Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beosound Century werkt niet (meer)

rated by 0 users
This post has 11 Replies | 1 Follower

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie Posted: Tue, Jan 1 2013 3:39 PM

Allereerst de allerbeste wensen voor 2013.

Ik heb een Century voorzien van nieuwe luidsprekerdoeken en het kunststof wat opgepoetst. Hievoor heb ik ook de clamper even losgenomen (4 schroefjes). Helaas bij het terugzetten van de clamper doet de CD het ineens niet meer  en komt deze elke keer in de laad positie (omhoog) . Kan het zijn dat de clamper op de een of andere manier heel precies moet worden teruggezet?

Brengen & Ophalen

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member

Doet de Century dit ook als je hem Stand By zet?

ipaul
Top 200 Contributor
Posts 422
Bronze Member
ipaul replied on Tue, Jan 1 2013 8:07 PM

Klein proefje: als de clamper naar beneden is, kun je de cd dan met de hand een zetje geven (maw: draait deze vrij rond)?

hoewel geen direct verband met jouw verhaal: de transport schroef zit er toch niet in ?:), het cd mechaniek moet vrij veren..

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Tue, Jan 1 2013 9:18 PM

Blackrix, ik begrijp je vraag niet helemaal mbt standby?

Paul, de CD is met de hand vrij rond te draaien en ja, de transportschroeven zijn los.

Vraagje aan beide, kan ik de CD op zijn werking testen wanneer de clamper er af is?

Nog andere ideeen? Zit deze CD unit (met rechte laser) ook in andere apparaten zoals de Ouverture of zijn het weer de beruchte elco's die vervangen moeten worden. Kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt omdat de CD voor het verwijderen van de clamper nog gewoon heeft gewerkt!

Brengen & Ophalen

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Tue, Jan 1 2013 9:29 PM

Nog wat foto's van de CD unit. Misschien dat jullie hier aan kunnen zien of de SMD caps vervangen moeten worden? Of zit het toch in het mechaniek mbt de clamper?

Brengen & Ophalen

ipaul
Top 200 Contributor
Posts 422
Bronze Member
ipaul replied on Wed, Jan 2 2013 12:02 AM

Cdm 12, zelfde als in rechte laser ouverture, die lasers sneuvelen veel...

kun je dus testen door delen omruilen met een werkende ouverture :)

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member

Leslie:

Blackrix, ik begrijp je vraag niet helemaal mbt standby?

Gaat de clamper alleen open als je op CD drukt of wil hij helemaal niet dicht blijven? Als de clamper open gaat als je CD kiest, dan wordt de CD niet ingelezen en is in veel gevallen de laser op zijn einde......

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Wed, Jan 2 2013 7:52 PM

De clamper gaat met de load knop netjes open en dicht. CD erin, druk op play, clamper gaat dicht en na een seconde of 2 weer open. Typisch, want een 2e Century die ik heb heeft exact hetzelfde euvel, heeft gespeeld, clamper eraf om het schoon te maken en helaas, leest geen CD's meer. Kan toch geen toeval zijn? Zou het kunnen dat net zoals bij de BC9000 serie de "C2103" elco vervangen moet worden en welke SMD elco zou dat zijn  op deze print?

Ik ga Ipaul's voorstel mbt het omwisselen van de CD unit eens uitproberen. Kan ik in ieder eval het een en ander uitsluiten. Blackrix, je had het ooit een keer over vervangende lasers uit Philips of andere merk apparaten. Heb je die lijst nog of wil je die niet vrijgeven?

Brengen & Ophalen

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member

De laserunit die hier in zit is een CDM12.4. De problemen met de condensator heb je alleen bij de CDM4 loopwerken.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Wed, Jan 2 2013 9:59 PM

Dus deze zou ik kunnen bestellen?

Brengen & Ophalen

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Wed, Jan 2 2013 10:08 PM

Zou moeten passen, maar kijk ook eens op Ebay!

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Wed, Jan 2 2013 10:11 PM

Zal ik zeker doen Blackrix, dank je!

Brengen & Ophalen

Page 1 of 1 (12 items) | RSS