ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hallo,
Ik heb de volgende configuratie:
Masterlink systeem met als audiomaster een Beosouns Overture.
Aan de masterlink hangen een Beolab 2000, Beovision 4002 en een Beovison 3
Als ik via de Beovison 4002 en de Beovison 3 de radio wil horen dan druk op de BEO4 radio en voilà er is geluid.
Alle producten staan in een ander kamer.
De Beolab 2000 geeft geen krimp, standbye lampje blijft branden wordt niet groen. De Beolab 2000 reageert wel op de Beo4 als ik bv via L-opt 2 of 4 in geef, lampje knippert dan.
Wat kan er aan de hand zijn?
Janwillem
Het lijkt erop dat er een probleem in de bekabeling zit, als de BeoLab 2000 geen Masterlink ziet schakelt hij namelijk niet in. Probeer de BeoLab 2000 eens aan te sluiten op de plek van de MX4002 (indien mogelijk) en kijk eens of het dan werkt.
Ik heb het geprobeerd, zonder resultaat, de Beolab blijft dienstweigeren.
Heb je enig idee hoe ik de Beolab kan testen?
Kijk eens in de masterlink-aansluiting van de BeoLab 2000. Hier zie je 16 contactjes naast elkaar zitten waar de ML-plug contact mee moet maken. Het wil wel eens gebeuren dat één van de contacten lager staat waardoor hij slecht contact maakt. Hiet kun je eens naar kijken.
Hello,
Contactjes allemaal oke, weet je wat het nu was, de Beolab ontving 2 x een stuurstroom, 1 x van de Beosound Overture en 1 x van de Beovision 3.
Bleek dus 1 x te veel, heb de stuurstroom onderbroken vanaf de Beosound Overture en de Beolab werkt weer als een zonnetje.
Bedankt voor het mee denken.