ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Beste forumleden,
Wie kan mij helpen met het aansluiten van een pick-up op een Beovision 11? De Pick-up is een Pro-Ject Debut Carbon. De pick-up heeft 2 RCA output aansluitingen.
Wat is de beste manier om de pick-up op de Beovision 11 aan te sluiten? Heb ik een voorversterker nodig (ja/nee)? Zo ja, wat voor kabel gebruik ik dan om de voorversterker op de Beovision 11 aan te sluiten en welke uitgang gebruik ik op de Beovision 11?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groeten,
Andre
Hallo Tenhola - und willkommwn bei BeoWorld.
Sorry dass ich in deutsch antworte, aber hoffentlich ist das verständlich.
BV11 hat einen 'Analog-.in' Anschluss. Für den gibt es diverse Adapter, die du bei deinem Händler bekommen kannst.
Ja, du brauchst einen Vorverstärker - z.B. den Pro-Ject Phono Box S.
Zeig den deinem Händler, damit er weiss um welchen Adapter/welche Kabel es sich handelt.
Das Anschliessen an sich ist nicht kompliziert - siehe hierzu die Userguide des BV11 (Seite 9).
Gruss Millemissen
There is a tv - and there is a BV
Thanks for your answer.
Je hebt inderdaad volgens de informatie een riaa voorverterker nodig.
Je kan dan kiezen uit een aparte voorverterker direct op de BV of je neemt de uitgebreidere optie door een aparte master met riaa aan boord te kiezen.
Die verbind je middels een converter weer over ML met de BV. Niet voor de hand liggend, maar geeft wel weer extra aansluitmogelijkheden voor audio. Zoals een iPod o.i.d.
Hoi Beobuddy,
Op deze manier dus?
Pick-up ==> voorversterker ==> beovision 11
Qua kabels dus:
2 x male RCA van pick-up worden aangesloten op 2 x female RCA op voorversterker. Dan gaat er een kabel van de voorversterker met 2 male RCA aansluitingen naar een aansluiting op de Beovision 11. Maar op welke aansluiting sluit ik de kabel van de voorversterker dan op de beovision 11 aan? Gebruik ik de mini AV-aansluiting op de BV11 of de SP/DIF aansluiting op de BV11?
Ik heb overigens al een NAD PP1 voorversterker.
Alvast bedankt.
Klar benutzt man den 'Mini-AV-eingang' des BV11.
Wenn man einen SPDIF-eingang benutzen wollte, müsste das signal vom Vorverstärker erst mal digitalisiert werden, und das hast du wohl nicht vor?
Übrigens, ist das 'holländisch', was ihr da schreibt, oder etwa 'friesisch', oder...?
Thanks - fine, that means: I understand yet another language
Groeten Millemissen