

Mark2304
Not Ranked
Posts 3
Bronze Member
Mark2304 Posted: Sun, Jun 13 2021 11:15 PM

Goedendag.

ik ben hier nieuw. Maar heb de b&o passie geërfd van mijn vader. 
 ik heb een Shape met beoremote One. Maar ben nog steeds enorm fan van de BS9000. Nu zou ik graag de Shape willen gebruiken als speaker voor deBS9000. Maar ook als Shape zoals ie nu is. 
Via sounds heavenly  heb ik de kabel van de aux van de 9000 naar de line in van de Core (in de shape) gekocht en een adapter stekker zodat de remote blijft werken op de bs9000. 

maar nu heb ik wat vragen:

met de beoremote One zou ik graag ook de 9000 bedienen. Is dat mogelijk?

kan ik met de app, ook schakelen in de Core, dus bedienen of ik de 9000 gebruik of dat ik muziek stream?

is er iemand hier die soort gelijke al heeft gedaan, wat zijn de ervaringen??

hoor graag van jullie terug

groet

Mark 

Johan
Top 200 Contributor
Bolsward, NL
Posts 450
Gold Member
Johan replied on Tue, Jun 15 2021 3:15 PM

Hallo Mark en welkom.

Hoewel met andere apparaten heb ik een BeoLink ML/NL converter gebruikt om mijn MasterLink netwerk te koppelen aan een BeoSound core (NL). Hierdoor kan ik in principe alles bedienen met de BeoRemote 1 en de app. Zoals de naam al zegt koppelt de NL/ML converter MasterLink met NetworkLink. Het was wel even wat puzzelen om de converter in te stellen (met zeer gewaardeerde hulp hier op het forum) maar goed gelukt. Je kunt in de instellingen van de converter bepaalde bronnen ook uitsluiten (ik denk dat je naar de internetradio van de core wilt luisteren en niet meer naar de FM van de 9000 bijvoorbeeld). Ik kan me voorstellen dat dat met jouw spullen ook mogelijk is. Ik ga er vanuit dat je BeoSound 9000 een MasterLink aansluiting heeft (weet niet zeker of alle uitvoeringen die hebben). Hier zie je waar het apparaat voor bedoeld is: https://bangolufsenassistentgohe.blob.core.windows.net/manuals/APPS_AND_ACCESSORIES/BEOLINK_CONVERTER_NL.ML/BeoLink_Converter_sheet.pdf.

Er zijn al behoorlijk wat posts geschreven hierover (vaak wordt de afkorting BLC voor BeoLink Converter) gebruikt.

Op marktplaats staat er wel eentje (niet mijn advertentie), ze worden niet meer nieuw gemaakt.

Succes!

Johan

Mark2304
Not Ranked
Posts 3
Bronze Member
Mark2304 replied on Tue, Jun 15 2021 10:03 PM

Hallo Johan,

dank voor deze reactie. 
inderdaad wil ik alles via de Core doen, en de beosound 9000 slechts gebruiken voor de cd’s. (En de looks)

het zal inderdaad puzzelen worden, maar zo’n master link systeem zou een optie zijn. 
ik ga me er eens rustig verder in verdiepen.

dank en groet,

mark 

1990
Top 150 Contributor
Posts 521
Bronze Member
1990 replied on Wed, Jun 16 2021 8:49 AM

Ha,

Die converter op Marktplaats is van mij, dus als je geinteresseerd bent stuur maar een berichtje. Ik kan je ook helpen met installeren/configureren. Ik heb in mijn nieuwe huis geen plek meer voor de 9000, dus die is al de deur uit.

Als alternatief kun je ook de BeoRemote One (ik neem aan dat je de BT-versie hebt) instellen in IR-mode. Dat betekent dat je als je de BS 9000 wil gebruiken in het BR1 menu omwisselt van de Shape naar de 9000. (Minder gemakkelijk dan de converter omdat je bijvoorbeeld bij het wisselen van speaker mode ook veel moet klikken op de afstandsbediening, maar ook een stuk goedkoper :-). 

Mark2304
Not Ranked
Posts 3
Bronze Member

Hallo. 
mij had mijn vraag voorgelegd aan Steve van Sounds Heavenly. Hij gaf aan te werken met een kabel die in de powerlink poort van de BS9000 gaat en aan de andere kant in de Core. Verder een dummy stekker voor de andere powerlink poort om de remote te laten denken dat dat er speakers zijn aangesloten. Op deze manier zou ie het moeten doen..

en dat klopt. Ik krijg geluid van de BS9000 naar de Core/Shape. Maar het is vreselijk vervormd…

nu heb ik ineens ook geen bereik meer met de app. Die geeft aan dat er niets op het netwerk zit?
dus alles weer terug naar originele staat, maar nog steeds met geen mogelijkheid mijn shape terug te krijgen op de app. Heb m verwijderd in de app om opnieuw toe te voegen, maar hij wordt nu ook niet meer gevonden… ook opnieuw opstarten van de Core helpt niet.
mik dacht dat dit makkelijker zou zijn, maar is toch een aardige uitdaging.
kan die converter hier in bijdragen?
en wat kost ie?

wat zijn jouw gedachten over bovenstaande?  

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
Silver Member
Carolpa replied on Sun, Jul 4 2021 1:46 PM

Wat als je de BS9000 met powerlink direct op de amplifier aansluit van je Shape  (let-op: wel aansluiten op de main amp als je Shape meer amps heeft) ?

Deze setup werk met een BV.

chucky
Top 200 Contributor
Posts 331
Bronze Member
chucky replied on Wed, Jul 14 2021 5:59 AM
Mark2304:

Hallo. mij had mijn vraag voorgelegd aan Steve van Sounds Heavenly. Hij gaf aan te werken met een kabel die in de powerlink poort van de BS9000 gaat en aan de andere kant in de Core. Verder een dummy stekker voor de andere powerlink poort om de remote te laten denken dat dat er speakers zijn aangesloten. Op deze manier zou ie het moeten doen..

en dat klopt. Ik krijg geluid van de BS9000 naar de Core/Shape. Maar het is vreselijk vervormd…

nu heb ik ineens ook geen bereik meer met de app. Die geeft aan dat er niets op het netwerk zit? dus alles weer terug naar originele staat, maar nog steeds met geen mogelijkheid mijn shape terug te krijgen op de app. Heb m verwijderd in de app om opnieuw toe te voegen, maar hij wordt nu ook niet meer gevonden… ook opnieuw opstarten van de Core helpt niet. mik dacht dat dit makkelijker zou zijn, maar is toch een aardige uitdaging. kan die converter hier in bijdragen? en wat kost ie?

wat zijn jouw gedachten over bovenstaande?

Doe maar een harde reset van de Core dan wordt hij wel gevonden. Met een pin achterin drukken.

Ik heb een bs9000 aan een core hangen via spdif. Werkt prima maar kan hem alleen bedienen via de BLGW. NL/ML converter is te onstabiel mi. Wat wel leuk is als je het werkend krijgt dat je hem kan bedienen via de B&O app. Ik gebruik daarvoor de BLI die ik ook heb.

Ga in ieder geval niet analoog tobben, dan kun je net zo goed deezer draaien.

Hier een screenshot

Grt Chucky

Page 1 of 1 (7 items) | RSS