ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Na reeds vele malen met succes een laser CDM12.4 te hebben vervangen van BC2300's en ook de Century is het me deze keer helaas niet gelukt. De defecte laser spint 1 of 2 keer en doet dan verder niets. Heb ik gewoon pech dat de nieuwe laser (van Ebay) ook defect was of kan het ook ergens anders aan liggen.
Ik ben wel uiterst voorzichtig geweest mbt ESD maar misschien toch nog om zeep geholpen.
Brengen & Ophalen
Then it's probably a capacitor problem. One ore more capacitors on the servo-board has to be replaced.
//Bo.A long list...
Wat is het typenummer van het loopwerk? Er hebben namelijk 4 verschillende loppwerken in de Century gezeten (1 gebogen, 3 recht). De lasers van de verschillende loopwerken zijn niet uitwisselbaar. Heb je een CDM12, VAM1253 of VAM1255 loopwerk (is te vinden op een sticker op het loopwerk)?
Thanks Bo, will check later.....
@Blackrix, daar heb ik eerlijk gezegd niet naar gekeken.
Ik nam aan dat wanneer we het over een rechte laser hebben dat de CDM12.4 er standaard op zit.
Past wel....
Ik zal morgen eens kijken. Thanks!
I had exactly the same problem. Changed to a new laser didn't help. Changing the caps cured the problem. Like this.